Hubert-Moto Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witam! Robiłem kapitalke w KS-sie i wał, który był wcześniej miał duże luzy na korbowodzie i postanowiłem założyć drugi, praktycznie nie jeżdżony. Ale teraz pojawia się problem, w główce korbowodu tego wału którego zamontowałem nie ma otworów doprowadzających olej do łożyska sworznia, a w starym wale otwory były. :banghead: I jeszcze dodam, że łożysko igiełkowe wystaje po 1mm z każdej strony poza główkę korbowodu (tak jest fabrycznie). Jakie macie sugestie na ten tamat? Co mam zrobić? :smile: Stary wał Wał, który założony mam teraz Wał, który mam założony teraz - II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Pzeciez to logiczne ze smarowanie być musi.I kanał smarujacy musi byc.Do tokarza i niech ci na wierci niezastanawial bym sie nawet :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert-Moto Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 (edytowane) Wiadomo, że smarowanie być musi, ale zastanawia mnie czemu tego nie ma :icon_evil: A i jeszcze jest problem bo silnik mam już złożony, zostaje tylko założyć tłok, cylinder, głowicę. :biggrin: I czy otwór nie osłabi tej główki? Edytowane 5 Stycznia 2007 przez Hubert-Moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 (edytowane) ja mam przed soba korbowod od simsona patrze na niego i widze tylko 2 naciecia na dole korbowodu w glowce nic nie ma przeciez pod tlok wchodzi mieszanka i dostaje sie do lozysk poniewarz lozyska nie sa takie szczelne zeby nie wpucic mieszanki a jak nawierci Ci to wiesz co moze sie stac:] Edytowane 5 Stycznia 2007 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 ja mam przed soba korbowod od simsona patrze na niego i widze tylko 2 naciecia na dole korbowodu w glowce nic nie ma przeciez pod tlok wchodzi mieszanka i dostaje sie do lozysk poniewarz lozyska nie sa takie szczelne zeby nie wpucic mieszanki a jak nawierci Ci to wiesz co moze sie stac:] Te nacięcia na dole są właśnie po to aby smarowały łożysko a na górze to sa chyba dziurki w tłoku które smarują sworzeń i łożysko. Jeśli się mylę poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Tylko, ze tu chodzi o glowke korby na swozen tlokowy...W simsonku jest dziurka na samej gorze.Wywierc takie otworek jak w starym wale i bedzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 (edytowane) hmm skoro tam nie ma otworka to chyba producent to przewidzial ze bedzie smarowanie w innym miejscu, poprzez wystajace choc by lozysko ktore bedzie zgarniac mieszanke?? Nie ma to jak poprawiac fabtryke wiejskimi sposobami i oslabiac korbe, no coz ale to nie moj motor i nie moje zmartwienie jak korba peknie w tym miejscu.Pozdro Edytowane 5 Stycznia 2007 przez Asmodan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert-Moto Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 No wałaśnie, Asmodan o to się obawiam, że w pewnym momncie tłok może wyfrunąć z cylindra, tym bardziej że to silnik wysokoobrotowy i też myślę że w jakimś celu te łożysko wystaje. Chyba narazie założę łożysko, trochę pojeżdżę i zobaczę czy łożysko się nie smarzy i czy jest mokre. Chyba inżynierowie z Norymbergi nie dali by ciała z głupim otworem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.