BartekJ Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Castrol R4 superbike to fullsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lonek22 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Witam!! :icon_rolleyes: Mam taki mały problem nie wiem czy to coś poważnego czy po prostu w używanych sprzętach tak już jest, ale zaobserwowałem w swojej R6 że przy wrzucaniu pierwszego biegu pojawia się takie delikatne szarpnięcie!! Reszta biegów wchodzi raczej bez żadnych problemów tylko z ta 1-ka mnie niepokoi!! Czym może być spowodowane takie zachowanie?! Dodam że niedawno wymieniłem linkę sprzęgła (oczywiście na oryginalną), może podczas tej wymiany coś zostało źle ustawione?? :biggrin: W prawdzie wymiany dokonano w serwisie Yamaha więc sam już nie wiem!! Przed wymianą takiego czegoś nie było!! A u mnie tez jest tak samo. Pytalem sie tu i tam, wszyscy mówia że "ten typ tak ma". Faktycznie, im moto dluzej stoi i w zimnym, szarpniecie jest wieksze. Moja Kawa potrafi nawet szarpnąc i zgasnąc. Ale problem zauwazylem jest w tym, ze poprostu za malo daje jej sie rozgrzac. Jak ciepla to zupelnie inaczej. Mi to pasuje to tarpniecie. Przyzwyczailem sie. Nawet moja poczciwa Etzka150 tak tez robi. Witam!! :icon_rolleyes: Mam taki mały problem nie wiem czy to coś poważnego czy po prostu w używanych sprzętach tak już jest, ale zaobserwowałem w swojej R6 że przy wrzucaniu pierwszego biegu pojawia się takie delikatne szarpnięcie!! Reszta biegów wchodzi raczej bez żadnych problemów tylko z ta 1-ka mnie niepokoi!! Czym może być spowodowane takie zachowanie?! Dodam że niedawno wymieniłem linkę sprzęgła (oczywiście na oryginalną), może podczas tej wymiany coś zostało źle ustawione?? :wink: W prawdzie wymiany dokonano w serwisie Yamaha więc sam już nie wiem!! Przed wymianą takiego czegoś nie było!! A u mnie tez jest tak samo. Pytalem sie tu i tam, wszyscy mówia że "ten typ tak ma". Faktycznie, im moto dluzej stoi i w zimnym, szarpniecie jest wieksze. Moja Kawa potrafi nawet szarpnąc i zgasnąc. Ale problem zauwazylem jest w tym, ze poprostu za malo daje jej sie rozgrzac. Jak ciepla to zupelnie inaczej. Mi to pasuje to tarpniecie. Przyzwyczailem sie. Nawet moja poczciwa Etzka150 tak tez robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panas Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 (edytowane) Witam!! Dzięki wszystkim za zainteresowanie sie moim problemem i za własne (czasem może miej trafne - ja nie wiem bo się nie znam :-)) przemyślenia i rady!! :wink: Rozklejanie sprzęgła przeprowadzamy przed uruchomieniem silnika.Włączmy jedynkę, wciskamy sprzęgło, przetaczamy maszyne do tyłu aż poczujemy że puściło, odpalamy i jedziemy. Wsio.Mam dobre sprzęgło, dobry olej, a w obecnej temperaturze otoczenia muszę rozklejać sprzęgło w iksjocie przez odpaleniem rano, czego latem czynić nie muszę. Spróbuje z tym "rozklejaniem sprzęgła" może to właśnie w tym tkwi problem, temperatury (mimo niewidocznej zimy) nie są teraz specjalnie wysokie a moto stoi w garażu i prawie jest nieruszane!! :icon_rolleyes: Nie przejmuj siętym lekkim stukiem wcale,moto ma skrzynię o zazębieniu stałym a przełożenie uzyskuje sie przez zazębienie sprzęgieł kłowych dla danego biegu.Jak wbijasz jedynkę to właśnie kły się zazębiają, a ponieważ wałek na którym jest mała zębatka łańcuchowa stoi w miejscu, to troszkę je słychać i tak ma być.Pzdr. JĘDRZEJ musze przyznać że Twoja odpowiedź uspokoiła mnie co do moich obaw że z moto jest cuś nie tak!! Twój fachowy język skłania mnie do dania 100%-owj wiary Twoim słowom!! :notworthy: Castrol R4 superbike to fullsyntetyk. Dokładnie tak to jest pełny syntetyk - chyba nic lepszego mojej "szóstce" nie można było wlać!? :D zmien sprezyny sprzegla jesli bardzo ci to dokucza... A taka wymiana to kosztowna inwestycja?! Można dostać same sprężyny!? Czy taka wymiana wymaga dużo zachodu... nie brzmi jakoś strasznie a w rzeczywistości to jak z tym jest?!? Szczerze mówiąc to nie znam dokładnej "anatomii" sprzęgła w moto więc bądźcie łaskawi - nie jestem mechanikiem!! :) Edytowane 19 Stycznia 2007 przez panas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 (edytowane) 6 sprezyn koszta do 100 zl .Mozna zamowic tez sportowe twardsze sprezyny, ale licz sie z silownia na klamce :icon_rolleyes: - wymiana bardzo prosta. Prawda jest ze to normalne w moto , umnie po wymiane sprezyn i tarcz ( stare sprezyny krotsze o ok 1.5 cm), na oleju 20W50 polsyntetyku slychac tylko ciche klik przy wbijaniu 1 biegu , takie jak na kazdym innym biegu - zadnego szarpniecia czy terkotu zazebianych trybow. Przed wyniana mialem podobnie jak ty . Jesli przed wymiana linki tego nie bylo , to albo miales zamaly luz na lince , albo teraz masz za maly luz co negatywnie wplywa na trwalosc sprzegla . Edytowane 19 Stycznia 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panas Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 ... Jesli przed wymiana linki tego nie bylo , to albo miales zamaly luz na lince , albo teraz masz za maly luz co negatywnie wplywa na trwalosc sprzegla . A jeśli z tym luzem to prawda to w jaki sposób go zlikwidować?? :icon_question: :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.