Skocz do zawartości

Kto lubi merecedesy?


Tomek Kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A może jednak GG lub telefon? :icon_eek:

TE nie wtracaj sie.... ciooo

ze swoimi pomyslami... :icon_razz:

 

Rozmawiamy technicznie .......... i takie pytanie moglo pasc wczesniej czy pozniej... :)

 

 

ps.

brak polskiej czcionki

Edytowane przez nowy011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok .. wiem wiem uważam na roczniki 96-97

bo jak dobrze pamiętam od 98 coś poprawili z blacha...

Poprawili czy nie, nadal rdzewieje :buttrock: (moze nieco mniej)

 

spalanie jak wygląda ? wiem ze 3,0 to w mieście kiela 10 miekko wciaga....

Wiele zalezy od stylu jazdy kierowcy, no i od miasta po ktorym sie jezdzi :icon_razz:

Kolega z 3M po zakupie W210 300TDT mial spalanie pod 11l/100 i myslal, ze cos sie zepsulo (wczesniej mial W124 300D, i palil mu 8l/100) - ale ten turbodiesel jezdzi jak benzyna, wiec i pali podobnie :bigrazz:

 

a ten 2,9 ? chyba mniej? mniej mocy itd...

Pali mniej, roznica jest ~2l (nieco mniej w trasie, i nieco wiecej po miescie)

 

ale czy żywotność silnika 2,9 nie będzie wieksza? poprzez nie wielka moc osiągnietą z tej pojemności?

Zywotnosc silnika bedzie porownywalna z tym 3L. I jeden, i drugi moga dobic do 1mln km (o ile wczesniej buda sie nie zbiodegraduje :)) R6 powinno sie nieco mniej meczyc bo w sumie ma wiecej cylindrow - ale z drugiej strony lepiej jezdzi, wiec i wiecej moze byc palowane.. czyli moze byc nieco zarzniete.

 

BTW: A propos roznicy pomiedzy R5 a R6.. jezdzilem W211 270CDI (R5), i W210 320CDI (R6), to nowsze CDI parametry ma zblizone (albo nawet lepsze, nie pamietam) do starego o wiekszej pojemnosci, jezdzi sie naprawde sprawnie (W211 ma zajebiste zawieszenie, przy 180/h po naszych pseudodrogach kierownice mozna trzymac 2 palcami, a auto idzie prosto jak przecinak :icon_eek:), ALE jak wdepnalem pedal przy 150/h to reaktor zaryczal, a jechac tak srednio mu sie chcialo (oczywiscie po chwili rozbujal sie, ale chodzi o ten pierwszy moment); gdy przy takiej predkosci depniesz w R6, to bedzie rykowisko, i auto zacznie przyspieszac. Taka jest roznica na korzysc wiekszej liczby cylindrow. Przy normalnej jezdzie R5 tez daje sobie spokojnie rade, a spalanie jest na jego korzysc. Chyba tez bedziesz mial wiekszy wybor, bo 300TDT to rodzynek i chetnych na takiego nie brakuje.

Edytowane przez JareG

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_razz:

Chyba tez bedziesz mial wiekszy wybor, bo 300TDT to rodzynek i chetnych na takiego nie brakuje.

Tia racja wasnie zauwazylem ,ze sporo jest 2.9 TD a tych 3.0 malo a jeszcze mniej 2.5 TD...

 

z tego co slyszalem w niemiaszkowie dopierd... straszliwy podatek za duze pojemnosci silnika.. w tym roku jakies nowe przepisny sie znalazly.... i raczej duze pojemnosci ,,dla sredniego niemca" przestaja byc oplacalen to tez sie wyzbywaja dizelkow powyzej 2.5 litra ,,,,

 

ale to tylko sluchy moje i jakie mam wnioski

 

Moze wkoncu by sie wypowiedzial no KSRAIDER :icon_mrgreen: ... zawsze go pelno a jak trzeba to nie ma... hehehe :icon_razz:

 

jak to jest z tymi podatkami u Helmutow

 

 

 

Jeszcze jeden temat mozna ,,rozwinac"

Wyzszosc silnikow TD a CDI ... na polskie warunki ... ..paliwowe"

hmm wydaje mi sie ze TD jest lepsza opcja patrzac co za gowno leja w polsce..

CDI za duzo elektroniki i ............itd.. ha

Edytowane przez nowy011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ...

Pytanie bardziej techniczne

silnik 2,9 TD 129 koni

 

Bezposredni wtrysk + turbo

 

a silnik 3,0 170-177 koni..

He, he, nie ten dzial :)

 

O ile sie nie myle to comonrail

 

Podatek za 290 TD 450,- € , za 300 D o chyba 16,50 € wiecej.

 

Podatki moga pojsc w przyszlym roku jeszcze w gore. Ja moje zaplacilem w Styczniu wiec do przyszlego roku mam spokuj. Cos w trawie piszczy ze trzeba bedzie miec jeszcze Partikel Filter to bedzie znizka ale to w sumie smiech.

 

Stare diesle sa wykupowane nie tylko przez polakow in Rosjan, Afryka to tez taki kraj :( co rzuca wszystko sie gdzies tam rozplywa. Czarnuchy placa lepiej i nie placza tak jak Polacy wiec robia calkiem niezla konkurencje.

:icon_mrgreen:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako miłosnik mercedesów, zgodnie z hasłem "bez gwiazdy nie ma jazdy", witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników przejściówek, kubusiów, beczek, baleronów, klinów, zaniemogów, i wszelkich innych merolków.

Obecnie użytkuje białą strzałę, czyli 124 200D z przyczepą - stówa w minutę z hakiem...

We wojsku jeździłem Gelendą 230E z plandeką, która wjeżdżała pod kulołap pod kątem prostym. Fantastyczne auto.

Czy ktoś jeździ mercedesem na tym forum?

 

mercedesy to piekne auto..sa dlugo zywotne i maja piekny dzwiek zwlaszcza beczki jak bade kupowal auto to merca bo do nich mam zaufanie pozdro i szerokosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglaszam że stalem dzisiaj się wlaścicielm mercedesa okulara 3.0 diesle wersja avangarde 177 kucy + wszytskie bajery zakochalem sie :clap: rocznik 1998 jest śliczny :P

No bulwaa i powiedz jeszcze ze w kombi?

 

heee dawaj info ci i jak ..

gdzie kupiony jaki przebieg co było wyminiane itp. pierdoły

no i cene podaj jaka zabecelowałeś .. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) 3,0 170-177 koni..

O ile sie nie myle to comonrail

Pompa wtryskowa sterowana elektronicznie, żadna wspólna szyna. Terenowcy zaszczepiając ten silnik do wszelkich aut błotnolubnych, wymieniają pompę na mechaniczną od 124. Dla niewtajemniczonych jest trochę walki z wysterowaniem silnika, lecz są fachowcy którym nie sprawia to żadnego kłopotu.

 

Oglaszam że stalem dzisiaj się wlaścicielm mercedesa okulara 3.0 diesle wersja avangarde 177 kucy + wszytskie bajery zakochalem sie :cool: rocznik 1998 jest śliczny ;)

Gratuluję ;) Z zazdrości, ze trzy noce nie będę spał :notworthy:

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bulwaa i powiedz jeszcze ze w kombi?

 

heee dawaj info ci i jak ..

gdzie kupiony jaki przebieg co było wyminiane itp. pierdoły

no i cene podaj jaka zabecelowałeś .. :D

 

 

Tak kombi :crossy: wersja avangarde :crossy:

Kupilem od handlarza pewnie by wolal żebym napisal importera aut :) (import Wlochy)

Ogólnie auto wygląda zdrowo, ladnie, wszystko dziala , auto jest zajebiście wyposażone kolor piaskowy metalic

 

(obniżone ,alufelgi ,kluczyk na podczerwień, skóra, automat ,tempomat ,climatronik ,zmienara na 10cd ,klimatyzowany podlokietnik , asr, abs, 4 poduchy, wszytskie szyby na prądzie, lusterka też + opcja chowania lusterek, telefon , przyciemniane reflektory i wiele innych :) )

 

Ma 205 tyś przebiegu z Ac ,wymianą dwóch opon bo są zimowe , wymianą olejów, akumulatora wyjdzie ok 30tyś

 

Po wielkich bojach w urzędach jutro zakladam blachy i jazdaaaaaaaaa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o W124 260e (benzyna), o mercedesach w dieslu wiem wszystko, ale jak jest już jakiś na sprzedaż to zajechany a o elektryce można pomarzyć, więc pomyślałem aby mieć drugiego w rodzinie w124 tylko dla siebie w pełnej elektryce, ale myślę jakby było z utrzymaniem 2,6 litra ew. 3.0 liry w benzynie użytkowany we Wrocławiu (korki itp.), w trasy nie jeżdżę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o W124 260e (benzyna),

(..)

mieć drugiego w rodzinie w124 tylko dla siebie w pełnej elektryce, ale myślę jakby było z utrzymaniem 2,6 litra ew. 3.0 liry w benzynie użytkowany we Wrocławiu (korki itp.), w trasy nie jeżdżę

Mercedes to w ogole jest auto zaprojektowane na trase (im dluzsza tym lepsza), wiec zamysl uzywania 6-cylindrowej armaty na wrobla IMO nie jest dobry. Szukaj W124 z M111 (E200/E220) na pokladzie, roznicy w osiagach po miescie w stosunku do M103 nie odczujesz, za to odczujesz roznice w zawartosci portfela przy tankowaniu* :icon_mrgreen:

M111 2.2 ma osiagi porownywalne do M103 2.6, tak nawiasem mowiac. Tyle, ze to R4

 

PS. Gdybys mial zamiar zakladac do W124 instalacje LPG, to wtedy mozna sie zastanowic czy M111 czy M103 - bo do tego pierwszego powinien byc wtrysk (IV gen), a do tego drugiego wystarczy dobra II gen. Roznica w cenie plus/minus 100%

 

* no i przy zakupie - bo z M111 to sa mlodsze roczniki, od 1992 bodajze.. ale to operacja jednorazowa a nie codziennosc, wiec mozna przezyc

Edytowane przez JareG

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam JareG i dziękuje za odpowiedź, napisze więcej szczegółów

wczoraj byłem oglądać W124 ale tylko z zewnątrz (wiadomo rdza go bierze, mial cos kombinowane z progami ale mocnego strzała nie mial)

szkoda mi kasy na E klasę ok 12 tys zł!! w którym jest tylko wspomaganie kierownicy i dobry silnik, a w 260e jest "kiepski" silnik ale za to jest skóra, klima, el szyby przód, el.reg siedzenie kierowcy, roleta tylniej szyby która mi się bardzo podoba - taka namiastka W140 ;-), szkoda ze to wąska listwa ale za to drzwi sa zdrowe i ma pare innych wad ale da sie przeżyć płacąc te pieniądze.

jakich wydatków mogę sie spodziewać przy tankowaniu? - słyszałem ze te silniki biorą po mieście ok 15 litrów wiec dam rade zatankować a gazu nie chce mieć w aucie.

 

Myślałem tez nad W126 300e ale już sprzedany…

Edytowane przez Digidy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj byłem oglądać W124 ale tylko z zewnątrz (wiadomo rdza go bierze, mial cos kombinowane z progami ale mocnego strzała nie mial)

Oby tak bylo..

 

szkoda mi kasy na E klasę ok 12 tys zł!! w którym jest tylko wspomaganie kierownicy i dobry silnik,

E klasa za 12k zl to byl szrot - ladna E-klasa to wydatek podchodzacy pod 20k zl, albo przekraczajacy te sume.

Moje W124 300TE z '88 jest warte lekko liczac 13k zl, i moglbym je opylic na pniu :notworthy:

 

a w 260e jest "kiepski" silnik ale za to jest skóra, klima, el szyby przód, el.reg siedzenie kierowcy, roleta tylniej szyby która mi się bardzo podoba - taka namiastka W140 ;-), szkoda ze to wąska listwa ale za to drzwi sa zdrowe i ma pare innych wad ale da sie przeżyć płacąc te pieniądze.

Waska listwa to zaleta: nie ukradna, i nie przerdzewieje Ci blacha pod spodem.

Skora bez grzania = zimno w dupe w okresie zimowym.. poza tym, na skorze sie slizgasz na zakretach - standardowe fotele w MB to kanapy, posiadaja szczatkowe profile boczne. Ja tam wole welur.

 

jakich wydatków mogę sie spodziewać przy tankowaniu? - słyszałem ze te silniki biorą po mieście ok 15 litrów wiec dam rade zatankować a gazu nie chce mieć w aucie.

To sa silniki na wtrysku mechanicznym, kazdy jest/moze byc inny. Przy zalozeniu, ze trafisz na 'normalny' reaktor, w ktorym nie grzebaly nasze cud-mechaniki z PGRu, to w trasie przy spokojnej jezdzie (tak do 100km/h, i bez wariacji na drodze) powinienes zmiescic sie w 10 litrach, a po miescie to juz zalezy np. od miasta - po Toruniu ja mieszcze sie w 13l (a mam kombi i automat), po W-wie mysle ze 15 byloby za malo.

 

Myślałem tez nad W126 300e ale już sprzedany…

IMO ten silnik jest dla W126 za slaby - nadaje sie na trasy, i to byloby na tyle. Musi ciagnac ~1800kg (a w W124 ~1500kg), wiec spalanie ma porownywalne do V8 500/560 a przyjemnosc z jazdy tym drugim jest nieporownywalna.

PS. W126 300SE

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest ten konkretnie model:

http://www.allegro.pl/item222464317_merced...60_wroclaw.html

 

z tego co liczyłem koszty zrobienia:

szyba w najbliższym czasie do wymiany(2 odpryski), przedni prawy błotnik- wymiana, lewy tyl rdzewieje, ale da sie zrobic zaprawki, skóra tylko na krawędziach lekko zauwazalne zużycie, jeżelli dobrze pamiętam ma podgrzewanie fotele ;-)

 

ale czy warto sie pakowac w benzyne?

Edytowane przez Digidy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest ten konkretnie model:

Mam krytykowac..? :biggrin:

1. Auto wyglada na zmeczone, a to oznacza sporo inwestycji i spora szanse ze nigdy nie bedziesz zadowolony

2. Webasto jest nieoryginalne, a sposob umiejscowienia sterowania IMO swiadczy o sposobie montazu calosci :wink:

3. Przod za nisko, tyl za wysoko = rzeznia w zawieszeniu moze byc.

4. Koszmarne zdjecia - jak ktos chce sie pochwalic, to zdjecia sa wyrazne.. a jak nie sa, to lepiej takiej kupy nie ruszac.

5. Opowiem Ci bajke o kupowaniu za takie pieniadze, jak w aukcji - rok temu na szybko musialem kupic kombi dla psa, gdy kolega rozwalil mi poprzednie, i znalazlem takiego jak wyzej, za 6k zl.. na szczescie udalo mi sie go pozbyc po miesiacu za tyle samo (stracilem tylko 1-2k zl za jeden serwis, oplaty etc.).. po prostu to byl szrot. Jesli juz na fotkach widac, ze rudy ma sie tam dobrze, to znaczy, ze mocniej pierdniesz i Ci cos odpadnie. Moja rada - zapomnij o takich 'okazjach'.

 

ale czy warto sie pakowac w benzyne?

Ja tylko benzynowce uznaje - diesle z tamtych lat sa paliwozerne, slabo wyposazone, mulowate, i na ogol zajezdzone (albo drogie, 5-6k eur za '93 w gore za dobrego to nic nadzwyczajnego) :)

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...