Skocz do zawartości

zakrety


aina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posłuchajcie mnie Wy mi mówicie przeczytaj to tamto ale ja dużo rzeczy nie rozumiem z fachowych określeń i dlatego się was pytam wiem że chcecie jak najlepiej ale chciałabym tez usłyszeć coś z waszych doświadczeń z jazdy :notworthy: jak wy się zachowujecie na zakrętach :) . Np o tą przyczepność co oznaczają te liczby itd :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchajcie mnie Wy mi mówicie przeczytaj to tamto ale ja dużo rzeczy nie rozumiem z fachowych określeń i dlatego się was pytam wiem że chcecie jak najlepiej ale chciałabym tez usłyszeć coś z waszych doświadczeń z jazdy ;) jak wy się zachowujecie na zakrętach ;) . Np o tą przyczepność co oznaczają te liczby itd ;)

 

?? :D to ci odpowiadamy! Te porady są ogólne dla każdego i po to masz w głowę żeby nią ruszyć czasami.

gdzieś już tu czytałem o nabijaniu postów ;)

Proponuje sie zwrócić do kogoś z tego forum na PW chciażby do wcześniej wspomnianego Tomka Kulika.

 

Kilka słów o przeciwskręcie: każdy kto myśli że przeciwskręt działa przy b.małych prędkościach jest w błędzie (oczywiście możemy zainicjować przeciwskręt z ruchem bioder(własne przeniesienie środka ciężkości) wtedy zadziała-ale to już nie przeciwskręt!!)

Tu chodzi o prawa fizyczne (siły tarcia, nacisk, opór dośrodkowe i odśrodkowe), najprościej tłumacząc: KIEROWNICA USZTYWNIA SIĘ PRZY PEWNEJ PRĘDKOŚCI I "zespala" z resztą motocykla zostawiając przy tym w zależności od prędkości coraz mniejszy zakres swobodnego (nie wymagającego zbytniej siły) skrętu kierownicą. Czyli im wolniej jedziesz tym bardziej kierownica skręca i wyraźniej, widoczniej reaguje i jedziesz w przeciwną stronę do nacisku na kierownicę (czytaj temat przeciwskręt dla początkujących :) )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?? :D to ci odpowiadamy! Te porady są ogólne dla każdego i po to masz w głowę żeby nią ruszyć czasami.

gdzieś już tu czytałem o nabijaniu postów ;)

Proponuje sie zwrócić do kogoś z tego forum na PW chciażby do wcześniej wspomnianego Tomka Kulika.

 

Kilka słów o przeciwskręcie: każdy kto myśli że przeciwskręt działa przy b.małych prędkościach jest w błędzie (oczywiście możemy zainicjować przeciwskręt z ruchem bioder(własne przeniesienie środka ciężkości) wtedy zadziała-ale to już nie przeciwskręt!!)

Tu chodzi o prawa fizyczne (siły tarcia, nacisk, opór dośrodkowe i odśrodkowe), najprościej tłumacząc: KIEROWNICA USZTYWNIA SIĘ PRZY PEWNEJ PRĘDKOŚCI I "zespala" z resztą motocykla zostawiając przy tym w zależności od prędkości coraz mniejszy zakres swobodnego (nie wymagającego zbytniej siły) skrętu kierownicą. Czyli im wolniej jedziesz tym bardziej kierownica skręca i wyraźniej, widoczniej reaguje i jedziesz w przeciwną stronę do nacisku na kierownicę (czytaj temat przeciwskręt dla początkujących :) )

 

Pozdrawiam

 

 

Nie musisz sie wkurzać ja się tylko pytam a nie nabijam postów bo to nie o to chodzi :/ chce sie dowiedzieć czegoś od mądrzejszych a jeżeli was to wkuerza to trudno bede musiała sie dowiedzieć gdzie indziej.Szanuje wszystkich rady ale nie znoszę jak ktos jest chamski

Edytowane przez aina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałam ostatni i przed ostatni ale nie bardzo mogę się skapnąć a poza tym inaczej jest z teoria a inaczej z opinia praktyczną

dzięki :crossy: pozdrawiam serdecznie

Aina, to, co przeczytasz na forum to też teoria. Praktyka to tylko to, co się zrobi i poczuje samemu. Ja zanim zacząłem kurs na prawko przeczytałem sporo teorii i wydaje mi się że bardzo ułatwiło mi to zrozumienie paru spraw typu przeciwskręt itp. Nie zrażaj się do pozornie niezrozumiałych tekstów. Poczytaj mimo wszystko, bo potem łatwiej pytać i szukać na forum.

 

Moim zdaniem nie masz po co na razie zprzątać sobie głowe składaniem się w zakrętach. Jadąc z prędkością począkującego te lekkie, zwykłe przechyły motka w zakręcie wychodzą właściwie intuicyjnie. Te większe złożenia wymagają ćwiczeń. Osobiście na razie się boję, szczególnie, że pogoda już nie służy takim zabawom.

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów o przeciwskręcie: każdy kto myśli że przeciwskręt działa przy b.małych prędkościach jest w błędzie (oczywiście możemy zainicjować przeciwskręt z ruchem bioder(własne przeniesienie środka ciężkości) wtedy zadziała-ale to już nie przeciwskręt!!)

Tu chodzi o prawa fizyczne (siły tarcia, nacisk, opór dośrodkowe i odśrodkowe), najprościej tłumacząc: KIEROWNICA USZTYWNIA SIĘ PRZY PEWNEJ PRĘDKOŚCI I "zespala" z resztą motocykla zostawiając przy tym w zależności od prędkości coraz mniejszy zakres swobodnego (nie wymagającego zbytniej siły) skrętu kierownicą. Czyli im wolniej jedziesz tym bardziej kierownica skręca i wyraźniej, widoczniej reaguje i jedziesz w przeciwną stronę do nacisku na kierownicę

Możesz to rozwinąć?

Aina, myślę, że pierwszą zasadą jaką powinnaś przyjąć jest ta, że na motocyklu siedzisz luźno i swobodnie nie usztywniając się. Ręce trzymasz NA kierownicy a nie TRZYMASZ SIĘ KIEROWNICY. Całą resztę mnóstwa technik będzie Ci łatwiej wykonywać.

Pozdrawiam.

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to rozwinąć?

Aina, myślę, że pierwszą zasadą jaką powinnaś przyjąć jest ta, że na motocyklu siedzisz luźno i swobodnie nie usztywniając się. Ręce trzymasz NA kierownicy a nie TRZYMASZ SIĘ KIEROWNICY. Całą resztę mnóstwa technik będzie Ci łatwiej wykonywać.

Pozdrawiam.

hikor

 

No tak ale łatwo mówić tzn już rytm mniej więcej ale jak pierwszy raz siadłam na z tuningowanego simsona który na 8000 tys obrotów i tak całkiem przypadkiem zbyt dużo gazu i postawiło mnie na koło momentalnie. Osoba z tyłu siedząca spadła a ja na gumie odjechałam ale muszę powiedzieć ze nie przeraziłam się tego i nawet nie wiem jak to zrobiłam ze na oby dwa kółka z powrotem wróciłam najgorzej było z hamowanie bo nie mogłam wcisnąć sprzęgła podobno jakies sportowe i ciężko chodziło. A w zakretach najbardziej obawiam sie że poprostu że bedzie jakis piasek czy coś i motocykl jest cięzki i moge go nie utrzymać

 

 

pozdrawiam i strasznie dziekuje za wszystkie rady sa dla mnie bardzo cenne chce poprostu jak najwiecej wiedzieć :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sie powtorze bo prawdemowiac nie czytalem sorry !

 

jak juz lizniesz troche teori i zaczniesz sama powoli sie skladac to rob to na drodze ktora znasz i dla wlasnego bezpieczenstwa zwroc uwage na dziury, wyrwy, nierownosci i inne niespodzianki. Niech rozwaga bedzie z Toba

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aina - to, co napisali poprzednicy + podane linki do innych wątków + wyszukiwarka + książka Hough'a naprawdę Ci na razie wystarczy. Jak już zaczniesz ćwiczyć i będziesz mieć skonkretyzowane uwagi/wątpliwości/obserwacje/pytania to będzie łatwiej coś pożytecznego Ci odpowiedzieć.

Chęć zdobycia jak największej wiedzy przed jazdami jest chwalebna, ale nie można przesadzać. Bo cała ta wiedza Cię na początku sparaliżuje - tu trzeba powoli i spokojnie dążyć do perfekcji. Ja jeszcze nie umiem w praktyce dobrze stosować wielu rzeczy które znam "w teorii", a parę km już nawinąłem, i Tobie też pewnie chwilę czasu to zajmie. I to jest właśnie piękne :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...