Skocz do zawartości

Naciąg łańcuszka rozrządu i zawory


bobek358
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z okazji iż mam zdjętą pokrywę zaworów chce przy jednym zamachem naciągnąć łańcuszek rozrządu oraz wyregulować zawory. Mam 2 pytania:

 

1. Ile luzów musi mieć łańcuszek (chodzi mi oto jak się go chwyci na środku - pomiędzy wałkami - i zacznie wyciągać w górę lub dół to ile musi się wychylać i czy wychylać go z siłą czy tak swobodnie)?

 

2. Chodzi o regulację zaworów, mam serwisówke ale nie w ojczystym języku - jest po niemiecku.

Znalazłem taki fragment:

 

Ventilspiel:

- Einlassventile - 0,08 - 0.13 mm

- Auslassventile - 0,08 - 0,13 mm

 

I zastanawiam się czy to są wielkości dla zaworów ssących i wydechowych (tak szczerze to mi się to nie zgadza bo wydechowe miały zawszą większą wartość od ssącego). Pytam bo w żadnym słowniku nie ma przetłumaczenia tych słów a z niemca jestem noga.

PS a może ktoś ma wartości dla zaworów dla GSX550 ?:>

Edytowane przez bobek358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa wartosci luzow zaworowych i sa takie same.

Jak chcesz to ustaw wydechy blizej gornej a ssace blizej dolnej granicy.

Lancuszek mierzy sie w sposob podany w serwisowce, a nie na "strzalke ugiecia" jak lancuch napedowy, a mianowicie mierzy sie jego dlugosc na ustalonej ilosci osiek ( 20 czy 21 ) - w serwisowce powinien byc rysunek jak sie to robi, tyle ze trzeba do tego zdjac walki rozrzadu i napinacz.

Ten pomiar robi sie zeby zdecydowac co nawala, napinacz czy lancuszek.

W normalnej sytuacji masz tam napinacz automatyczny, ktory sam naciaga lancuch coraz mocniej w miare jego zuzywania sie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprawdzenie naciągu łańcuszka rorządu w ten sposób co go opisałes w pierwszym poście czyli chwycenie łancuszka pośrodku miedzy wałkami i ruszanie w góre i w dół to nic ci nie powie ponieważ jak zaczniesz na niego gnieść to na 90% wałki sie lekko cofna do środka i oczywiście luz na łancuszku sie zwiekszy w tym miesjcu jak przekrecisz kawałek dalej wałek to sie spowrotem na preży.

 

Z tego co ja wiem i się orientuje to sa dwa sposoby sparwdzenia czy łancuszek jest do wymiany( bo pewnei o to ci chodzi) a wiec najpierw zobaczyc na jakim "ząbku" pozycji jets napinacz czy ma jeszcze jakis zakres naciągu czy już sie skończył. A drugi sposób bardziej precyzyjny to mierzymy odległośc na bodajże 20 ogniwach i porównujemy wynik z danymi w manualu i wowczas widzimy na ile jest wyciągnięty łańcuszek od orginalu.

 

pozdro

haryb

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...