Skocz do zawartości

JAKI OLEJ ???


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

syntetyczny Motul 7100 10W40 zapowiada się smakowity test, już rozgrzewam patelnię :)

 

ps.

nawet w menzurkach oleje na pierwszy rzut oka, oczywiście poza kolorem zachowują się inaczej

Oczywiście menzurki podgrzewasz do tych 80 stopni chociaż i sprawdzasz pod obciążeniem jakie mają własności smarne, a na ile nie pozwalają się sprzęgłom palić, na ile się nie pienią, na jaką grubość filmu zostają i na ile skrzynię smarują?

 

 

 

Ja pierd...ę... Naukowiec, esteta z menzurkami... Robiące testy po 200 km przejechanych w menzurkach... Gratuluję i poproszę o zaproszenie na wręczanie tytułu profesora...

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierd...ę... Naukowiec, esteta z menzurkami... Robiące testy po 200 km przejechanych w menzurkach... Gratuluję i poproszę o zaproszenie na wręczanie tytułu profesora...

Dziękuje, dziękuje od dziecka mnie ciagnęło jak nie do mamusiowego olejku do opalania to do tatusiowego mixola co lał do komarka, albo do dziadkowej towotnicy i kalamitek :D A co se teraz będę żałował, też mi nie żałuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To który olej mam kupować a którego unikać? Bo nie wiem czy nie szkodzę silnikowi :P

Nie wiem co by Tobie doradzić :(

Wiem który mi się najbardziej podoba po moich zabawach z olejami. Motul 7100 jeszcze nie był w silniku, ale po wstępnych oględzinach, kilkukrotnym podgrzewaniu do bardzo wysokiej temp, ochładzaniu do bardzo niskiej, testowania punktu zapłonu i sprawdzeniu cech lepkościowych sposobem porównawczym dostępnymi mi metodami wydaje się, że ten oryginalny syntetyczny M 7100 to jednak bardzo porządny produkt. Nie dziwię się, że się dobrze sprzedawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Kujawskim cyfra 5 na początku kodu :), a na Motulu 7100 tak jak mówisz cyfra 3 na kodzie i chyba następna też 3. Generalnie opakowanie wygląda porządnie zrobione z dbałością o detale, ale np opakowani Liqui Moly wnikliwym okiem jeszcze profesjonalniejsze ;) ;) ;) . Jakoś najgorzej pod względem opakowania wychodzi moim okiem Valvoline Synt 10W40, ale i też ten olej najtańszy i nie polubiliśmy się :)

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A doczekam się testu oleju Eneos za ponad stówkę za litr? :D Bańkę po tak drogim oleju to chyba będziesz trzymał pod poduszką :D

Jak uda mi się załatwić porządny test w Parku Naukowo Technologicznym w moim mieście to czemu nie. Warto by sprawdzić taki olej z najwyższej półki w stosunku do tych tanich. Do motocykla takiego drogiego bym nie kupił, bo by się pewnie moja sunia zepsuła od niego :) ale jedną butelkę do zabawy to czemu nie. Są jakieś polskie oleje 4T 10W40

Ktoś z Was jeździ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jakieś polskie oleje 4T 10W40

Ktoś z Was jeździ ?

 

Do XJ600 lałem kiedyś najtańszy motocyklowy Orlen 10W40, bańka 4 litrowa kosztowała w granicach 60 zł (cena sprzed 10 lat). Zaraz po zakupie zalałem Castrola, wtedy jeszcze tę markę szanowałem. Okazało się, że Yamaszka łyka blisko litr na 1000 km to dostała najtańszy olej motocyklowy, który w razie potrzeby w dalszej trasie dostałem na każdej stacji Orlenu :) Dwa sezony tak przelatałem, chyba ze 30 000 km, nic się nie działo ze sprzęgłem a zużycie ani nie rosło ani nie spadało.

 

Z ciekawości sprawdziłem, spełnia dość wysokie normy więc chyba zły nie jest: http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=PLATINUM-RIDER-4T-10W-40.aspx

 

Za dawnych czasów gdy w portfelu niekiedy nie było czym zaszeleścić to do 2T typu DT50 czy MTX80 lałem tanie półsyntetyki z Lotosu, Orlenu czy łódzkiej Organiki. Silnika nigdy nie zatarłem a kopcenie było identyczne jak na droższych i markowych olejach :P

 

Aaa no i do starego Polo wlewam polskiego Lotosa 10W40 bo kosztuje poniżej 40 zł za 4 litry. Przejechałem na tym chyba z 60 000 km, hydrauliczne popychacze zimą nie zaczęły dzwonić, kontrolka ciśnienia gaśnie zaraz jak silnik załapie więc po co przepłacać :D

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z ciekawości sprawdziłem, spełnia dość wysokie normy więc chyba zły nie jest: http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=PLATINUM-RIDER-4T-10W-40.aspx

 

I do tego napisane na stronce www, bez owijania w bawełnę i dodatkowe poszukiwania karty charakterystyki. Wynika z niej, że olej ma fajne parametry. Być może w praktyce to bardzo dobry produkt. Możliwe też że to produkcja jakiegoś innego koncernu, a tylko brand Orlenu. Tak robią. Kupię litra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co by Tobie doradzić :(

Wiem który mi się najbardziej podoba po moich zabawach z olejami. Motul 7100 (...)testowania punktu zapłonu (...)

Jak testujesz pkt zapłonu? Z ciekawości :-)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości Panowie to podpytam czy lał ktoś z Was motocyklowy 4T do silnika samochodowego jakiegoś ? :) wiadoma rzecz inne cechy ma motocyklowy olej, ale może w jakimś rozklekotanym samochodowym silniku u kogoś smarował.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...