Mrówa Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Witam!Mam następujący "problem". Z okolic przedniego zawieszenia od jakiegoś czasu zaczęło dochodzić dziwne cykanie. Metaliczne pocykiwanie (lub metaliczne delikatne klikanie - można to tak nazwać) następuje gdy jade po lekkich nierównościach typu trochę wystająca studzienka, malutki dołek itp. Gdy na postoju wcisnę przedni hebel i uginam zawieszenie z różną siłą cykania nie słychać. Dodam jeszcze, że przy jeździe z wciśniętym przednim heblem na lekkich nierównościach również słychać to cykanie (stąd mója diagnoza aby wykluczyć tarcze z grona podejrzanych). Motocykl prowadzi się OK nawet przy dużych prędkościach. Nadmienię również, że puszcza mi simmering prawej lagi - sporo oleju już wyciekło, lewy natomiast jest ok. Moje pytanie: co może być przyczyną tego denerwującego klikania-cykania???? :clap: :bigrazz: :D :biggrin: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 nie znam sie zbytnio na cykaniach, ale przyjrzalbym sie lozyskom w glowce ramy i w kole Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 (edytowane) Witam Na początek wymień uszczelniacze i olej. Jeżeli piszesz, że sporo oleju wyciekło odradzam jazdę takim moto. Metaliczne stukanie w ladze może być spowodowane brakiem oleju. Przy wymianie obczaj luz na panewkach. Jeżeli nie pomoże nowy olej będziemy szukać dalej. Pzdr. Edytowane 19 Stycznia 2007 przez jacek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 zobacz tez klocki :notworthy: u mnie kiedyś jeden wysunął się z trzymania i tak piszczał :icon_razz: Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Dodam, że to cykanie jest bardzo podobne a wręcz identyczne do dźwięku jaki dochodzi po lekkim wciśnięciu klamki przedniego hamulca takie "cyk". Nie we wszystkich motocyklach to jest, ale większość wie o co chodzi. Oczywiście przy jeździe po dołkach nie cyka ani klamka hamulca ani np. sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Sprawdź czy wszystkie śrubki masz podokręcane, oraz łożysko główki ramy. Na postoju przednie zawieszenie jest cały czas obciążone i to cykanie może się nie pojawiać. Natomiast przy jeżdzie na nierównościach bywa tak że działają siły ściskające oraz rozciągające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 (edytowane) Sprawdź czy wszystkie śrubki masz podokręcane, oraz łożysko główki ramy. Na postoju przednie zawieszenie jest cały czas obciążone i to cykanie może się nie pojawiać. Natomiast przy jeżdzie na nierównościach bywa tak że działają siły ściskające oraz rozciągające. Sprawdź czy wszystkie śrubki masz podokręcane, oraz łożysko główki ramy. Na postoju przednie zawieszenie jest cały czas obciążone i to cykanie może się nie pojawiać. Natomiast przy jeżdzie na nierównościach bywa tak że działają siły ściskające oraz rozciągające. DODANE: Sorki... coś mi się zawiesiło i wyszło jak wyszło Edytowane 19 Stycznia 2007 przez krzysiek8104 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 20 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 (edytowane) Niedługo będę rozbierał motocykl i wymieniał to i owo. Obejrzę dokładnie łożysko główki ramy i koła przedniego. Wymienię uszczelniacze przedniego zawieszenia. Po czym poznać, że łożysko główki ramy ma już dość? Może jakieś luzy, itp? :banghead: Jeszcze pytanie kompletnie z innej beczki: Czy w Thundercatcie płytki do regulacji zaworów są pod czy nad szklankami? Pozdrawiam :( Edytowane 20 Stycznia 2007 przez Mrówa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.