aina Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Posłuchajcie mnie Wy mi mówicie przeczytaj to tamto ale ja dużo rzeczy nie rozumiem z fachowych określeń i dlatego się was pytam wiem że chcecie jak najlepiej ale chciałabym tez usłyszeć coś z waszych doświadczeń z jazdy :notworthy: jak wy się zachowujecie na zakrętach :) . Np o tą przyczepność co oznaczają te liczby itd :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zanshin Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Posłuchajcie mnie Wy mi mówicie przeczytaj to tamto ale ja dużo rzeczy nie rozumiem z fachowych określeń i dlatego się was pytam wiem że chcecie jak najlepiej ale chciałabym tez usłyszeć coś z waszych doświadczeń z jazdy ;) jak wy się zachowujecie na zakrętach ;) . Np o tą przyczepność co oznaczają te liczby itd ;) ?? :D to ci odpowiadamy! Te porady są ogólne dla każdego i po to masz w głowę żeby nią ruszyć czasami.gdzieś już tu czytałem o nabijaniu postów ;) Proponuje sie zwrócić do kogoś z tego forum na PW chciażby do wcześniej wspomnianego Tomka Kulika. Kilka słów o przeciwskręcie: każdy kto myśli że przeciwskręt działa przy b.małych prędkościach jest w błędzie (oczywiście możemy zainicjować przeciwskręt z ruchem bioder(własne przeniesienie środka ciężkości) wtedy zadziała-ale to już nie przeciwskręt!!) Tu chodzi o prawa fizyczne (siły tarcia, nacisk, opór dośrodkowe i odśrodkowe), najprościej tłumacząc: KIEROWNICA USZTYWNIA SIĘ PRZY PEWNEJ PRĘDKOŚCI I "zespala" z resztą motocykla zostawiając przy tym w zależności od prędkości coraz mniejszy zakres swobodnego (nie wymagającego zbytniej siły) skrętu kierownicą. Czyli im wolniej jedziesz tym bardziej kierownica skręca i wyraźniej, widoczniej reaguje i jedziesz w przeciwną stronę do nacisku na kierownicę (czytaj temat przeciwskręt dla początkujących :) ) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aina Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 (edytowane) ?? :D to ci odpowiadamy! Te porady są ogólne dla każdego i po to masz w głowę żeby nią ruszyć czasami.gdzieś już tu czytałem o nabijaniu postów ;) Proponuje sie zwrócić do kogoś z tego forum na PW chciażby do wcześniej wspomnianego Tomka Kulika. Kilka słów o przeciwskręcie: każdy kto myśli że przeciwskręt działa przy b.małych prędkościach jest w błędzie (oczywiście możemy zainicjować przeciwskręt z ruchem bioder(własne przeniesienie środka ciężkości) wtedy zadziała-ale to już nie przeciwskręt!!) Tu chodzi o prawa fizyczne (siły tarcia, nacisk, opór dośrodkowe i odśrodkowe), najprościej tłumacząc: KIEROWNICA USZTYWNIA SIĘ PRZY PEWNEJ PRĘDKOŚCI I "zespala" z resztą motocykla zostawiając przy tym w zależności od prędkości coraz mniejszy zakres swobodnego (nie wymagającego zbytniej siły) skrętu kierownicą. Czyli im wolniej jedziesz tym bardziej kierownica skręca i wyraźniej, widoczniej reaguje i jedziesz w przeciwną stronę do nacisku na kierownicę (czytaj temat przeciwskręt dla początkujących :) ) Pozdrawiam Nie musisz sie wkurzać ja się tylko pytam a nie nabijam postów bo to nie o to chodzi :/ chce sie dowiedzieć czegoś od mądrzejszych a jeżeli was to wkuerza to trudno bede musiała sie dowiedzieć gdzie indziej.Szanuje wszystkich rady ale nie znoszę jak ktos jest chamski Edytowane 17 Grudnia 2006 przez aina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 (edytowane) Czytałam ostatni i przed ostatni ale nie bardzo mogę się skapnąć a poza tym inaczej jest z teoria a inaczej z opinia praktyczną dzięki :crossy: pozdrawiam serdecznieAina, to, co przeczytasz na forum to też teoria. Praktyka to tylko to, co się zrobi i poczuje samemu. Ja zanim zacząłem kurs na prawko przeczytałem sporo teorii i wydaje mi się że bardzo ułatwiło mi to zrozumienie paru spraw typu przeciwskręt itp. Nie zrażaj się do pozornie niezrozumiałych tekstów. Poczytaj mimo wszystko, bo potem łatwiej pytać i szukać na forum. Moim zdaniem nie masz po co na razie zprzątać sobie głowe składaniem się w zakrętach. Jadąc z prędkością począkującego te lekkie, zwykłe przechyły motka w zakręcie wychodzą właściwie intuicyjnie. Te większe złożenia wymagają ćwiczeń. Osobiście na razie się boję, szczególnie, że pogoda już nie służy takim zabawom. pozdr Edytowane 17 Grudnia 2006 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Musisz rowniez wiedziec i pamietac o tym, ze kazdy motocykl jest inny i kazdy inaczej sklada sie w zakret, stad musisz go poprostu testowac i poznac granice, ktorej Ci nie wolno przekroczyc... :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Kilka słów o przeciwskręcie: każdy kto myśli że przeciwskręt działa przy b.małych prędkościach jest w błędzie (oczywiście możemy zainicjować przeciwskręt z ruchem bioder(własne przeniesienie środka ciężkości) wtedy zadziała-ale to już nie przeciwskręt!!) Tu chodzi o prawa fizyczne (siły tarcia, nacisk, opór dośrodkowe i odśrodkowe), najprościej tłumacząc: KIEROWNICA USZTYWNIA SIĘ PRZY PEWNEJ PRĘDKOŚCI I "zespala" z resztą motocykla zostawiając przy tym w zależności od prędkości coraz mniejszy zakres swobodnego (nie wymagającego zbytniej siły) skrętu kierownicą. Czyli im wolniej jedziesz tym bardziej kierownica skręca i wyraźniej, widoczniej reaguje i jedziesz w przeciwną stronę do nacisku na kierownicęMożesz to rozwinąć?Aina, myślę, że pierwszą zasadą jaką powinnaś przyjąć jest ta, że na motocyklu siedzisz luźno i swobodnie nie usztywniając się. Ręce trzymasz NA kierownicy a nie TRZYMASZ SIĘ KIEROWNICY. Całą resztę mnóstwa technik będzie Ci łatwiej wykonywać.Pozdrawiam.hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aina Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Możesz to rozwinąć?Aina, myślę, że pierwszą zasadą jaką powinnaś przyjąć jest ta, że na motocyklu siedzisz luźno i swobodnie nie usztywniając się. Ręce trzymasz NA kierownicy a nie TRZYMASZ SIĘ KIEROWNICY. Całą resztę mnóstwa technik będzie Ci łatwiej wykonywać.Pozdrawiam.hikor No tak ale łatwo mówić tzn już rytm mniej więcej ale jak pierwszy raz siadłam na z tuningowanego simsona który na 8000 tys obrotów i tak całkiem przypadkiem zbyt dużo gazu i postawiło mnie na koło momentalnie. Osoba z tyłu siedząca spadła a ja na gumie odjechałam ale muszę powiedzieć ze nie przeraziłam się tego i nawet nie wiem jak to zrobiłam ze na oby dwa kółka z powrotem wróciłam najgorzej było z hamowanie bo nie mogłam wcisnąć sprzęgła podobno jakies sportowe i ciężko chodziło. A w zakretach najbardziej obawiam sie że poprostu że bedzie jakis piasek czy coś i motocykl jest cięzki i moge go nie utrzymać pozdrawiam i strasznie dziekuje za wszystkie rady sa dla mnie bardzo cenne chce poprostu jak najwiecej wiedzieć :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Nie wiem czy sie powtorze bo prawdemowiac nie czytalem sorry ! jak juz lizniesz troche teori i zaczniesz sama powoli sie skladac to rob to na drodze ktora znasz i dla wlasnego bezpieczenstwa zwroc uwage na dziury, wyrwy, nierownosci i inne niespodzianki. Niech rozwaga bedzie z Toba :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osito Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 aina - to, co napisali poprzednicy + podane linki do innych wątków + wyszukiwarka + książka Hough'a naprawdę Ci na razie wystarczy. Jak już zaczniesz ćwiczyć i będziesz mieć skonkretyzowane uwagi/wątpliwości/obserwacje/pytania to będzie łatwiej coś pożytecznego Ci odpowiedzieć.Chęć zdobycia jak największej wiedzy przed jazdami jest chwalebna, ale nie można przesadzać. Bo cała ta wiedza Cię na początku sparaliżuje - tu trzeba powoli i spokojnie dążyć do perfekcji. Ja jeszcze nie umiem w praktyce dobrze stosować wielu rzeczy które znam "w teorii", a parę km już nawinąłem, i Tobie też pewnie chwilę czasu to zajmie. I to jest właśnie piękne :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.