Skocz do zawartości

UAZ-y i nie ma mocnych ;-)


Digidy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj przejechalem sie kolegi Daihatsu Feroza 1.6 16V i stwierdzam ze fajna zabawka ( 70 km/h po lesnej drodze :) ) - ale ten silnik stanowczo za slaby , imho min dla takiego auta to 2.0 lub 2.5 D

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Pozwolilem sobie odświerzyc Temat;] Idze zima, motocykle w wiekszosci zimują w garazach wiec przesiadamy sie w puszki:D Jestem /reczej/ szczęsliwym posiadaczem uaza 469b z 91r silnik wołga 2,5 l. Spadło trochę sniegu wiec dopiero teraz zaczyna sie zabawa... Uaz jest w stanie pokonac duzo wieksze przeszkody niz inne terenówki... Awaryjnosc to złe slowo uzyte do uaza.. Jesli sie go pielęgnuje, a raczej wykonuje małe przeglądy to naprawde dlugo moze sluzyc. To tylko uaz wiec wiadomo zawsze jakas śruba odpadnie, cos sie poluzuje, takie naprawy to codziennosc, drugi mankament to blachy, są naprawde kruchlwel;/ ostatnio na stacji benzynowej zatankowali do niego ropy;/ Uaz spokojnie dojechał do domu zostawiając za sobą chmurę siwego dymu... Potem tylko spuszczenie zlego paliwa, wymiana świec, dwukrotne czyszczenie gaźnika i bez zadnych wiekszych problemów samochodzik szaleje jak szalał wczesniej... Który współczesny samochód w benzynie przejechał by na ropie 15 km do domu a potem to kilku zabiegach czyszczących znów byłby zdatny do uzytku:D??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam GAZa 69 wersja z ławkami, z 64 roku, silnik S21 stanowczo za słaby do niego. Plandeki brak, w zimie jeżdżę w goglach i kominiarce :icon_mrgreen: to jest dopiero ekstremalna jazda. Zaspy zgarnuje się atrapą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

akurat UAZ to wersja rozwojowa GAZa a GAZ to nie ruska mysl techniczna tylko amerykanska :clap: tak samo jak Warszawa- Pobieda- jakis woz z Ameryki ;)

 

 

Kiedyś pracował u mnie mechanik "starej daty". Robiliśmy UAZa i ktoś śmiał się z uszczelnienia wału za pomoca sznura (posiadacze znają temat :icon_mrgreen: ). Mechanik go op*lił i powiedział że to amerykański patent stosowany w Dodgach (Jeepach czy cjakimś innym ustrojstwie) co się w PRLu ostały o II WŚ :bigrazz:

 

 

A tak przy okazji mam do opchnięcia sporo gratów do UAZa: resory (chyba do "nowego" typu w niezłym stanie albo moze nowe?), gaźników z 2 czy 3 sztuki, wirnik i uzwojenie od rozrusznika (nówka sztuka), krzyżaki (jeszcze w oryginalnym opakowaniu), szybki (trójkąty), słupek srodkowy z wlewem paliwa (nowy), półośka (używana ale moze do czegoś się nada), stara plandekę (podły stan ale moze komuś się przyda chociaz sama szybka), pedał gazu, zamek do maski (ten pod maską), cylinderki hamulcowe (w różnym stanie z 3 sztuki czy nawet 4), pompy sprzegła (2 sztuki), pompa hamulcowa nowego typu, zamek do drzwi (chyba nowy), kopułki zapłonu, silnik wycieraczek z ramionami, prędkościomierz (1km 400mm przebiegu :icon_razz: ),2 tarcze sprzegła, okładziny hamulcowe, guma na dźwignie reduktora, popmpa wody, smok paliwa, bebechy silnika (korby, wał, tłoki, cylindry), skrzynia (albo 2) i jeszcze ze skrzynka drobiazgów. Najchętniej sprzedam całosć. Cena do uzgodnienia (tanio).

Edytowane przez Pompka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze zdazylem glosniki wylaczyc....

Ale sam sprzet wyglada super. Ciezko takiego znalezc na sprzedaz...

Tylko tak jakby umiejetnosci jeszcze brakowalo w terenie :biggrin:

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja:)

Jestem szczęśliwym użytkownikiem UAZ-a 469 brs Jest to cięższa wersja uaza mam na niego normę 17,2 litra etyliny, ale.... rzadko mieszczę się w niej:( Jednym z patentów żeby obniżyć spalanie na szosie to wykręcić zębatki łączące piasty z ośkami w przednim moście. Tylko trzeba pamiętać żeby je wkręcić z powrotem przed jazdą w terenie:) operacja trwa raptem 15 min.

Pozdr St.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja:)

Jestem szczęśliwym użytkownikiem UAZ-a 469 brs Jest to cięższa wersja uaza mam na niego normę 17,2 litra etyliny, ale.... rzadko mieszczę się w niej:( Jednym z patentów żeby obniżyć spalanie na szosie to wykręcić zębatki łączące piasty z ośkami w przednim moście. Tylko trzeba pamiętać żeby je wkręcić z powrotem przed jazdą w terenie:) operacja trwa raptem 15 min.

Pozdr St.

 

 

A co to za cięższa wersja? Czym się rózni od zwykłego UAZa?

 

A sprzegiełka załączałem tylko przed wjazdem w teren. W moim drugim UAZ-ie miałem podobnie jak kedzior sprzęgiełka załączane bez rozkręcania "kapsli" i babrania się w smarze. Bardzo fajny patent.

 

piterq1991 -> niekoszerny ten Twój UAZ, z silnikiem od Mercedesa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jak co, ale poniektórzy ładne bzdury tu piszą...

1.przy zatankowaniu diesla masz jeszcze drugi bak, gdzie tankujesz prawidłowe paliwo,

2. rozłączenie przednich sprzęgiełek to obowiązek na szosie ( i nie chodzi o oszczędność paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...