Skocz do zawartości

kompresja - dobrze czy całkiem źle


Szerlok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zgodnie z Waszymi wsazówkami zmierzyłem kompresję na cylindrach. Motocykl to Honda CBR 1000F SC21 z 1989roku. wynik to 14barów na trzech cylindrach, na drugim jest trochę ponad 12barów. Próba olejowa nic nie zmieniła. Znaczyny wyciek oleju powodowała uszczelka pod górną pokrywą silnika. Otwory w których znajdują się świece dosłownie wypełnione olejem! Świece wypalone na biało czyli zła mieszanka paliwowa. Zawory totalnie rozregulowane. To takie wyniki wstępnego przegladu technicznego silnika.

Czy takie róznice ciśnienia na cylindrach są masakrycznie złe? Bardzo proszę o informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz wg mnie to bardzo ładna kompresja, aż wydaje sie za duża bo w wiekszosci sprzetów z którymi sie spotkałem kompresja maksymalna wynosic powinna 11,5-12. nie wiem moze cbr ma mieć wiekszą... u mnie ma byc minimalnie 9,6. miales dokladny manometr ? a to ze na oleju nic sie nic nie zmienilo to znaczy ze masz zawory szczelne i nie wypalone. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz wg mnie to bardzo ładna kompresja, aż wydaje sie za duża bo w wiekszosci sprzetów z którymi sie spotkałem kompresja maksymalna wynosic powinna 11,5-12. nie wiem moze cbr ma mieć wiekszą... u mnie ma byc minimalnie 9,6. miales dokladny manometr ? a to ze na oleju nic sie nic nie zmienilo to znaczy ze masz zawory szczelne i nie wypalone. pozdro

 

A nie pierścienie? IMO próba olejowa uszczelnia tłok w cylindrze i jeśli kompresja jest taka sama jak bez oleju to oznacza że pierścienie są ok i trzeba przyjrzeć się zaworom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczytałem że różnica kompresji nie powinna przekraczać jednego bara, ale biorąc pod uwagę że ogólnie jest wysoka i że moto ma juz ładnych kilkanaście lat, przebieg ponad 50tys. (o ile jest prawdziwy) to nie jest tak źle. Myślę że należało by już przeskoczyć na olej syntetyczny 20W50 i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pack84 mylisz kompresje ze stopniem spręzania, jakby miał stopień spręzania 14:1 to chyba by na 110 oktanowym paliwie musiał jezdzić:-)

 

Dokładnie tak, kompresja to po prostu ciśnienie panujące w cylindrze, a stopień sprężania to stosunek objętości cylindra z tłokem w DMP do objętości z tłokiem w GMP. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie myle Panowie - wiem o tym doskonale co to jest stopien sprezania a co kompresja (ciśnienie sprężania). i wogole pokażcie mi miejsce gdzie napisałem ze 14:1 ? jeden powtarza po drugim a nieslusznie:)

Niby cisniene sprezania nie powinno sie roznic na poszczegolnych cylindrach powyzej 1 bara ale wg mnie masz jak najbardziej ok. np zzr1100 ma podane ze idealnie powinno miec 14 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...