Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą - proszę o porady


adizx9r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przymierzam się do ściągnięcia głowicy w silniku Kawasaki zx9r 1999r. Zdażało mi się jakiś czas temu rozbierać silniki i je składać ale troche starszej generacji i to samochodowe, chociaż tu chyba zbyt dużej róznicy nie ma. Mam serwisówkę, wiem co i jak wygląda i do czego służy.

 

chciał bym aby ktos kto robił to juz kilka udzielił mi paru wstępnych porad, co i jak po kolei żebym czegos po drodze nie spieprzył. Wiadomo jak to jest z serwisówkami, zwłaszcza w obcym języku, pomimo że język się w miarę zna to zawsze można troche innaczej zrozumieć kontekst zdania.

 

Jeszcze raz proszę o pomoc i z góry dziękuje za wszelkie sugestie i odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz mozna ci podpowiedziec???...........zalatw sobie w miare dokladny klucz dynamometryczny,nowa uszczeke,jezeli na szpilkach glowicy sa podkladki to smarujesz je olejem,wszystkie srubki dokrecaj odpowiednim momentem dokladnie zepnij rozrzad i po robocie:)ja mam srada wiec nic wiecej nie pomoge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz mozna ci podpowiedziec???...........zalatw sobie w miare dokladny klucz dynamometryczny,nowa uszczeke,jezeli na szpilkach glowicy sa podkladki to smarujesz je olejem,wszystkie srubki dokrecaj odpowiednim momentem dokladnie zepnij rozrzad i po robocie:)ja mam srada wiec nic wiecej nie pomoge

 

Dodam: po zdjęciu głowicy, a przed założeniem wysoce wskazane jest oddanie głowicy na zrobienie płaszczyzny. W aluminiowych głowicach krytyczne znaczenie ma kolejność dokręcania, odkręcać zresztą też dobrze w kolejności odwrotnej do podawanej w serwisówce kolejności dokręcania. Dobrze jest dokręcać stopniowo - np jeżeli masz dokręcić głowicę na 40Nm, to najpierw skręć na 15 Nm, dociągnij wszystkie, potem ustaw sobie np 30, znowu dokręć i dopiero trzecim strzałem dociągnij końcowym momentem. Uważaj też z delikatnymi mostkami wałków rozrządu, itd. O ile będziesz miał porządny klucz dynamometryczny (przy czym może się okazać, że potrzebujesz dwóch, o zakresie np 5-25 do dokręcenia mostków momentem 10Nm i drugiego, 20-120Nm do dociągnięcia samej głowicy) i serwisówkę - to raczej niczego nie powinieneś skiepścić. Nic na siłę, powoli i bez nerwów. Cała zima przed Tobą, w razie wątpliwości zamiast na siłę dokręcać - zawsze możesz się wstrzymać i zapytać kolegów :)

 

--

pzdr

yahoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj wszystko jest dokładnie opisane w serwisówce tak jak pisze yahoo np.:

Posmarować gwinty śrub ( lub nakrętki ) smarem molibdenowym i dociągnąć w jednym ciągu ( bez przerw ) właściwym momentem

 

Wszystkie klucze dynamometryczne za 200 -300 zł odpadaja, nie ma się co łudzić ze mają odpowiednią dokładnią dokładność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ostatnie zdanie Pipcyk wyszlo ci niezwykle kunsztowne :)

 

Adam M.

PS. W jakim jezyku masz serwisowke ?

Jak po angielsku to pytaj na grupie o kazdy drobiazg, ktorego nie rozumiesz i pomozemy przetlumaczyc, z niemieckim to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówke ma po angielsku. Wydaje mi się że dośc dobrze znam ten język chociaż czasami się zastanawiam nad sensem zdania więc będę pytał jak by co.

 

Z tym kluczem dynamometrycznym będzie lipa. Jezeli klucze dynamometryczne za 200 - 300 zł odpadają to będzie ciężko. Moze znajmoy mi z zakładu pożyczy ale nie wiem jakiej jakości i dokładności będzie ten klucz. Moze uda mi się mymysleć jakiś sposób na porównanie tego co pokazuje klucz do rzeczywistego momentu jaki wywiera on na śrubę.

 

Najbardziej przy tym całym zabiegu martwię się o to żeby mi się nic nie poprzestawiało bo będzie katastrofa jak zaczne odpalać. Chciał bym od razu też sobie ustawić luzy na zaworach. Z tym że one są na płytkach i wiem tylko teoretycznie co i jak ale na żywe oczy takiego cuda jescze nie widziałem.

 

Mógł bym zawiźć silnik do warsztatu ale i tak mam sporo wydatków, nie wiem gdzie jest w mojej okolicy jakiś zaufany warsztat motocyklowy, a poza tym o jakoś bardziej ufam sobie :)

Edytowane przez adizx9r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pipcyk niestety sie z toba nie zgodze odnosnie kluczy dynam... za 200-300zl powiem ci ze kupilem sobie ostatnio klucz POXXON model 30s zakres pomiaru 5-30Nm 1/4cala,i z dokladnoscia podana w przedziale 1-2%.Jest u mnie w walbrzychu stefa ekonomiczna na niej miesci sie fabryka Toyoty maja tam maszynke do sprawdzania dokladnosci kluczy dynamometrycznych,koles z racji tego ze jest pozaliniowym wział moj klucz i sprawdzil na tej maszynce......i odziwo zmiescil sie w tym co podaje producent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...