Skocz do zawartości

Hamule w Ruskach


vx800
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie:

- czy wszyscy w ruskach mają bicie w bębnach (oryginalnych, nie jakichśtam z MZ). U mnie jest wyraźne telepactwo przy wciskaniu mocniej klamki hamulca. Może po prostu zmienić półbęben, bo mój obecny jest wyjątkowo ch**wy?

- czy to prawda, że w "nowych" pełnych bębnach szczęki hamulcowe mają starą szerokość (jak w półbębnach)?

- czy to prawda, że "nowe bębny" się łatwo rozpieprzają, pękają, że się wybijają pod szprychami z powodu bezpośredniego kontaktu szprych z aluminium?

 

Pipcyk - jak to zrobiłeś, że na ruskim hamulcu z przodu spaliłeś lacza w Dnieprze?

PZDR

 

PS. Temat poruszyłem w "gumie", ale pomyślałem, że lepiej dodać nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim MW nie mam bicia. Pierwszą rzeczą którą trzeba zrobić to porozbierać, dokładnie wszystko wyczyścić. Potem przesmarować delikatnie rozpieracze i tulejki rozpieraczy. Ewentualnie dorobić nowe tulejki. Ja w swoim MW mam dość dobre hamulce z przodu i z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spaliłem lacza ?? !! po prostu troszkę mocniejszy niż seryjny silnik i hamulce w bardzo dobrym stanie :lol:

Tak jak mówi Michał trzeba wszystko dobrze przesmarować. Rozpieracze i ich osie przesmarować najlepiej smarem grafitowym. Linka w idealnym stanie także przesmarowana

( najlepiej jako nowa jeszcze przed założeniem) No i poza tym w Dnieprze z przodu jest hamulec w systemie duplex z dwoma szczękami przeciwbieżnymi, to także trochę daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okiej,

ja bębny miałem dokładnie zrobione, rozebrane, koła rozszprychowane, bębenki pomalowane proszkiem, później oszlifowane papierem w środku, wszystko nasmarowane smarem grafitowym ... ale chyba mam jajowate bębny. Tak wynika z Waszych odpowiedzi. Poszukam prostych (mam w domu chyba 7 kompletnych kół, coś dobiorę :lol: )

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podczas hamowania odczuwasz szarpanie to bębny sa zowalizowane. Nie wiem dlaczego umie sa mocniejsze hamulce jeżeli średnica bębna i szerokość okładzin sa takie same jak w Uralu. Jeszcze jedna sprawa, trzeb umieć ustawić dźwignie w systemie duplex inaczej hamulce będą słabe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko, u mnie te bębny aluminiowe się dobrze sprawuja. Ale jak zakładałem na tokarkę to niektóre miały takie bicie że się za głowę złapałem. Wybrałem najlepszy i hamuje spoko. Można by jeszcze zrobić jakiś prosty przyrządzik do mocowania w uchwycie tokarki i przetoczyć bębny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jest nic, ja u siebie nie moge prwawie w ogole hamowac a to dlatego ze jak mam niby dobrze ustawiony hamulec ze jak naciskam dzwignie to ni chooja nie pojade (mozna gume jarac bo raz probopwalem ale szkoda mi bylo opony bo nowa byla :) ) to przy jezdzie bez uzywania hamulca beben sie cholernie grzeje, a jak odpuszcze troche hamulec to potem przy naciskaniu dzwigni hamowanie jest raczej symboliczne i przez to mialem juz kilka groznych sytuacji :) . Jest moze na to jakis patent ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...