Skocz do zawartości

wyprzedzanie z prawej strony np. na "gierkówce"


yoss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyprzedzanie na dwu/trzypasmówce z prawej strony przy dużym zagęszczeniu pojazdów powoduje chaos przez co drastycznie zwiększa się ryzyko kolizji. Ruch nie jest uporządkowany.

 

Moja teza jest taka że gdyby nie barany wlokące się na lewym pasie to problem prawostronnego wyprzedzania w ogóle by nie istniał.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam głupie pytanie (zaraz posypie się grad wyzwisk :banghead: ). Co jest tak niesamowicie niebezpiecznego w wyprzedzaniu z prawej strony? (najwyraźniej padł mi układ wyobraźni).

 

Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

 

Wyobraz sobie jedziesz sobie motocyklem spacerowo 180 km/h ( nie w PL ) lewym pasem. Z daleka widzisz, ze prawy pas jest wolny a lewym jedzie auto z predkoscia 120 km/h. Nie zwalniasz tylko za wczasu zjezdzasz na prawy pas. W odleglosci gdy jestes juz blisko tego auta, kierowca dostrzega Cie i chce zrobic Ci miejsce abys mogl wyprzedzic go z lewej strony. Zjazdza ( wolniej lub szybciej ) na prawy pas na ktorym w tam momencie jestes TY. Dalszy przebieg sytuacji pozostawiam Twojej wyobrazni.

 

pozdrawiam

 

:lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem tak z doswiadczenia w UK.

Co prawda tu jest odwrotnie, czyli lewy pas jest wolniejszy, niemniej jednak zasada jest podobna czyli, lewym jada wolniacy, srodkowym sredniacy, a dawcy prawym :banghead:

Ja z zasady jezdze srodkiem bo wtedy moga odbic zarówno na lewy jaki i prawy. A poza tym jezdze srodkowym 65-70 mil/h i wiecej nie musze :lalag: :lalag:

I bardzo, bardzo czesto jak wlasnie angole robia.

Lewym pasem jezdza tez Ci co teoretycznie powinni prawym i nikt nie trobi ani nie mryga, tylko wyprzedza go srodkowym a potem znowu na prawy smiga.

Generalnie przyjeta tu jest taka zasada ze z racji tego ze motocykl ma wieksza zdolnosc manewrowa i jest szybszy, jak widzisz motor to zwyczajnie jedzisz swoim tempem a ON Cie wypszedza i jedzie dalej.

Zadnych gwaltownych zmian pasow i tym podobnych atakow paniki.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaco, to jest konkretne zagrożenie. Powoduje potencjalnie niebezpieczne sytuacje tym groźniejsze że wszystko dzieje się na ogół przy dużych prędkościach, jak to na przelotówkach.

 

W Niemczech panuje zdrowa zasada że na lewym pasie jesteś wtedy gdy:

- wyprzedzasz kogoś kto pomyka na prawym pasie

- jedziesz tak szybko że zmiana pasa na prawy nie ma sensu bo i tak nikt cie nie będzie wyprzedzał

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech panuje zdrowa zasada że na lewym pasie jesteś wtedy gdy:

- wyprzedzasz kogoś kto pomyka na prawym pasie

- jedziesz tak szybko że zmiana pasa na prawy nie ma sensu bo i tak nikt cie nie będzie wyprzedzał

 

Siemka !

 

To nie jast zasada tylko przepis !

 

§ 2 ( 1 ) StVO Urzytkowanie ( drog )poprzez pojazdy : pojazdy musza uzywac pasow ruchu, z dwoch pasow ( w jedna strone ), prawego. Pobocze nie jest pasem ruchu.

 

§ 5 StVO ( 1 ) Wyprzedzanie : tylko z lewej strony

 

w drugim podanym przez iebie podpunkcie jest to juz jazda nieprzepisowa i podlega karze

 

Wyjatkiem moze byc sytuacja, ze jazda prawym pasem jest niebezpieczna lub nie do przyjecia / nie do zaakceptowania. Najlepszy przyklad czesc autostrady Kolbaskowo - Berlin.

Nie wdawal bym sie jednak w dyskusje z policja nie znajac jezyka. Mozna podac "Unzumutbarkeit der Fahrbahn" oraz zacytowac artykuly.

 

pozdrawiam

 

:bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, w takim razie w czym jest niebezpieczniejsze wyprzedzanie na drodze dwukierunkowej jednojezdniowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku od drogi dwujezdniowej (jak Katowicka)?

Co więcej dlaczego w terenie zabudowanym takie wyprzedzanie jest bezpieczniejsze? Czyżby chodziło tylko o osiągane prędkości (nie dotyczy motocyklistów :) )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, w takim razie w czym jest niebezpieczniejsze wyprzedzanie na drodze dwukierunkowej jednojezdniowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku od drogi dwujezdniowej (jak Katowicka)?

Co więcej dlaczego w terenie zabudowanym takie wyprzedzanie jest bezpieczniejsze? Czyżby chodziło tylko o osiągane prędkości (nie dotyczy motocyklistów :) )?

 

 

Tak apropo Ty na powaznie czy jaja sobie robisz ???????????????????????????????????

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaco nie robi sobie jaj, tylko działa w sposób logiczny : w Polsce, na dwupasmowej jezdni lewy pas jest pasem najwolniejszym. Gdy są 3 pasy wówczas lewy jest dla najwolniejszych, środkowy dla ciężarówek i kapeluszników, więc dla najszybszych pozostaje prawy pas. Dziwnym zrządzeniem losu przez całe lato jeździłem do pracy 3 pasmówką (około 40 km w jedną stronę) i wypraktykowałem, że jazda prawą stroną (zarówno w korkach jak i przy normalnym ruchu) daje najlepsze efekty. Nie wiem czy to rozsądne, na pewno jednak jest skuteczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, w takim razie w czym jest niebezpieczniejsze wyprzedzanie na drodze dwukierunkowej jednojezdniowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku od drogi dwujezdniowej (jak Katowicka)?

Tutaj przepis jest kompletnie niezrozumiały. Dla mnie to czy w środku dwupasmówki jest zieleniec czy go nie ma jest bez znaczenia.

Sam fakt dopuszczenia do wyprzedzania prawą stroną na przelotówce jest już z założenia niebezpieczny.

 

wypraktykowałem, że jazda prawą stroną (zarówno w korkach jak i przy normalnym ruchu) daje najlepsze efekty

O korkach nie rozmawiajmy bo to zupełnie inna sytuacja. Natomiast normalnie lewy pas jest jednak szybszy od prawego, pomimo kapeluszników.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaco nie robi sobie jaj, tylko działa w sposób logiczny : w Polsce, na dwupasmowej jezdni lewy pas jest pasem najwolniejszym. Gdy są 3 pasy wówczas lewy jest dla najwolniejszych, środkowy dla ciężarówek i kapeluszników, więc dla najszybszych pozostaje prawy pas. Dziwnym zrządzeniem losu przez całe lato jeździłem do pracy 3 pasmówką (około 40 km w jedną stronę) i wypraktykowałem, że jazda prawą stroną (zarówno w korkach jak i przy normalnym ruchu) daje najlepsze efekty. Nie wiem czy to rozsądne, na pewno jednak jest skuteczne :P

 

 

Siemka !

 

To w sumie tez zauwazylem ( zwlaszcza w trojmiescie ). Wydaje mi sie ze w tym temacie zostalo juz wszystko powiedziane na ten temat. Nie chcialem nikomu nadepnac na odcisk. Pytanie wydalo mi sie niestety troche smieszne zwlaszcza ze nasz kolega ma 26 lat, wiec pewnie za kolkiem troche juz soedzil i sam ma wyobraznie co na drodze moze sie stac.

 

pozdrawiam

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca się zrozumieliśmy ks-rider... :crossy:

 

10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi

pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:

1) na jezdni jednokierunkowej;

2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze

zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone

są do jazdy w tym samym kierunku.

 

Podpunkt 2 pozwala przypuszczać, że wg. ustawodawcy wyprzedzanie z prawej strony poza terenem zabudowanym jest bardziej niebezpieczne. Kwestia dopuszczalnych prędkości? Czy może chodzi o coś zupełnie innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...