Skocz do zawartości

Głupoty?


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No w koncu ktos mi konkretnie odpowiedzial!!!! :( pozdro seba78 :( jesli ktos ma cos do dodania w tym temacie to prosze bardzo... zreszta komory to sie wyjmuje chyba zeby podniesc moc nie??

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba cały czas dazymy do jednego punktu ale dwoma innymi drogami, zaprzeczasz temu co ja powiedziałem tym ze mówisz to samo ale inaczej.

Tydzień temu padł mi dysk, an którym miałem napisana prace dyplomowa na temat roli tłumika w silniku dwu i czetrosuwowym, chetnie bym ci ją meilnał (może sie uda jak da się odzyskać dane z dysku)

Cały czas mowa o jednym O ZJAWISKU FALOWYM ono musi być w dwusuwie bo inaczej kicha.

Co do oleju to prawda i nie pisz że bedzie olej pływał w tłumiku bo 100ml na 10 litrów to nie takaw ielka ilość i większość jest wyrzucana pzrez tłumik a reszta zostaje w postaci nagaru i innych tam podobnych.

złapałes mnie na słówkach "ssanie sprzęzanie prca wydech, dobrze wiesz że chodziło mi o dwusuwa a przykład podałem zeby pokazać ze w cyklu pracy silnika nie ma wpychania czy jak to nazwałes.

i JESZCZE JEDNA SPARWA ZNOWU PISZEMY O TYM SAMYM:

fenekm napisał:

jeszcze jedna sprawa: spaliny nie smarują tylko świeża mieszanka, która jest wydalana do wydechu a następnie (nadal świeża) wraca do cylindra - ta nadal świeża mieszaknka która wdług ciebie wraca spowrotem do cylindra to są spaliny z olejem który nie uleg spalaniu

TY NAPISAŁEŚ: jest to świeża mieszanka świeżego powietrza ze świeżą benzyną i ze świeżym olejem. Jeśli tłumik jest źle wyregulowany (lub jest inny tłumik) jest możliwość że oprucz świeżej mieszanki zostaną wepchnięte także spaliny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ie pisz że bedzie olej pływał w tłumiku bo 100ml na 10 litrów to nie takaw ielka ilość
no ale kilka tysięcy przejechanych kilometrów... ten olej najpierw jest w postaci ciekłej, potem się robi "maź" a potem nagar...

A tak w ogóle to z tym pływaniem miała być taka trochę ironia.

 

CIESZĘ SIĘ ŻE DOSZLIŚMY DO POROZUMIENIA! :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się... po kilku tysiacach kilometrów... a mało razy wywalałeś nagar z tłumika???

motor sobie poradzi z olejem wyrzuci go w spalinach.

kiedyś w suzuki rm 125 załozyłem kierunki (chciałem na miasto pzrerobić), po dwóch godzinach jazdy cały kierunek był w oleju bo akuratnie był usytuowany napzreciw wylotu rury.

zreszta sprawe oleju zostawmy jak uda mi się sciągnąć dane z dysku to pzredstawie sparwe z mechanicznego i fizycznego punktu podpierając sie literatura.

 

Co do tłumików, nieodpowiednich tłumików oraz ich braku w motorze podepre sie własnymi przykładami:

1. Suzuki rm 125 pojechałem sobie w las, był kozioł i urwałem kruciec od cylindra (ale pieknie chodził bez niego), tzreba było do domu wrócić jakieś 7 -8 km bez tłumika. Mysle sobie co się stanie i w rure. po tych 7-8 km tłok nikasil razem z pierscieniam był do wyrzucenia, dobrze ze cylindra nie popapralem...

2. Lambretta TV 175, kupiłem w kompletnym złomie, brakowao tlumika z kolankiem wydchowym.Dorobiłem więc kolanko i dobrałem tłumik od skuterka innego.

Potem sie dziwiłem ze pierscienie po 500 km były zdarte całkowicie, dodam ze silnik leżący wiec myśłalem ze tak ma byc. No ale w końcu jak załatwiłem oryginalny tłumik zrura to problem zniknał

3. Yamaha dt 80 wybebeszyłem tłumik, radość motorek lpiej idzie, troszke głosniejszy, ale paliwa żarł jak smok. Przypadek że wyrżnałem się na drodze polnej i motorek poleciał tak, ze zagniotlem rure wydechowa miedzy tłumikiem rozpreznym a drugim. wstałem otzrepałem sie posiedziałem chwilke potem odpalam, wsiadam daję gazu a motorek idzie jak oszalały. Pojechałem do domu zobaczyłem zagiecie wyprostowałem i znowu lipa. Wiec zagiąłem spowrotem i chodził jak ta lala.

 

Wychodzi na to ze bez tłumika ani rusz i w dodatku teoria byle jaki byle by był nie sprawdza się..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zreszta komory to sie wyjmuje chyba zeby podniesc moc nie??

 

Nie' date=' komory się wyjmuje jeśli się ma nierówno pod sufitem.

 

 

JESZCZE JEDNA SPARWA ZNOWU PISZEMY O TYM SAMYM:

fenekm napisał:

jeszcze jedna sprawa: spaliny nie smarują tylko świeża mieszanka, która jest wydalana do wydechu a następnie (nadal świeża) wraca do cylindra - ta nadal świeża mieszaknka która wdług ciebie wraca spowrotem do cylindra to są spaliny z olejem który nie uleg spalaniu

TY NAPISAŁEŚ: jest to świeża mieszanka świeżego powietrza ze świeżą benzyną i ze świeżym olejem. Jeśli tłumik jest źle wyregulowany (lub jest inny tłumik) jest możliwość że oprucz świeżej mieszanki zostaną wepchnięte także spaliny

tu nie piszemy o tym samym!

"ta nadal świeża mieszaknka która wdług ciebie wraca spowrotem do cylindra to są spaliny z olejem "

nadal uważam że to nie są spaliny z olejem tylko świeża mieszanka ze świeżym olejem.

Spaliny wracają z wydechu do cylindra tylko w jednej sytuacji, tylko wtedy gdy impuls następuje zbyt szybko. Jeśli tłumik jest dobrze ustawiony to nie ma mowy o spalinach wracających do cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj w przegrody do simsona wlozylem troche wlokna mineralnego, pracuje nieco ciszej, ale nadal glosno. co mam zorbic zeby silnik jezdzil jak najdluzej? czy na to ma wplyw tlumik? (ja mam orginalany tyle ze glosny)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Uwaga, ogłaszam ze fanekm miał rację, to samo wyczytałem w ksiązce "Jeżdżę motorowerem simson" gdzie facet udowadnia ze jezdzenie z wytlumionym wydechem powoduje zuzycie pierscieni i tloka o 10%-15 % szybsze!!!!

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tan artykuł widzialem, nie czytalem do konca ale byl ciekawy. Na pewno nie radze Ci wytłumiac wydechu, sam sie przeraziłem jak zobaczyłem to w ksiazce, jak chcesz to moge to zeskanowac i wysłac do albumu, jest co poczytac

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...