Skocz do zawartości

Stale świecące migacze przednie.


tomaszek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A teraz z innej beczki : A jak jest z lightbarami?

Z tego co rozumiem przepisy (rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.).

określają to tak:

 

Drogowe,mijania - motocykl 1 lub 2 światła z przodu a jeżeli przekracza szerokość 1,3 m (rzadko który chyba że z wózkiem bocznym, mój drag ma miecały metr kumpla goldwing 1,1m)to można stosować 2 lub 4

Czyli wychodzi że nie wolno !

 

Pozycyjne przednie - 1 lub 2 czli dalej nie wolno chyba że wyrzucił by pozyję z lampy głównej.(ale po co lightbary z pozycją!!!)

 

Przeciwmgłowe - 1 lub 2 ale 2 tylko kiedy przekracza szerokość 1,3 m

Czyli dalej zonk!!!

 

Wychodzi ,że prawnie można sobie założyć tak aby były ale nieświeciły albo wstawić pozycyjne!!!!

 

Bedę dzisiaj na komendzie drogówki to sie zapytam policji motocyklowej co na ten temat sądzi bo to oni najczęściej nam zabierają dowody!!!!!

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z przodu praktycznie zawsze świeci 5 żarówek. Reflektor główny, lightbary, oraz kierunkowskazy właśnie. Czemu tak? Powód banalny - kierunki bo wersja amerykańska poza tym podoba mi się to, a lightbary bo chce żeby mnie widziano odpowiednio. Już parę razy się nadziałem na różnych idiotów wyprzedzających na trzeciego i wiem, że światła z przodu to podstawa. Dlatego nawiązując do postu kolegi co na postojach jeździ - masz świńską odwagę, która może się zemścić a tłumaczenia kogoś, że Cię nie widział nic Ci nie dają jak Cię do worka plastikowego pakować będą czego oczywiście nie życzę.

Tomaszek nie masz świateł postojowych bo amerykańskie modele tego nie posiadają.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy z oświetleniem... no są, wiem. Ale sam i tak jeżdżę z włączonym Lightbarem, a w VL-u miałem nawet pod gmolami zamontowane halogeny. Powód ten sam, co u Vpowera :banghead: chcę być widziany a nie ignorowany przez jakiegoś przypała, co widząc jedno światło wyprzedza i jedzie mi na czoło. Kilka razy tak miałem, nic ciekawego. Odkąd mam ścianę światła na przodzie, to sie nie zdarza... respect? :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy z oświetleniem... no są, wiem. Ale sam i tak jeżdżę z włączonym Lightbarem, a w VL-u miałem nawet pod gmolami zamontowane halogeny. Powód ten sam, co u Vpowera :buttrock: chcę być widziany a nie ignorowany przez jakiegoś przypała, co widząc jedno światło wyprzedza i jedzie mi na czoło. Kilka razy tak miałem, nic ciekawego. Odkąd mam ścianę światła na przodzie, to sie nie zdarza... respect? :)

W Virago 750 wersja amerykańska też palą się kierunki delikatnym światłem 5W lecz migający kierunek daje dużo więcej światła 21W więc nie widzę w tym zagrożenia na drodze a z trzema lampami z przodu fajnie świeci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Virago 750 wersja amerykańska też palą się kierunki delikatnym światłem 5W lecz migający kierunek daje dużo więcej światła 21W więc nie widzę w tym zagrożenia na drodze a z trzema lampami z przodu fajnie świeci

Mam zamiar zamontowania lightbarów no i pytanko. Jak je podłączyć? Do przełącznika drogowych czy dorobić jakiś oddzielny? No i moc światła, mają świecić światłem jak mijania czy drogowe? Bo jeśli były by włączane jakimś innym włącznikiem i mocno świeciły, to trzeba by je wyłączać przy mijaniu, a wtedy istnieje obawa, żeby nie "zamotać" się z przełączaniem i wyłączaniem...

Kurde, ale namieszałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre sprzęty mają od razu wyprowadzenie w reflektorze przygotowane pod lightbary. Moc światła jest jedna ponieważ na ogół mają one jednowłóknowe żarówki np. H3 a co do wyłączania z obawy jak mniemam przed oślepianiem - po to są tam 2 śruby mocujące aby ustawić odpowiednio światła. Ustaw sobie tak aby np bardziej oświetlały polskie dziury w asfalcie niż świeciły w dal i po kłopocie z wyłączaniem podczas mijania.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ustawie nr.4 &32 ministerstwa transportu wyczytalem że .............................w dupiemamto ;) Mam hamerykańskie kierunkowskazy ,lampe przednia i jakos nikt mi z tego powodu nie robił zamieszania nie zabieral dowodu i nie straszył mandatem .Jestem po dwoch przeglądach w dwóch różnych stacjach diagnostycznych.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, prawda jest taka, przepisy przepisamy, a bespieczenstwo bespieczenstwem. Nawet gdyby sie okazalo ze lightbay na 100% sa niedozwolone, to nie polece do garazu sciagac ich, mam to gdzies, wole byc widoczny i sam lepiej widziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre sprzęty mają od razu wyprowadzenie w reflektorze przygotowane pod lightbary. Moc światła jest jedna ponieważ na ogół mają one jednowłóknowe żarówki np. H3 a co do wyłączania z obawy jak mniemam przed oślepianiem - po to są tam 2 śruby mocujące aby ustawić odpowiednio światła. Ustaw sobie tak aby np bardziej oświetlały polskie dziury w asfalcie niż świeciły w dal i po kłopocie z wyłączaniem podczas mijania.

Pozdrawiam.

Dzięki za odpowiedź. Jak rozumiem, lightbary podłączyć najlepiej jakimś oddzielnym włącznikiem, żeby nie reagowały przy zmianie z drogowych na mijania. Mają spełniać rolę w przybliżeniu podobną do tej, jak przeciwmgielne w puszce, a więc mają być widoczne, oświetlać drogę ale w taki sposób, żeby nie oślepiały. Dzięki raz jeszcze. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, prawda jest taka, przepisy przepisamy, a bespieczenstwo bespieczenstwem. Nawet gdyby sie okazalo ze lightbay na 100% sa niedozwolone, to nie polece do garazu sciagac ich, mam to gdzies, wole byc widoczny i sam lepiej widziec.

 

Tylko pasował by je puścic przez przekaźnik , to jest 2x po 55 W to trochę duże obciążenie dla włącznika i będzie wypalać styki. Myślałeś już gdzie schować włącznik?

 

nie rozumiem...to w USA wszyscy jeźdżą sprzętami i się na wzajem oślepiają? :biggrin:

Tam są inne standardy dróg po prostu szerzej,dużo autostrad . Oślepiania przez ich lampy doświadczyłem na misji w Kosowie,

Tam wszystkie jankeskie auta oślepiały lampami ale Hummery w szczególności . Ma się wrażenie ,że gostek pomyka na długich ,a to były krótkie bez kątów.

Oni też ponału odchodzą od świateł symetrychnych nowe modele GMC miały już światła asymetryczne, a już ich samochody US Army worzące towar z baz w Niemczech miały standardowe europejskie światła - widać oni widzą ten problem.

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się widzi, że amerykańska symetryczność świateł nie polega na tym, że świecą daleko, tylko na tym, że świecą do przodu równo w lini prostej, a nie mają tak jak u nas dodatkowego oświetlenia pobocza. Jak porównywałem szkła reflektora swojej byłej Virażki ze szkłem europejskim, to różniły się tylko tym "załamaniem" lini odpowiedzialnej u nas za oświetlanie pobocza. A jak komuś światła daleko świecą do przodu i boi się, że oślepia innych, to wystarczy pochylić reflektor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...