Szerlok Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Witam wszystkich. Zgodnie z Waszymi wsazówkami zmierzyłem kompresję na cylindrach. Motocykl to Honda CBR 1000F SC21 z 1989roku. wynik to 14barów na trzech cylindrach, na drugim jest trochę ponad 12barów. Próba olejowa nic nie zmieniła. Znaczyny wyciek oleju powodowała uszczelka pod górną pokrywą silnika. Otwory w których znajdują się świece dosłownie wypełnione olejem! Świece wypalone na biało czyli zła mieszanka paliwowa. Zawory totalnie rozregulowane. To takie wyniki wstępnego przegladu technicznego silnika.Czy takie róznice ciśnienia na cylindrach są masakrycznie złe? Bardzo proszę o informację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 wiesz wg mnie to bardzo ładna kompresja, aż wydaje sie za duża bo w wiekszosci sprzetów z którymi sie spotkałem kompresja maksymalna wynosic powinna 11,5-12. nie wiem moze cbr ma mieć wiekszą... u mnie ma byc minimalnie 9,6. miales dokladny manometr ? a to ze na oleju nic sie nic nie zmienilo to znaczy ze masz zawory szczelne i nie wypalone. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 wiesz wg mnie to bardzo ładna kompresja, aż wydaje sie za duża bo w wiekszosci sprzetów z którymi sie spotkałem kompresja maksymalna wynosic powinna 11,5-12. nie wiem moze cbr ma mieć wiekszą... u mnie ma byc minimalnie 9,6. miales dokladny manometr ? a to ze na oleju nic sie nic nie zmienilo to znaczy ze masz zawory szczelne i nie wypalone. pozdro A nie pierścienie? IMO próba olejowa uszczelnia tłok w cylindrze i jeśli kompresja jest taka sama jak bez oleju to oznacza że pierścienie są ok i trzeba przyjrzeć się zaworom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 aaa blad w pisowni - racja pierscienie sa wporzadku:) dobrze myslalem ale zle napisalem. Mimo wszystko kompresje ma raczej wporzadku:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szerlok Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 wyczytałem że różnica kompresji nie powinna przekraczać jednego bara, ale biorąc pod uwagę że ogólnie jest wysoka i że moto ma juz ładnych kilkanaście lat, przebieg ponad 50tys. (o ile jest prawdziwy) to nie jest tak źle. Myślę że należało by już przeskoczyć na olej syntetyczny 20W50 i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Pack84 mylisz kompresje ze stopniem spręzania, jakby miał stopień spręzania 14:1 to chyba by na 110 oktanowym paliwie musiał jezdzić:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Pack84 mylisz kompresje ze stopniem spręzania, jakby miał stopień spręzania 14:1 to chyba by na 110 oktanowym paliwie musiał jezdzić:-) Dokładnie tak, kompresja to po prostu ciśnienie panujące w cylindrze, a stopień sprężania to stosunek objętości cylindra z tłokem w DMP do objętości z tłokiem w GMP. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 nic nie myle Panowie - wiem o tym doskonale co to jest stopien sprezania a co kompresja (ciśnienie sprężania). i wogole pokażcie mi miejsce gdzie napisałem ze 14:1 ? jeden powtarza po drugim a nieslusznie:) Niby cisniene sprezania nie powinno sie roznic na poszczegolnych cylindrach powyzej 1 bara ale wg mnie masz jak najbardziej ok. np zzr1100 ma podane ze idealnie powinno miec 14 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 No ale jezeli na jednym cylindrze jest 12 to znaczy ze zawory na tym cylindrze nie trzymaja za dobrze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Sam napisałeś że zawory rozregulowane. Wyreguluj je i wtedy zmierz ciśnienie ponownie :icon_twisted: gaznik również wymaga regulacji bo wypalone na biało świece świadczą o zbyt ubogiej mieszance. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szerlok Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 no tak, dokładnie, gaźniki do czyszczenia i regulacji, pewnie dlatego zużycie paliwa było kosmiczne,a ciśnienie mierzone było po regulacji zaworównaprawdę bardzo dziękuję za profesjonalne info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.