Skocz do zawartości

KTM EXC/SX 125 lata 1997-2000


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam kilka pytań co do wyżej wymienionych motocykli. Poprzeglądałem forum, bikepics, znalazłem troche informacji, ale nie mam odpowiedzi na parę pytań. Poza tym info na różnych WWW jest bardzo rozbieżne, a producenci nie udostępniają informacji o straszych rocznikach. Także proszę moderatorów o nieusuwanie tematu :) Wpadłem na taki pomysł by kupić 2 felerne motocykle w Niemczech - EXC i SX z tego samego rocznika (myślałem na 1998). Mogą to być różne uszkodzenia np. padnięte zawieszenie itp. Wiem, że przed 2000 rokiem było to praktycznie to samo, jedyne czym sie różniły to tym, że EXC miał homologacje (oświetlenie, itd.), zwykłe zawieszenie z przodu, 1-pierścieniowy tłok i koło 18" (SX 19"). Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić. U naszych zachodnich sąsiadów pojazdy blisko 10 letnie, a jeszcze do tego uszkodzone, można dosłownie znaleźć na złomie lub bardzo tanio kupić - tak jest z samochodami, nie wiem jak z motocyklami. Znajomy od mojego ojca zajmuje się sprowadzaniem aut i motocykli z Niemiec, mieszka parę ulic ode mnie dalej, więc byłbym w stanie sobie coś takiego zorganizować. Czy można by było poskładać na podstawie tych dwóch motocykli, jednego w pełni sprawnego (konkretnie EXC)? Chodzi mi o to czy cześci pasują, ewentualnie jakie są różnice. Ja jestem z tych typów że tak samo jak jeździć, lubię też grzebać, zresztą w razie problemów mam się do kogo zwrócić. Teraz pytania:

1. Od którego roku EXC/SX mają wydech i kopkę z prawej strony?

2. Czy przednie zawieszenie obojga ma taką samą średnicę, poza tym, ze jedno jest USD, a drugie zwykłe?

3. Jakie są różnice w tylnim zawieszeniu?

4. Czy są jakieś większe różnice w ramie, wahaczu, plastikach?

5. Czy silniki różnią się tylko tłokiem i kołem magnesowym, iskrownikiem i modułem zapłonowym?

6. Czy w ogóle warto się w to bawić? :)

 

Wiem, ze to jest projekt dość ambitny, ale lubię wyzwania i myślę, ze byłbym to w stanie z pomocą innych zrobić. Jeżeli są jeszcze jakieś inne aspekty, które pominąłem, proszę o ich napisanie. Dzięki z góry za ewentualne przydatne informacje :)

Edytowane przez BArt_X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem EXC 125 rok 98

 

Więc tak:

 

- Kopniak z prawej strony był od roku właśnie 98 w 97 jeszcze po lewej. W SX i EXC w roku 98 jest zawiecha zwykła ale różni sie między SX a EXC mianowicie w EXC marzocchi a w SX WP . Silnik różni sie troszeczke ale minimalnie. Czyli inne dysze w gaźniku inna mebrana inny modół inna skrzynia (inne przełożnia). Plastki idetycznie te same oprucz tylniego błotnika w EXC miejsce na blache. Rama jest prawe identyczna ale w EXC jest miejsce na zamek do blokowania kiery. Dyfuzory są te same, końcówka jest inna. Inne są koła różnią sie nie tylko rozmiarem ale w EXC są DID a SX excel. O tym roczniku wiem prawie wszystko bij na GG 3674729

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz także o 97, wiec ci moge opisac mój(96), bo sa identyczne. W tym roczniku model exc, a sx były prawie identyczne. Różniły się zaplonem, dyszami w gaźniku, końcówka tłumika. W sumie to zapytaj mnie na GG lub PW, jeśli chcesz coś więcej wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 2000r sx i exc różnią się wyważeniem wału (inna charakterystyka), inaczej zestopniowana skrzynia, inne dysze w gaźniku, inne tłumiki, instalacją elektryczną i zapłonem.

od tego czasu silnik przeszedł niewielkie zmiany

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2000r., czyli model 2001, ten na usd?

Mnie bardziej interesuje ten poprzedni, czyli model 1998r. (wydech z prawej strony) do 2000r. W modelu 2001+ są już większe różnice pomiedzy SX i EXC niż w 1998-2000? Czy poskładanie jednego na bazie tych dwóch, również jest wykonalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy co będzie :icon_biggrin: Lepiej kupić EXC z papierami w bardzo złym stanie i do tego SX w trochę lepszym, żeby to poprzekładać. EXC jest droższy i przy kupnie i przy sprzedaży, a to tyle samo do zrobienia. Na razie usiłuje przekonanć tate, ze na 125 można normalnie jeździć, że zwykle dosięga się z biedą nogami do ziemi i, że nie koniecznie trzeba się na tym zabić :buttrock:

 

EDIT: Znalazłem świetną serwisówkę na eMule. Jest tam wszystko o tcyh KTM'ach, roczniki 1999-2003r. Naprawdę super, już w zasadzie wszystkie sie dowiedziałem :clap:

Edytowane przez BArt_X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ed2k://|file|KTM%20125%20SX-EXC%20&%20200%20SX-MXC-EXC%20(1999-2003)%20-%20Repair%20Manual%20Engine%20(ENG).rar|15351504|D9E81E8B54CFB35DD6E87E49E7837DFD|/

 

Plik nazywa się:

KTM 125 SX-EXC & 200 SX-MXC-EXC (1999-2003) - Repair Manual Engine (ENG).rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast ściągać, to kto potrzebuje wyśle mu E-mailem. Mam jezcze engine manual do LC4, EXC 450-525, 250-380, noi do sety 125-200. A katalogi części tutaj http://www.ktm-parts.com/Merchant2/merchan..._Code=OEMFINDER

 

Zamiast ściągać, to kto potrzebuje wyśle mu E-mailem. Mam jezcze engine manual do LC4, EXC 450-525, 250-380, noi do sety 125-200. A katalogi części tutaj http://www.ktm-parts.com/Merchant2/merchan..._Code=OEMFINDER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...