slaczek Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 (edytowane) A teraz z innej beczki : A jak jest z lightbarami?Z tego co rozumiem przepisy (rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.).określają to tak: Drogowe,mijania - motocykl 1 lub 2 światła z przodu a jeżeli przekracza szerokość 1,3 m (rzadko który chyba że z wózkiem bocznym, mój drag ma miecały metr kumpla goldwing 1,1m)to można stosować 2 lub 4 Czyli wychodzi że nie wolno ! Pozycyjne przednie - 1 lub 2 czli dalej nie wolno chyba że wyrzucił by pozyję z lampy głównej.(ale po co lightbary z pozycją!!!) Przeciwmgłowe - 1 lub 2 ale 2 tylko kiedy przekracza szerokość 1,3 mCzyli dalej zonk!!! Wychodzi ,że prawnie można sobie założyć tak aby były ale nieświeciły albo wstawić pozycyjne!!!! Bedę dzisiaj na komendzie drogówki to sie zapytam policji motocyklowej co na ten temat sądzi bo to oni najczęściej nam zabierają dowody!!!!! Edytowane 10 Stycznia 2007 przez slaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 to teraz ladnie zamotales z lightbarami, w sumie to wyglada na to ze masz racje :clap: Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 U mnie z przodu praktycznie zawsze świeci 5 żarówek. Reflektor główny, lightbary, oraz kierunkowskazy właśnie. Czemu tak? Powód banalny - kierunki bo wersja amerykańska poza tym podoba mi się to, a lightbary bo chce żeby mnie widziano odpowiednio. Już parę razy się nadziałem na różnych idiotów wyprzedzających na trzeciego i wiem, że światła z przodu to podstawa. Dlatego nawiązując do postu kolegi co na postojach jeździ - masz świńską odwagę, która może się zemścić a tłumaczenia kogoś, że Cię nie widział nic Ci nie dają jak Cię do worka plastikowego pakować będą czego oczywiście nie życzę. Tomaszek nie masz świateł postojowych bo amerykańskie modele tego nie posiadają. Pozdrawiam. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Przepisy z oświetleniem... no są, wiem. Ale sam i tak jeżdżę z włączonym Lightbarem, a w VL-u miałem nawet pod gmolami zamontowane halogeny. Powód ten sam, co u Vpowera :banghead: chcę być widziany a nie ignorowany przez jakiegoś przypała, co widząc jedno światło wyprzedza i jedzie mi na czoło. Kilka razy tak miałem, nic ciekawego. Odkąd mam ścianę światła na przodzie, to sie nie zdarza... respect? :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witas39 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Przepisy z oświetleniem... no są, wiem. Ale sam i tak jeżdżę z włączonym Lightbarem, a w VL-u miałem nawet pod gmolami zamontowane halogeny. Powód ten sam, co u Vpowera :buttrock: chcę być widziany a nie ignorowany przez jakiegoś przypała, co widząc jedno światło wyprzedza i jedzie mi na czoło. Kilka razy tak miałem, nic ciekawego. Odkąd mam ścianę światła na przodzie, to sie nie zdarza... respect? :)W Virago 750 wersja amerykańska też palą się kierunki delikatnym światłem 5W lecz migający kierunek daje dużo więcej światła 21W więc nie widzę w tym zagrożenia na drodze a z trzema lampami z przodu fajnie świeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 W Virago 750 wersja amerykańska też palą się kierunki delikatnym światłem 5W lecz migający kierunek daje dużo więcej światła 21W więc nie widzę w tym zagrożenia na drodze a z trzema lampami z przodu fajnie świeciMam zamiar zamontowania lightbarów no i pytanko. Jak je podłączyć? Do przełącznika drogowych czy dorobić jakiś oddzielny? No i moc światła, mają świecić światłem jak mijania czy drogowe? Bo jeśli były by włączane jakimś innym włącznikiem i mocno świeciły, to trzeba by je wyłączać przy mijaniu, a wtedy istnieje obawa, żeby nie "zamotać" się z przełączaniem i wyłączaniem... Kurde, ale namieszałem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Niektóre sprzęty mają od razu wyprowadzenie w reflektorze przygotowane pod lightbary. Moc światła jest jedna ponieważ na ogół mają one jednowłóknowe żarówki np. H3 a co do wyłączania z obawy jak mniemam przed oślepianiem - po to są tam 2 śruby mocujące aby ustawić odpowiednio światła. Ustaw sobie tak aby np bardziej oświetlały polskie dziury w asfalcie niż świeciły w dal i po kłopocie z wyłączaniem podczas mijania. Pozdrawiam. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAL Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 W ustawie nr.4 &32 ministerstwa transportu wyczytalem że .............................w dupiemamto ;) Mam hamerykańskie kierunkowskazy ,lampe przednia i jakos nikt mi z tego powodu nie robił zamieszania nie zabieral dowodu i nie straszył mandatem .Jestem po dwoch przeglądach w dwóch różnych stacjach diagnostycznych.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Panowie, prawda jest taka, przepisy przepisamy, a bespieczenstwo bespieczenstwem. Nawet gdyby sie okazalo ze lightbay na 100% sa niedozwolone, to nie polece do garazu sciagac ich, mam to gdzies, wole byc widoczny i sam lepiej widziec. Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Niektóre sprzęty mają od razu wyprowadzenie w reflektorze przygotowane pod lightbary. Moc światła jest jedna ponieważ na ogół mają one jednowłóknowe żarówki np. H3 a co do wyłączania z obawy jak mniemam przed oślepianiem - po to są tam 2 śruby mocujące aby ustawić odpowiednio światła. Ustaw sobie tak aby np bardziej oświetlały polskie dziury w asfalcie niż świeciły w dal i po kłopocie z wyłączaniem podczas mijania. Pozdrawiam.Dzięki za odpowiedź. Jak rozumiem, lightbary podłączyć najlepiej jakimś oddzielnym włącznikiem, żeby nie reagowały przy zmianie z drogowych na mijania. Mają spełniać rolę w przybliżeniu podobną do tej, jak przeciwmgielne w puszce, a więc mają być widoczne, oświetlać drogę ale w taki sposób, żeby nie oślepiały. Dzięki raz jeszcze. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 (edytowane) RAFAL Ale amerykańską lampą oślepiasz innych,możesz sobie tym zrobić kuku!!! Edytowane 11 Stycznia 2007 przez slaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodman Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 RAFAL Ale amerykańską lampą oślepiasz innych,możesz sobie tym zrobić kuku!!!nie rozumiem...to w USA wszyscy jeźdżą sprzętami i się na wzajem oślepiają? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 (edytowane) Panowie, prawda jest taka, przepisy przepisamy, a bespieczenstwo bespieczenstwem. Nawet gdyby sie okazalo ze lightbay na 100% sa niedozwolone, to nie polece do garazu sciagac ich, mam to gdzies, wole byc widoczny i sam lepiej widziec. Tylko pasował by je puścic przez przekaźnik , to jest 2x po 55 W to trochę duże obciążenie dla włącznika i będzie wypalać styki. Myślałeś już gdzie schować włącznik? nie rozumiem...to w USA wszyscy jeźdżą sprzętami i się na wzajem oślepiają? :biggrin: Tam są inne standardy dróg po prostu szerzej,dużo autostrad . Oślepiania przez ich lampy doświadczyłem na misji w Kosowie,Tam wszystkie jankeskie auta oślepiały lampami ale Hummery w szczególności . Ma się wrażenie ,że gostek pomyka na długich ,a to były krótkie bez kątów.Oni też ponału odchodzą od świateł symetrychnych nowe modele GMC miały już światła asymetryczne, a już ich samochody US Army worzące towar z baz w Niemczech miały standardowe europejskie światła - widać oni widzą ten problem. Edytowane 11 Stycznia 2007 przez slaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymsha Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Mi się widzi, że amerykańska symetryczność świateł nie polega na tym, że świecą daleko, tylko na tym, że świecą do przodu równo w lini prostej, a nie mają tak jak u nas dodatkowego oświetlenia pobocza. Jak porównywałem szkła reflektora swojej byłej Virażki ze szkłem europejskim, to różniły się tylko tym "załamaniem" lini odpowiedzialnej u nas za oświetlanie pobocza. A jak komuś światła daleko świecą do przodu i boi się, że oślepia innych, to wystarczy pochylić reflektor... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodman Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 A jak komuś światła daleko świecą do przodu i boi się, że oślepia innych, to wystarczy pochylić reflektor...Co w motocyklach jest stosunkowo prostą czynnością, na pewno bardziej niz w samochodach :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.