Jump to content

Yamaha TDR 125


MACIAS1989
 Share

Recommended Posts

Witam. Jeżdżę Yamaha TDR 125 (1994r.). Mam kilka pytań dotyczących świateł przednich i żarówek.

 

Światła w mojej TDR'ce świecą dość słabo. W lampach są żarówki (o ile mnie pamięć nie myli) 25W/25W, zwykłe żaróweczki. Chciałbym wstawić żarówki helogenowe. Z przerobieniem gniazda problemu raczej bym nie miał. Tylko mam wątpliwości co do mocy halogenówek i prądnicy... Czy jeśli wstawie np żarówke h4 o mocy 50W/55W (tzn dwie takie zarówki), czy prądnica ma wystarczającą moc, żeby zasilić takie żarówki?

 

W jednym z tematów przeczytałem, że komuś światła w tdr'ce świeciły bardzo dobrze. Więc jeśli nie jest to kwestia żarówek to jakie mogą być przyczyny słabego świecenia?

 

Zainteresowały mnie żarówki Phlilipsa przystosowane do motycykli, szczególnie model Motovision. Może ktoś miał styczność z żarówkami Philipsa i mógłby je ocenić?

 

Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam Maciek;)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak że jak słaby akumulator jest to i słabe światła... nawet po odpaleniu i włączeniu się prądnicy nie są tak mocno jak po świeżo naładowanym akumulatorze :icon_mrgreen: także polecam podładować akumulator, następnie jeśli to nie pomoże wszystkie styki sprawdzić zakonserwować odrdzewić. Nie wiem ile ma przejechane Twoja TDR'ka jeśli dośc dużo to może być odbłyśnik w lampie już wyblakły (to sreberko pokrywające w środku lampe)

 

Ja mam tak że jak słaby akumulator jest to i słabe światła... nawet po odpaleniu i włączeniu się prądnicy nie są tak mocno jak po świeżo naładowanym akumulatorze :biggrin: także polecam podładować akumulator, następnie jeśli to nie pomoże wszystkie styki sprawdzić zakonserwować odrdzewić. Nie wiem ile ma przejechane Twoja TDR'ka jeśli dośc dużo to może być odbłyśnik w lampie już wyblakły (to sreberko pokrywające w środku lampe)

Link to comment
Share on other sites

Akumulator jest na 100% naładowany maksymalnie. Wydaje mi się, że prądnica jest ( w tdrce) uruchomiona cały czas, znajduje się na wale korbowym i ilość wytwarzanego prądu jest proporcjonalna do obrotów silnika, bo świecenia żarówek na niskich obrotach i wysokich nie można porównywać, kolosalna różnica;) Przebieg to 27tyś km. Są jakieś preparaty do konserwowania odbłyśników?

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj manuala i w nim przeczytaj jaką ma moc prądnica, i jeszcze jedno czasem słabsze żaróki dają więcej światłą. A najlepiej będzie gdy z tego samego manuala wyczytasz jakiej mocy powinny być wszystkie żarówki i takie też wstawisz (konstruktorzy czasem wiedzą co robią).

 

Akumulator jest na 100% naładowany maksymalnie. Wydaje mi się, że prądnica jest ( w tdrce) uruchomiona cały czas, znajduje się na wale korbowym i ilość wytwarzanego prądu jest proporcjonalna do obrotów silnika, bo świecenia żarówek na niskich obrotach i wysokich nie można porównywać, kolosalna różnica;) Przebieg to 27tyś km. Są jakieś preparaty do konserwowania odbłyśników?

Skoro akumulator jest naładowany, a światłą mimo to przygasają na wolnych obrotach oznacza to że światła są podłączone nie do akumulatora lecz do oddzielnych uzwojeń prądnicy idąc dalej tym tropem można stwierdzić że jest to prądnica samoobciążająca sie a więc gdy dasz słabsze żeróki to będą sie one przepalały a gdy dasz zamocne to będą świecić na żółto (bo większość napięcia wydzieli się na uzwojeniu prądnicy - rezystancji wewnętrznej źródła).

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie ma.. jedynie to nowa lampa, ale najpierw wymień żarówki, na nowe może to coś da, miałem taki objaw.. nie wkładaj większych żarówek, ja tak zrobiłem i po jakichś 2 miesiącach czyli jakies 4000km postapiało to złącze czyli plastik przy lampie, to na czym trzyma się żarówka :icon_eek: nie wiem jak to jest rozwiązane u Ciebie ale u mnie w Aprilce tak było, teraz mam troszke inaczej jest na metal

Link to comment
Share on other sites

Skoro akumulator jest naładowany, a światłą mimo to przygasają na wolnych obrotach oznacza to że światła są podłączone nie do akumulatora lecz do oddzielnych uzwojeń prądnicy idąc dalej tym tropem można stwierdzić że jest to prądnica samoobciążająca sie a więc gdy dasz słabsze żeróki to będą sie one przepalały a gdy dasz zamocne to będą świecić na żółto (bo większość napięcia wydzieli się na uzwojeniu prądnicy - rezystancji wewnętrznej źródła).

 

Czy jest możliwość podłączenia światel do akumulatora, a uzwojenia, do których podłączone były światła, przeznaczyć na ładowanie akumulatora? Wpłynie to jakoś na światło, czy tylko skopmplikuje elektyke i nic nie wniesie?

 

TDR ma światła z prądnicy czy z akumulatora???

 

Według mnie zdecydowanie z prądnicy.

Link to comment
Share on other sites

Czy jest możliwość podłączenia światel do akumulatora, a uzwojenia, do których podłączone były światła, przeznaczyć na ładowanie akumulatora? Wpłynie to jakoś na światło, czy tylko skopmplikuje elektyke i nic nie wniesie?

Mocy prądnicy to raczej niepodnisie, a więc jest bez sensu, a pozatym trzeba by było dodatkowy regulator (zresztą taka prądnica jest nieregulowalna). Jedynym rozwiązaniem jest zmiana żarówek na oryginalne (o zalecanej mocy) i lepsze wykożystanie światła (zmiana odblasku na nowy). Lub wymiana prądnicy na alternator taki jak w MZ 250 lub Jawie ale ten pomysł odpada bo z pradnicą masz pewno zintegrowany zapłon.

Edited by DEAD
Link to comment
Share on other sites

ja w swojej tzr-ce mam h4 60/55W i zauważyłem że gdy motorek pyrka na wolnych obrotach to światło przygasa,po dodaniu gazu świeci jak powinno ale w nocy jest niewystarczające może to za sprawą brudnego odblasku w lampie którego już wyczyściłem ale nie miałem okazji jeszcze sprawdzić...pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ja w swojej tzr-ce mam h4 60/55W i zauważyłem że gdy motorek pyrka na wolnych obrotach to światło przygasa,po dodaniu gazu świeci jak powinno ale w nocy jest niewystarczające może to za sprawą brudnego odblasku w lampie którego już wyczyściłem ale nie miałem okazji jeszcze sprawdzić...pozdrawiam

 

czyli jest możliwość wstawienia takich żarówek?

Słyszałem, że tzr,tdr i dt mają takie same silniki, więc prądnice też?

Link to comment
Share on other sites

tzr i dtr mają takie same silniki ale dtr-ka ma wyższy stopień sprężania.natomiast alternator w dtr ma 170W a w tzr 150W.moim zdaniem żarówki h4 nie powinny przyspażać kłopotu.tylko nie wiadomo jak sie zachowa na wolnych obrotach ale powinno być lepiej niż w tzr...:notworthy: pozdro

Link to comment
Share on other sites

natomiast alternator w dtr ma 170W a w tzr 150W.moim zdaniem żarówki h4 nie powinny przyspażać kłopotu.tylko nie wiadomo jak sie zachowa na wolnych obrotach ale powinno być lepiej niż w tzr...:D pozdro

O to super;) posiadasz może serwisówke do tdr? :D bo szukam i nigdzie nie moge znaleźć :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...