Skocz do zawartości

MAN TGA 35. 430 8x6 HydroDrive skrzynia biegów?


merfi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam do was pytanko czy ktoś śmigał takim autkiem ze skrzynią Z-16 i może mi wytłumaczyć właściwie opisać zmiane biegów w tym aucie. Za tydzień siadam na takie autko i nie chce wyjść na białego Pozdrawiam

 

Fotki http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=AMT&n=0610&f=wd_882.xml

Edytowane przez merfi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co ci mogę powiedzieć to na płaskim nie mieszasz wszystkimi biegami tylko przerzucasz np z 5 na 8 , wszystkie biegi przeważnie wykorzystujesz w górzystym/ciężkim terenie

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzac fotke na stronie ktora podales wydaje mi sie ze jest to skrzynia taka jak wszedzie w ciezarowkach 1234 to połówki a 5678 to górne przelozenie. Przewaznie rusza sie z 3 biegu a na pusto nawet z gornej skrzyni 5. To chciales wiedziec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzac fotke na stronie ktora podales wydaje mi sie ze jest to skrzynia taka jak wszedzie w ciezarowkach 1234 to połówki a 5678 to górne przelozenie. Przewaznie rusza sie z 3 biegu a na pusto nawet z gornej skrzyni 5. To chciales wiedziec?

 

Jak nie wiesz to nie pisz bzdur.

 

Co do skrzyni biegow, jest to standardowa skrzynia osmio-biegowa z polbiegami a jezdzi sie tym tak:

Lewarek biegow ma tylko cztery polozenia dla jazdy do przodu + wsteczny. Pierwsze cztery biegi wlaczasz tak jak w osobowce. Aby przejsc na tzw. "gorny poklad" czyli biegi od 5 do 8, majac lewarek w pozycji "luz" popychasz go zdecydowanie w prawo - usłyszysz "przebicie" i powinna na desce zapalic sie zielona kontrolka w ksztalcie ukladu biegow - czyli literki H. Wtedy masz kolejne 4 biegi, z ta roznica, ze lewarek ma pozycje "luz" pomiedzy 5 a 6 (na dolnym pokladzie luz jest pomiedzy 3 i 4).

Przelacznikiem do "polowek" wlaczasz albo pelny bieg albo polbieg (zielona kontrolka z dwiema zebatkami) - roznica okolo 200 - 300 obrotow/min.

Na pusto mozna jezdzic tak (L - polbieg, H - pelen bieg) 5L > 6L > 7L > 7H > 8L > 8H

Na pelno jedziesz od trojki lub nawet dwojki co pol biegu czyli: 2H > 3L >3H > 4L >4H PRZEBICIE 5L > 5H ... 8H

Co do obslugi reduktorow i mostow to najlepiej popytaj na miejscu kogos kto jezdzi takim sprzetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiesz to nie pisz bzdur.

 

Co do skrzyni biegow, jest to standardowa skrzynia osmio-biegowa z polbiegami a jezdzi sie tym tak:

Lewarek biegow ma tylko cztery polozenia dla jazdy do przodu + wsteczny. Pierwsze cztery biegi wlaczasz tak jak w osobowce. Aby przejsc na tzw. "gorny poklad" czyli biegi od 5 do 8, majac lewarek w pozycji "luz" popychasz go zdecydowanie w prawo - usłyszysz "przebicie" i powinna na desce zapalic sie zielona kontrolka w ksztalcie ukladu biegow - czyli literki H. Wtedy masz kolejne 4 biegi, z ta roznica, ze lewarek ma pozycje "luz" pomiedzy 5 a 6 (na dolnym pokladzie luz jest pomiedzy 3 i 4).

Przelacznikiem do "polowek" wlaczasz albo pelny bieg albo polbieg (zielona kontrolka z dwiema zebatkami) - roznica okolo 200 - 300 obrotow/min.

Na pusto mozna jezdzic tak (L - polbieg, H - pelen bieg) 5L > 6L > 7L > 7H > 8L > 8H

Na pelno jedziesz od trojki lub nawet dwojki co pol biegu czyli: 2H > 3L >3H > 4L >4H PRZEBICIE 5L > 5H ... 8H

Co do obslugi reduktorow i mostow to najlepiej popytaj na miejscu kogos kto jezdzi takim sprzetem.

 

Dokładniej się już nie da. :)

Jeżdżę dokładnie tak samo.

 

A połówki to takie w uproszczeniu ułatwienie, żebyś nie miał 8 położeń lewarka tylko 4 i nie musisz wachlować tyle tylko robisz "psyk" i jedziesz dalej.Np. Jedziesz pełna górna trójką pod górę i Ci brakuje to nie walisz na 2 tylko pakujesz połówkę i rura.

Edytowane przez tomek szabla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy A o co dokładnie chodzi z tymi połówkami ?

 

Tak, jak Tomek Szabla wczesniej napisal, polowki to takie ulatwienie - np. jedziesz na "pelnej " osemce i masz jakies wzniesienie - obroty zaczynaja spadac - czyli fura "zdycha", gdy obrotomierz pokaze Ci, Ze schodzisz z ekonomicznych obrotow, nie musisz zmieniac calego biegu, tylko przelaczasz ten przycisk/suwak na lewarku biegow i wciskasz sprzeglo. Zapali sie kontrolka i obroty wzrosna o okolo 200 - 300, co pozwoli na dalsza ekonomiczna jazde.

W sumie to ja na Twoim miejscu nie balbym sie pytac ktoregos z kierowcow w firmie, do ktorej idziesz, bo i tak nie unikniesz wyjscia na swiezaka, a po co masz cos na samym poczatku zepsuc? Wazne, zebys miescil sie w pasie ruchu i wiedzial jak jechac do przodu/tylu. Reszta z czasem przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za informacje. Przykładowo śmigam na ósmym biegu ładuje mu połówke a czy ten sam przycisk musze wduszać gdy znów wrzuce na ósemke. I czy przy zmianie na połówke musze wduszać sprzęgło. Sory za idiotyczne pytania egzamin zdawałem 2 lata temu i jak wiadomo na aucie STAR 1142 więc tam takich cudów nie było. Wiadoma sprawa, że można zapytać ale nie zawsze każdy udzieli pomocy.

P.S. Właśnie się dowiedziałem, że robota uciekła mi koło nosa gdyż auta będą dopiero w kwietniu Tutaj mój post w sprawie pracy jeśli mogę Was prosić przeczytajcie

 

http://moto.win.pl/index.php?showtopic=65276

Edytowane przez merfi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo śmigam na ósmym biegu ładuje mu połówke a czy ten sam przycisk musze wduszać gdy znów wrzuce na ósemke.

No chyba logiczne :wink:

Przycisk od polbiegow mozesz zmienic duzo wczesniej. Sama aktywacja polowki nastepuje w chwili wcisniecia sprzegla (zwykle sa tam czujniki polozenia pedalu). Tak samo jest w druga strone - jedziesz na polbiegu, pstrykasz na caly, a o chwili zalaczenia decydujesz wcisnieciem sprzegla.

Wracajac jeszcze do zakresow skrzyni (biegi 1-4 oraz 5-8) to wiele skrzyn ma takie zabezpieczenia przed zbyt wczesnym wlaczeniem dolnego zakresu tzn gdy pojazd porusza sie ze zbyt duza predkoscia (dla przykladu skrznia scaniowska ma zabezpieczenie na 30km/h). Takze nie nalezy panikowac gdy chwilowo znikna biegi :icon_twisted: . Z "przebitka" musisz troche pojezdzic, potrenowac bo mozna niechcacy inny bieg zapiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...