Skocz do zawartości

Michelin Pilot Power


Rekomendowane odpowiedzi

To moze ja sie wypowiem... w moim bylym TL 1000S wyposazonym w tylna felge 6cali i fabryczna opone 190 postanowilem troche potestowac inne rozmiary. Przy oponie 180/55 motocykl skladal sie w zakrety jak kawa ZXR 400 , niezle sie trzymal , ale w skrajnym zlozeniu nie bylo tej pewnosci na wyjsciu co w 190. Potem zalozylem dla odmiany opone 200/50/17 , sytuacja byla odwrotna - moto skladalo sie trudniej, ale nie zdarzylo mi sie zlapac uslizgu przy mocnym odwijaniu na wyjsciu.

Generalnie w zadnej inrstrukcji nie napisza ze mozesz zmienic fabryczny wymiar opony, ale roznica 10mm w jedna lub druga strone jest w pelni dopuszczalna.

 

Co do Pilot Powerów - ja na nich nie latalem ale kolega Bandzior chwalil je bardzo - nawet na torze. Ceny sa wysokie, (u mnie ok 1200-1300) za kpl. tych 2CT , ale podobno warto.

 

Metzeler = Syf i tylko syf , Sportec M1 nadaje sie moze do turystyki , przy czym zmieniac je bedzieci co chwile. Na pewno nie do sportu - w TL 1000 R slizgaja sie co chwile i nie da sie na nich za bardzo kolanem szlifowac. KS-Rider nie wiem jaki test czytales , ale w tescie Motorradu sprzed chyba 2 miesiecy M 3 przegraly z Pilot Powerami , a zwycieskimi gumami okazaly sie Pirelli Supercorsa Pro. Sam na nich latam i wiem czemu wygraly ... :) Pozdro!

 

Widzisz kolego gdybys przeczytal post uwaznie wiedzialbys dlaczego napisalem ze wygral M. Bo test zostal zamieszczony w aktualnym Motorrad nr o ile sie nie myle 25

 

W Pon lub Wt. zamieszcze jego wyniki.

 

Nie wiem dlaczego Tobie sie M1 -ki uslizguja. Ja mam 130 Nm i do puki jezdzilem na nich nigdy mi sie nic nie uslizgnelo. Moze dlatego, ze ja jezdze inaczej, spokojniej, z drugiej strony dziwie sie tylko, ze Motorrad uznal je za drugie po Pilot Power'ach

( otrzymaly Kauf TIP tzw. Tip dla kupujacych bo sa rownie dobre tylko cena jest lepsza )

 

Ich wada jest wlasnie ich szybkie zuzywanie sie, choc Piloty zuzywaja sie jeszcze szynciej ) no ale tak jak i inni zauwazyli cos za cos.

 

Na mojej K Piloty sa podobno rewelacyjne - tak twierdzili testerzy testujacy w Motorrad K 1200S

 

kazdy ma swoje zdanie i upodobania.

 

pozdrawiam

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

( otrzymaly Kauf TIP tzw. Tip dla kupujacych bo sa rownie dobre tylko cena jest lepsza )

 

 

To akurat jest zrozumiale - cena jest faktycznie dobra , ale Niemcy jezdza spokojnie i zwykle po autobahnach gdzie nawet takie "kartofle" jak Metzeler Me Z4 dają radę :icon_mrgreen:

 

Po drogach M1 nie prowadzi sie wogole - a jak sa zimne - ślizgają się w TL na prostej drodze :)

Czytalerm jeszcze kiedys cos na temat doboru opon pod konkretny motocykl i z tego co podawali - niektore sprzety kompletnie inaczej prowadza sie na tych samych oponach na ktorych inne moto smiga jak trzeba. Wie ktos cos o tym ??

 

A Diablo Corsy - tez miodzio .... ale wytrzymaly 1,5 h jazdy po torze :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

a czy te Wasze uślizgi i temu podone nie miały nic wspólnego z ciśnieniem w kołach? No bo jak się gumę nabije na maksa to i o uślizg łatwiej, czy nie? Ja generalnie jestem zwolennikiem ustawien fabrycznych, ale jak tu fabrycznie ustawić moto skoro wszystko zalezy od tego jak sie jeździ, gdzie się jeździ, ile sie waży, jaka jest temperatura, twardość zawieszenia, itd. Acha i nikt w fabryce w Japoni nie ma zielonego pojęcia o jakości polskich dróg. Dlatego tak ważna jest moim zdaniem wymiana doświadczeń, bo inaczej życia by nie starczyło na próby. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy te Wasze uślizgi i temu podone nie miały nic wspólnego z ciśnieniem w kołach?

raczej ciezka reka :icon_mrgreen:

 

Ja generalnie jestem zwolennikiem ustawien fabrycznych

ale chyba nie zawieszenia? akurat fabryczne ustawienia zawieszenia to sie nadaja tylko w momencie docierania, bo nawet do spokojnej jazdy to juz nie bardzo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelmoto2

raczej ciezka reka :icon_mrgreen:

ale chyba nie zawieszenia? akurat fabryczne ustawienia zawieszenia to sie nadaja tylko w momencie docierania, bo nawet do spokojnej jazdy to juz nie bardzo :wink:

 

 

tez tak uwazam i jak mam nowe moto jade do kolezki ktory serwisuje moto dla chlopakow latajacych w poznaniu i on mi ustawia tak zeby bylo git, preferuje twarde ustawki i jak kolezka jakis sie chce przejechac to mowi ze moto twarde jak ch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle po ulicy latalem na fabrycznym cisnieniu czyli tyl akurat 2,5... a co do nastawow zawieszenia - na fabrycznych da sie TROCHE poszalec , ale byle nierownosc w zakrecie i moto plywa :wink:

 

Dlatego krecimy srubkami :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190 - tka zapewnia ciut lepsza przyczepnosc podczas przyspieszen moto za to gorzej sklada sie w zakrety

 

przy 180 - ce moto jest ciut poreczniejsze. BMW ma opcje podczas zamawiania nowego, ze mozna sobie wybrac jaka sie chce. Felga ma taka sama szerokosc.

 

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od okolo tygodnia nowym nr 1 jest Metzeler M 3 ( sport )

 

Moze nastepne bym takie zalozyl, tylko zanim zjezdze moje Z6 ( sport - turystyka ) to juz bede mial relacje handlarzy ile trzymaja i trzeba bedzie rozwazyc M3 maja podobno przy normalnej jezdzie wytrzymac kolo

 

7500 km

 

moje Metzelery M1 wytrzymaly srednio 5500 km

wedlug mnie michelin robi najlepsze opony na swiecie czy do moto czy do aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie michelin robi najlepsze opony na swiecie czy do moto czy do aut

 

jaka jest podstawa twojej wypowiedzi?

bo ja sie nie zgodze i np. zamiast pilot powera o wiele bardziej bym wolal zapodac diablo corsa pro.

 

a co do samochodowych opon to faktycznie jedne z lepszych ale do najlepszych to troche jej brakuje bo sa poruwnywalne opony. np pireli p zero.

 

 

190 - tka zapewnia ciut lepsza przyczepnosc podczas przyspieszen moto za to gorzej sklada sie w zakrety

 

przy 180 - ce moto jest ciut poreczniejsze. BMW ma opcje podczas zamawiania nowego, ze mozna sobie wybrac jaka sie chce. Felga ma taka sama szerokosc

 

dobrze ze wpisales "ciut" a tak serio to praktycznie nie odczuwalne.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla wyjasnienia : wczoraj mialem w rekach najnowszy numer niemieckiej gazety PS, wyniki testu omawianych tu opon sa nastepujace :

1. Pirelli Dragon Supercorsa Pro - 37 pkt. - zwyciezca testu

2. Michelin Pilot Power zwykle i 2 CT - 36pkt.

.

.

.

Metzeler Sportec M 3 - 33pkt , przedostatnie miejsce :):):)

 

 

A jesli codzi o zmiane z 190 na 180 to roznica jest wyczuwalna, nie mowie juz co bylo kiedy zmienilem z 180 na 200 '' :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla wyjasnienia : wczoraj mialem w rekach najnowszy numer niemieckiej gazety PS, wyniki testu omawianych tu opon sa nastepujace :

OK, ale czy to nie jest trochę pomieszanie styli? Supercorsa to dla mnie jednak opona wyścigowa, porównywalna z Rennsportem/Racetec (jeśli chodzi o Metzelera), Michelin Pilot Race czy inne BT 001/002. M3 to bardziej półka Pilot Powerów, BT014, Diablo Corsa itp. Moim zdaniem.

 

Swoją drogą nieźle wypadły Powery :crossy: A było coś o Conti SportAttack? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla wyjasnienia : wczoraj mialem w rekach najnowszy numer niemieckiej gazety PS, wyniki testu omawianych tu opon sa nastepujace :

1. Pirelli Dragon Supercorsa Pro - 37 pkt. - zwyciezca testu

 

Siemka, ja tego testu nagowal nie bade. napewno jezeli kolega podal wynili to sa one prawidlowe.

 

chcialbym jednak wyjasnic, ze rpznica w testach tych samych opon wynika z samej harakterystyki obu Pism.

 

PS jest magazynam wyspecjalizowanym w "Supersportach" a "Motorrad" nie ma tej specjalizacji. Poruszane w nim problemy i tematy sa dla wiekszego ogolu czytelnikow i o bardziej zroznicowane w tematyce.

 

pozdrawiam

 

:clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no wlasnie tak jak Fat powiedzial, jest to pomieszanie kategorii opon tak wiec test zupelnie nie miarodajny.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...