Greedo Opublikowano 19 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2003 No w koncu ktos mi konkretnie odpowiedzial!!!! :( pozdro seba78 :( jesli ktos ma cos do dodania w tym temacie to prosze bardzo... zreszta komory to sie wyjmuje chyba zeby podniesc moc nie?? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenekm Opublikowano 19 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2003 seba cały czas dazymy do jednego punktu ale dwoma innymi drogami, zaprzeczasz temu co ja powiedziałem tym ze mówisz to samo ale inaczej.Tydzień temu padł mi dysk, an którym miałem napisana prace dyplomowa na temat roli tłumika w silniku dwu i czetrosuwowym, chetnie bym ci ją meilnał (może sie uda jak da się odzyskać dane z dysku)Cały czas mowa o jednym O ZJAWISKU FALOWYM ono musi być w dwusuwie bo inaczej kicha.Co do oleju to prawda i nie pisz że bedzie olej pływał w tłumiku bo 100ml na 10 litrów to nie takaw ielka ilość i większość jest wyrzucana pzrez tłumik a reszta zostaje w postaci nagaru i innych tam podobnych.złapałes mnie na słówkach "ssanie sprzęzanie prca wydech, dobrze wiesz że chodziło mi o dwusuwa a przykład podałem zeby pokazać ze w cyklu pracy silnika nie ma wpychania czy jak to nazwałes.i JESZCZE JEDNA SPARWA ZNOWU PISZEMY O TYM SAMYM:fenekm napisał: jeszcze jedna sprawa: spaliny nie smarują tylko świeża mieszanka, która jest wydalana do wydechu a następnie (nadal świeża) wraca do cylindra - ta nadal świeża mieszaknka która wdług ciebie wraca spowrotem do cylindra to są spaliny z olejem który nie uleg spalaniu TY NAPISAŁEŚ: jest to świeża mieszanka świeżego powietrza ze świeżą benzyną i ze świeżym olejem. Jeśli tłumik jest źle wyregulowany (lub jest inny tłumik) jest możliwość że oprucz świeżej mieszanki zostaną wepchnięte także spaliny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 19 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2003 ie pisz że bedzie olej pływał w tłumiku bo 100ml na 10 litrów to nie takaw ielka ilość no ale kilka tysięcy przejechanych kilometrów... ten olej najpierw jest w postaci ciekłej, potem się robi "maź" a potem nagar...A tak w ogóle to z tym pływaniem miała być taka trochę ironia. CIESZĘ SIĘ ŻE DOSZLIŚMY DO POROZUMIENIA! :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenekm Opublikowano 19 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2003 zgadza się... po kilku tysiacach kilometrów... a mało razy wywalałeś nagar z tłumika???motor sobie poradzi z olejem wyrzuci go w spalinach.kiedyś w suzuki rm 125 załozyłem kierunki (chciałem na miasto pzrerobić), po dwóch godzinach jazdy cały kierunek był w oleju bo akuratnie był usytuowany napzreciw wylotu rury.zreszta sprawe oleju zostawmy jak uda mi się sciągnąć dane z dysku to pzredstawie sparwe z mechanicznego i fizycznego punktu podpierając sie literatura. Co do tłumików, nieodpowiednich tłumików oraz ich braku w motorze podepre sie własnymi przykładami:1. Suzuki rm 125 pojechałem sobie w las, był kozioł i urwałem kruciec od cylindra (ale pieknie chodził bez niego), tzreba było do domu wrócić jakieś 7 -8 km bez tłumika. Mysle sobie co się stanie i w rure. po tych 7-8 km tłok nikasil razem z pierscieniam był do wyrzucenia, dobrze ze cylindra nie popapralem...2. Lambretta TV 175, kupiłem w kompletnym złomie, brakowao tlumika z kolankiem wydchowym.Dorobiłem więc kolanko i dobrałem tłumik od skuterka innego.Potem sie dziwiłem ze pierscienie po 500 km były zdarte całkowicie, dodam ze silnik leżący wiec myśłalem ze tak ma byc. No ale w końcu jak załatwiłem oryginalny tłumik zrura to problem zniknał3. Yamaha dt 80 wybebeszyłem tłumik, radość motorek lpiej idzie, troszke głosniejszy, ale paliwa żarł jak smok. Przypadek że wyrżnałem się na drodze polnej i motorek poleciał tak, ze zagniotlem rure wydechowa miedzy tłumikiem rozpreznym a drugim. wstałem otzrepałem sie posiedziałem chwilke potem odpalam, wsiadam daję gazu a motorek idzie jak oszalały. Pojechałem do domu zobaczyłem zagiecie wyprostowałem i znowu lipa. Wiec zagiąłem spowrotem i chodził jak ta lala. Wychodzi na to ze bez tłumika ani rusz i w dodatku teoria byle jaki byle by był nie sprawdza się.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 19 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2003 zreszta komory to sie wyjmuje chyba zeby podniesc moc nie?? Nie' date=' komory się wyjmuje jeśli się ma nierówno pod sufitem. JESZCZE JEDNA SPARWA ZNOWU PISZEMY O TYM SAMYM: fenekm napisał: jeszcze jedna sprawa: spaliny nie smarują tylko świeża mieszanka, która jest wydalana do wydechu a następnie (nadal świeża) wraca do cylindra - ta nadal świeża mieszaknka która wdług ciebie wraca spowrotem do cylindra to są spaliny z olejem który nie uleg spalaniu TY NAPISAŁEŚ: jest to świeża mieszanka świeżego powietrza ze świeżą benzyną i ze świeżym olejem. Jeśli tłumik jest źle wyregulowany (lub jest inny tłumik) jest możliwość że oprucz świeżej mieszanki zostaną wepchnięte także spalinytu nie piszemy o tym samym!"ta nadal świeża mieszaknka która wdług ciebie wraca spowrotem do cylindra to są spaliny z olejem "nadal uważam że to nie są spaliny z olejem tylko świeża mieszanka ze świeżym olejem.Spaliny wracają z wydechu do cylindra tylko w jednej sytuacji, tylko wtedy gdy impuls następuje zbyt szybko. Jeśli tłumik jest dobrze ustawiony to nie ma mowy o spalinach wracających do cylindra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenekm Opublikowano 19 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2003 zgadza sie masz rację to zdanie było za długie proporcjonalnie do wypitego pzrezemnie piwa. nie pzreczytaem go ze zrozuminiem.jednak komory można wyjac zeby podnieść moc ale na jak długo?? mi wystarczyło kilka minut zeby rozwalić tłok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 20 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2003 jednak komory można wyjac zeby podnieść moc ale na jak długo?? ani na sekundę :!: wyjęcie komór (przegrudek) obniża moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 20 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2003 ja dzisiaj w przegrody do simsona wlozylem troche wlokna mineralnego, pracuje nieco ciszej, ale nadal glosno. co mam zorbic zeby silnik jezdzil jak najdluzej? czy na to ma wplyw tlumik? (ja mam orginalany tyle ze glosny) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Uwaga, ogłaszam ze fanekm miał rację, to samo wyczytałem w ksiązce "Jeżdżę motorowerem simson" gdzie facet udowadnia ze jezdzenie z wytlumionym wydechem powoduje zuzycie pierscieni i tloka o 10%-15 % szybsze!!!! Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 ja mam taki problem - mam schemat sportowego tłumika do mojej Jawki ( bardzo podobny do tego od simka) . Tylko nie ma w opisie nic o wypełnieniu, a pusty to raczej nie jest !! Co moge z tym zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 schemat ? jak to? tzn do jawek sa sportowe tlumiki czy myslisz o samorobce? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Mam schemat z artykułu z ŚM o tuningu silnika s-38. Opisany jest tłumik, który mogę stosować do silnika Jawa 555. Poszukaj tematu GOŚCIU NIEWINNY, Wyatt wrzucil fotki tego artykulu do albumu. PZDR :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 tan artykuł widzialem, nie czytalem do konca ale byl ciekawy. Na pewno nie radze Ci wytłumiac wydechu, sam sie przeraziłem jak zobaczyłem to w ksiazce, jak chcesz to moge to zeskanowac i wysłac do albumu, jest co poczytac Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 wydechy nie bede wybebeszal i nikomu tego nie radze !!!! Chce zlozyc ten tlumik ktory byl tam w artykule :) Ma ktos sportowy tlumik od simaka ? jak to wyglada w srodku ? ;-) PZDR :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 taki tlumik mozesz kupic w kazdym sklepie z czesciami do motorwerow, w wawie sa takie 3 sklepy i kosztuje on 80 zł, nie wiem jak u Ciebie w miescie Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.