adizx9r Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Witam. Przymierzam się do ściągnięcia głowicy w silniku Kawasaki zx9r 1999r. Zdażało mi się jakiś czas temu rozbierać silniki i je składać ale troche starszej generacji i to samochodowe, chociaż tu chyba zbyt dużej róznicy nie ma. Mam serwisówkę, wiem co i jak wygląda i do czego służy. chciał bym aby ktos kto robił to juz kilka udzielił mi paru wstępnych porad, co i jak po kolei żebym czegos po drodze nie spieprzył. Wiadomo jak to jest z serwisówkami, zwłaszcza w obcym języku, pomimo że język się w miarę zna to zawsze można troche innaczej zrozumieć kontekst zdania. Jeszcze raz proszę o pomoc i z góry dziękuje za wszelkie sugestie i odpowiedzi.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Coz mozna ci podpowiedziec???...........zalatw sobie w miare dokladny klucz dynamometryczny,nowa uszczeke,jezeli na szpilkach glowicy sa podkladki to smarujesz je olejem,wszystkie srubki dokrecaj odpowiednim momentem dokladnie zepnij rozrzad i po robocie:)ja mam srada wiec nic wiecej nie pomoge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Coz mozna ci podpowiedziec???...........zalatw sobie w miare dokladny klucz dynamometryczny,nowa uszczeke,jezeli na szpilkach glowicy sa podkladki to smarujesz je olejem,wszystkie srubki dokrecaj odpowiednim momentem dokladnie zepnij rozrzad i po robocie:)ja mam srada wiec nic wiecej nie pomoge Dodam: po zdjęciu głowicy, a przed założeniem wysoce wskazane jest oddanie głowicy na zrobienie płaszczyzny. W aluminiowych głowicach krytyczne znaczenie ma kolejność dokręcania, odkręcać zresztą też dobrze w kolejności odwrotnej do podawanej w serwisówce kolejności dokręcania. Dobrze jest dokręcać stopniowo - np jeżeli masz dokręcić głowicę na 40Nm, to najpierw skręć na 15 Nm, dociągnij wszystkie, potem ustaw sobie np 30, znowu dokręć i dopiero trzecim strzałem dociągnij końcowym momentem. Uważaj też z delikatnymi mostkami wałków rozrządu, itd. O ile będziesz miał porządny klucz dynamometryczny (przy czym może się okazać, że potrzebujesz dwóch, o zakresie np 5-25 do dokręcenia mostków momentem 10Nm i drugiego, 20-120Nm do dociągnięcia samej głowicy) i serwisówkę - to raczej niczego nie powinieneś skiepścić. Nic na siłę, powoli i bez nerwów. Cała zima przed Tobą, w razie wątpliwości zamiast na siłę dokręcać - zawsze możesz się wstrzymać i zapytać kolegów :) -- pzdryahoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Zazwyczaj wszystko jest dokładnie opisane w serwisówce tak jak pisze yahoo np.:Posmarować gwinty śrub ( lub nakrętki ) smarem molibdenowym i dociągnąć w jednym ciągu ( bez przerw ) właściwym momentem Wszystkie klucze dynamometryczne za 200 -300 zł odpadaja, nie ma się co łudzić ze mają odpowiednią dokładnią dokładność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 To ostatnie zdanie Pipcyk wyszlo ci niezwykle kunsztowne :) Adam M.PS. W jakim jezyku masz serwisowke ?Jak po angielsku to pytaj na grupie o kazdy drobiazg, ktorego nie rozumiesz i pomozemy przetlumaczyc, z niemieckim to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adizx9r Opublikowano 28 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 (edytowane) Serwisówke ma po angielsku. Wydaje mi się że dośc dobrze znam ten język chociaż czasami się zastanawiam nad sensem zdania więc będę pytał jak by co. Z tym kluczem dynamometrycznym będzie lipa. Jezeli klucze dynamometryczne za 200 - 300 zł odpadają to będzie ciężko. Moze znajmoy mi z zakładu pożyczy ale nie wiem jakiej jakości i dokładności będzie ten klucz. Moze uda mi się mymysleć jakiś sposób na porównanie tego co pokazuje klucz do rzeczywistego momentu jaki wywiera on na śrubę. Najbardziej przy tym całym zabiegu martwię się o to żeby mi się nic nie poprzestawiało bo będzie katastrofa jak zaczne odpalać. Chciał bym od razu też sobie ustawić luzy na zaworach. Z tym że one są na płytkach i wiem tylko teoretycznie co i jak ale na żywe oczy takiego cuda jescze nie widziałem. Mógł bym zawiźć silnik do warsztatu ale i tak mam sporo wydatków, nie wiem gdzie jest w mojej okolicy jakiś zaufany warsztat motocyklowy, a poza tym o jakoś bardziej ufam sobie :) Edytowane 28 Grudnia 2006 przez adizx9r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 pipcyk niestety sie z toba nie zgodze odnosnie kluczy dynam... za 200-300zl powiem ci ze kupilem sobie ostatnio klucz POXXON model 30s zakres pomiaru 5-30Nm 1/4cala,i z dokladnoscia podana w przedziale 1-2%.Jest u mnie w walbrzychu stefa ekonomiczna na niej miesci sie fabryka Toyoty maja tam maszynke do sprawdzania dokladnosci kluczy dynamometrycznych,koles z racji tego ze jest pozaliniowym wział moj klucz i sprawdzil na tej maszynce......i odziwo zmiescil sie w tym co podaje producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.