bobek358 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 (edytowane) Witam Z okazji iż mam zdjętą pokrywę zaworów chce przy jednym zamachem naciągnąć łańcuszek rozrządu oraz wyregulować zawory. Mam 2 pytania: 1. Ile luzów musi mieć łańcuszek (chodzi mi oto jak się go chwyci na środku - pomiędzy wałkami - i zacznie wyciągać w górę lub dół to ile musi się wychylać i czy wychylać go z siłą czy tak swobodnie)? 2. Chodzi o regulację zaworów, mam serwisówke ale nie w ojczystym języku - jest po niemiecku. Znalazłem taki fragment: Ventilspiel:- Einlassventile - 0,08 - 0.13 mm- Auslassventile - 0,08 - 0,13 mm I zastanawiam się czy to są wielkości dla zaworów ssących i wydechowych (tak szczerze to mi się to nie zgadza bo wydechowe miały zawszą większą wartość od ssącego). Pytam bo w żadnym słowniku nie ma przetłumaczenia tych słów a z niemca jestem noga.PS a może ktoś ma wartości dla zaworów dla GSX550 ?:> Edytowane 23 Stycznia 2007 przez bobek358 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Einlassventile to wg mnie ssące, Auslassventile wydechowy, ja tez nie wiem dlaczego luzy sa takie same, jak w dr 650 ustawiałem to wydechowy miał większy luz,pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 To sa wartosci luzow zaworowych i sa takie same.Jak chcesz to ustaw wydechy blizej gornej a ssace blizej dolnej granicy.Lancuszek mierzy sie w sposob podany w serwisowce, a nie na "strzalke ugiecia" jak lancuch napedowy, a mianowicie mierzy sie jego dlugosc na ustalonej ilosci osiek ( 20 czy 21 ) - w serwisowce powinien byc rysunek jak sie to robi, tyle ze trzeba do tego zdjac walki rozrzadu i napinacz.Ten pomiar robi sie zeby zdecydowac co nawala, napinacz czy lancuszek.W normalnej sytuacji masz tam napinacz automatyczny, ktory sam naciaga lancuch coraz mocniej w miare jego zuzywania sie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Ja się dziwię dlaczego wartości luzów są takie same. Generalnie zawory wydechowe z racji opływu spalin są bardziej obciążone cieplne, przez co powinny mieć większy luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Czy u was też napinacz jest tak skonstruowany, że do metalu przymocowana jest płytka ślizgowa z plastiku, która wywiera nacisk na łańcuszek szpanując go, czy macie jakieś łożysko obrotowe dociskające łańcuszek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Jeśli chodzi o sprawdzenie naciągu łańcuszka rorządu w ten sposób co go opisałes w pierwszym poście czyli chwycenie łancuszka pośrodku miedzy wałkami i ruszanie w góre i w dół to nic ci nie powie ponieważ jak zaczniesz na niego gnieść to na 90% wałki sie lekko cofna do środka i oczywiście luz na łancuszku sie zwiekszy w tym miesjcu jak przekrecisz kawałek dalej wałek to sie spowrotem na preży. Z tego co ja wiem i się orientuje to sa dwa sposoby sparwdzenia czy łancuszek jest do wymiany( bo pewnei o to ci chodzi) a wiec najpierw zobaczyc na jakim "ząbku" pozycji jets napinacz czy ma jeszcze jakis zakres naciągu czy już sie skończył. A drugi sposób bardziej precyzyjny to mierzymy odległośc na bodajże 20 ogniwach i porównujemy wynik z danymi w manualu i wowczas widzimy na ile jest wyciągnięty łańcuszek od orginalu. pozdroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.