merfi Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 (edytowane) Witam. Czy ktoś potrafi napisać jak obsługiwac skrzynie w autach ciężarowych (tzn. ciągniki siodłowe) MAN F2000, DAF LF, oraz DAF 85. Oczywiście nie chodzi o obsługę techniczną tylko liczbę i zmiane przełożeń. Będe wdzięczny za informacje. Pozdrawiam Edytowane 29 Stycznia 2007 przez merfi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Witam. Czy ktoś potrafi napisać jak obsługiwac skrzynie w autach ciężarowych (tzn. ciągniki siodłowe) MAN F2000, DAF LF, oraz DAF 85. Oczywiście nie chodzi o obsługę techniczną tylko liczbę i zmiane przełożeń. Będe wdzięczny za informacje. PozdrawiamOoo tu to jest nieźle rozbudowana skrzyna biegów (bo ma biegi oraz półbiegi) służące czesto do ruszania oraz na stromych podjazdach z dużym ładunkiem (jak taki sprzet z naczepą pełną ma coś koło 40ton) to muszą być przełożenia mimo ogromnej mocy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek szabla Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 W tym temacie już Ci wszystko napisaliśmy.Naprawdę dokładniej się nie da.Czy to Daf czy Man zasada jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 (edytowane) Koledzy wcześniej ładnie opisali, więc przeedytowałem post-nie będę dublować wcześniejszych postów. Edytowane 29 Stycznia 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Roznica ktora wystepuje to zwykle uklad biegow, spsob przelaczania zakresow skrzyni (jedne maja przebitke, inne guziczek). Sa jeszcze skrzynie mechaniczne sterowane elektropneumatycznie (do wyboru automat badz manual, a biegi na manualu zmienia sie "plus/minus" - np scaniowski Opticrus, ktory dodatkowo na automacie steruje takze hamulcami pomocniczymi - hamulec wydechowy, oraz retarder (o ile jest w wyposazeniu, podobnie jest np w volvoskim "I-Shiftem" - wpisz sobie w google i poczytaj )), oraz czyste automaty.Jezeli mialbym kupic samochod to polecam zwykla, najprostsza wersje skrzyni z tradycyjnym recznym lewarkiem, bez zadnych elektronicznych bajerow :) (Chyba ze sie kupuje nowy samochod z salonu i po 3-4 latach sprzedaje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.