Skocz do zawartości

Yamaha WR 250 'n' 450


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Nie doczekawszy się odpowiedzi nt. odblokowania WR450 07-08 poniżej opisuję co zrobilem swojej aby jezdziła jak wściekła świnia..

 

Bez modów:

- lajtowe oddawanie mocy (pewnie jakieś 20KM MAX)

- fajne spalanie, ok 6L /100km

- szarpanie przy jezdzie ze stałą prędkością

- grzechotka na niskich obrotach, strasznie słaby dół

- na koło idzie TYLKO na jedynce (z gazu), dodam że ważę 85kg

- prykanie z wydechu przy schodzeniu z obrotów (uboga mieszanka)

- cichutki..

 

MODY:

- wyjęcie dławika z tłumika (tylko tego kartofla na końcu rury) - 0 PLN

- skrócenie śruby od przepustnicy do 23.5mm (z oryginalną przepustnica otwiera się niecałą połowę !! FUCK !! ) - 0 PLN

- wyjęcie grey wire - 0 PLN

- zmiana dysz: - 170 PLN

main: 175, pilot jet 50, main air jet 110, leak jet 45, iglica Q-4

- wywalenie 3 elementow i kilku śrubek z airboxa - 0 PLN

 

Po modach

- ogólnie, mam nowe moto

- jedynka koło, dwojka kolo, trojka kolo, na czworke brakowalo mi drogi - jeszcze nie sprawdzalem (oczywiscie tylko z gazu)

- FULL POWER na dole i w pelnym zakresie obrotow, trzeba sie mocno trzymac :]

- mala modyfikacja tlumika daje fajne polepszenie gangu a i do lasu nadal ok

- koniec z szarpaniem na stalym gazie, zero strzalow przy schodzeniu z obrotow

- wieksze spalanie.......

 

Koszt wszystkich modyfikacji to 170 PLN (cena nowych dysz). Wszystkie modyfikacje mozna zrobi samemu, troche uwagi, zapalu i cierpliwosci. Mi zajelo to okolo 12h - teraz pewnie zrobilbym to w 3h no ale wiadomo pierwszy raz zawsze najtrudniejszy. W serwisie trzeba na to wydac nawet 1000PLN (Swiete Miasto Cze-wa) lub okolo 150 w Katowicach za sam gaznik). Ja za ta kase przelatam kilka bakow paliwa.

Moto staje sie MEGA silne, trzeba sie pilnowac bo nieuwazny ruch manetka moze skonczyc sie na drzewie. Nie usunalem jeszcze AIS bo na razie nie wiem czy pozostale dziury zalepic a nie chce spawac itp. Mankament to zwiekszone spalanie no ale nie moglo byc inaczej skoro przepustnica w koncu pracuje tak jak powinna no a dysze tez nie sa male.

 

Jezeli sie kupuje WR to znaczy ze chce sie miec sprzet mocny i niezawodny. Bez odblokowania jezdzi jak DT wiec jak nie chcesz uwalniac mocy to zastanow sie czy oby napewno chcesz wydawac kase na WR... to moto musi zapierdalaac !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sie kupuje WR to znaczy ze chce sie miec sprzet mocny i niezawodny. Bez odblokowania jezdzi jak DT wiec jak nie chcesz uwalniac mocy to zastanow sie czy oby napewno chcesz wydawac kase na WR... to moto musi zapierdalaac !!!!

:banghead: :notworthy:

sory za off top koledzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"myst" proszę Cię o opis wyjęcia tego kabelka i czy w WR 250F jest tak samo? Widziałem filmik ale nie wiem czy dotyczy też nowszych roczników WR? Proszę też Was o radę czy wyjecie tego kabelka nie wpłynie jakoś negatywnie na silnik. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabelek najpierw trzeba namierzyć, w WR 07-08 konektory są m.in. pod lewą tylnią osłoną. Są tam o ile dobrze pamiętam 3 konektory zbiorcze - 2 sześcio wiązkowe i 1 jakiś mniejszy. Grey wire znajduje się w górnym konektorze 6 wiązkowym. Nie można go pomylić z innym bo jest tylko jeden szary.. no chyba że ma się problem z kolorami to trzeba kogoś poprosić o pomoc :biggrin: w pozostałych konektorach nie ma szarych kabelków więc spox. Możesz go albo uciąć albo lepiej po prostu wyciągnąć z konektora, użyj kombinerek. Jak już to zrobisz to owiń taśmą izolacyjną metalowy pin na końcu kabla.

 

Grey wire steruje mapą zapłonu gdy WR jest zablokowana na gaźniku. Nie odłączaj grey wire zanim nie skrócisz śruby od przepustnicy. Gdy odblokowuje się gaźnik mapa zapłonu musi zostać zmieniona aby moto się dziwnie nie zachowywało no i dlatego też odłącza się grey wire. Ponadto najlepiej nie ograniczać się do częściowych modyfikacji np. tylko śruba + grey wire bo bez pozostałych modów silnik może dostawać zbyt ubogą/bogatą mieszankę co może oczywiście wpływać na jego pracę.

 

w WR250 jest tak samo ale zobacz do manuala jakie dysze musisz do gaźnika wrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki myst. Włąsnie wróciłem z jazdy. WRka jest prawie całkowicie odblokowana, prawie bo został mi właśnie ten kabelek. Co do gaźnika to śruba została skrócona, wymieniełem tez z kolegą dyszę z 46 na 48, dyszy głównej nie ruszałem, sciągłem AIS, wyciągłem wkłądkę z wydechu. Jest juz dużo lepiej chociaż coś jeszcze ją trzyma. Najważniejszy podobno wydech. Który wydech polecacie? komplet czy końcówka? enduro do 96db czy crossowy 100db. Proszę o opinie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i28.photobucket.com/albums/c202/Kepy/PICT1935.jpg

 

tyle blokad masz w tlumiku :P , chcesz miec przelotowy to wywal to wszystko, na plus pewnie MAX 5KM a glosny szatan, chyba nie warto, ja w mojej WR zostanę jednak tylko przy delikatnym modzie tlumika, latam czasami po lasach wiec im ciszej tym lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, mam WR 450 F 2008 rok wersja USA , przejechalem juz ok 500 km i przymierzam sie do odblokowania. Niestety w komplecie nie dostalem zadnych dysz, moze ktos z szanownych forumowiczow ma namiar gdzie moge zakupic takie dysze i w jaki sposob je dobrac do mojego moto ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i28.photobucket.com/albums/c202/Kepy/PICT1935.jpg

 

tyle blokad masz w tlumiku :icon_mrgreen: , chcesz miec przelotowy to wywal to wszystko, na plus pewnie MAX 5KM a glosny szatan, chyba nie warto, ja w mojej WR zostanę jednak tylko przy delikatnym modzie tlumika, latam czasami po lasach wiec im ciszej tym lepiej...

 

 

witam

czyli ktora czesc wyciagacie z tlumika ,ta czarna po lewej stronie zdjecia ?,na necie mozna nabyc caly zestaw do odblokowania wr-ki ,dysze srubki itp jednak kazdy pisze o wyciagnieciu jakiegos nita z tlumika ? ,ktora to czesc ?

dzieki za info pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czyli ktora czesc wyciagacie z tlumika ,ta czarna po lewej stronie zdjecia ?,na necie mozna nabyc caly zestaw do odblokowania wr-ki ,dysze srubki itp jednak kazdy pisze o wyciagnieciu jakiegos nita z tlumika ? ,ktora to czesc ?

dzieki za info pozdrawiam

 

 

to jest ten ostatni czarny,cylindryczny element po prawej stronie na tym zdjęciu, kolejne elementy mozesz wyciągać wedle uznania aby zyskać trochę mocy kosztem głośniejszego gangu, musisz usunąć 2 małe nity aby go wyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich

Jest to moj pierwszy post wiec witam wszystkich wrkowiczow i nie tylko.

 

Mam pytanko odnosnie WR450 `06 - w jaki sposob ustawiacie zawiechy w swoich moto ?

Czy wymieniał juz ktos zawory z tytanowych na stalowe jak to jest z eksploatacja pozniej?

 

Dzieki z gory za odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Jest to moj pierwszy post wiec witam wszystkich wrkowiczow i nie tylko.

 

Mam pytanko odnosnie WR450 `06 - w jaki sposob ustawiacie zawiechy w swoich moto ?

Czy wymieniał juz ktos zawory z tytanowych na stalowe jak to jest z eksploatacja pozniej?

 

Dzieki z gory za odpowiedz i pozdrawiam

 

 

co do zawiechy to proponuje poeksperymentowac, ja juz zawsze mam pod reka srubokret i krece raz w ta raz w tamta :-) ....

 

jedynie ustawialem wlasciwie i nic nie zmienialem z napieciem wstepnym sprezyny na tylnim amorku.

 

...a co do zaworow to proponuje poszukac na forum www.thumpertalk.com , a co juz kwalifikuja Ci sie do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kwalifikuja do wymiany tylko tak chce zebrac troche info na ten temat bo zamierzam na wr pojezdziac dosc dlugo i warto znac temat.

Co do ustawien zawiechy to spoko dzieki za linki przydaly sie.

Jednak interesuje mnie jeszcze jak jest najlepiej ustawic odbicie i dobicie w przednim zawiasie jak i na amorku z tylu. W tej chwili mam na polowe w jednym i drugim - jest spoko tylko czasem na duzych muldach lub krotkich i wysokich uskokach dostaje w plecy motorem :icon_eek: a przy niewielkich uskokach prod potrafi dobic. Nie wiem czy to kwestia ustawien czy wymiany oleju z przodu a w tylnym amorku moze dopompowac gazu ?

Wszelkie info mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...