Skocz do zawartości

Główka korbowodu - brak otworu doprowadzającego oliwę


Hubert-Moto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Robiłem kapitalke w KS-sie i wał, który był wcześniej miał duże luzy na korbowodzie i postanowiłem założyć drugi, praktycznie nie jeżdżony. Ale teraz pojawia się problem, w główce korbowodu tego wału którego zamontowałem nie ma otworów doprowadzających olej do łożyska sworznia, a w starym wale otwory były. :banghead: I jeszcze dodam, że łożysko igiełkowe wystaje po 1mm z każdej strony poza główkę korbowodu (tak jest fabrycznie). Jakie macie sugestie na ten tamat? Co mam zrobić? :smile:

 

Stary wał

 

Wał, który założony mam teraz

 

Wał, który mam założony teraz - II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że smarowanie być musi, ale zastanawia mnie czemu tego nie ma :icon_evil: A i jeszcze jest problem bo silnik mam już złożony, zostaje tylko założyć tłok, cylinder, głowicę. :biggrin: I czy otwór nie osłabi tej główki?

Edytowane przez Hubert-Moto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przed soba korbowod od simsona patrze na niego i widze tylko 2 naciecia na dole korbowodu w glowce nic nie ma przeciez pod tlok wchodzi mieszanka i dostaje sie do lozysk poniewarz lozyska nie sa takie szczelne zeby nie wpucic mieszanki a jak nawierci Ci to wiesz co moze sie stac:]

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przed soba korbowod od simsona patrze na niego i widze tylko 2 naciecia na dole korbowodu w glowce nic nie ma przeciez pod tlok wchodzi mieszanka i dostaje sie do lozysk poniewarz lozyska nie sa takie szczelne zeby nie wpucic mieszanki a jak nawierci Ci to wiesz co moze sie stac:]

 

Te nacięcia na dole są właśnie po to aby smarowały łożysko a na górze to sa chyba dziurki w tłoku które smarują sworzeń i łożysko. Jeśli się mylę poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm skoro tam nie ma otworka to chyba producent to przewidzial ze bedzie smarowanie w innym miejscu, poprzez wystajace choc by lozysko ktore bedzie zgarniac mieszanke?? Nie ma to jak poprawiac fabtryke wiejskimi sposobami i oslabiac korbe, no coz ale to nie moj motor i nie moje zmartwienie jak korba peknie w tym miejscu.

Pozdro

Edytowane przez Asmodan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wałaśnie, Asmodan o to się obawiam, że w pewnym momncie tłok może wyfrunąć z cylindra, tym bardziej że to silnik wysokoobrotowy i też myślę że w jakimś celu te łożysko wystaje. Chyba narazie założę łożysko, trochę pojeżdżę i zobaczę czy łożysko się nie smarzy i czy jest mokre. Chyba inżynierowie z Norymbergi nie dali by ciała z głupim otworem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...