kiki Opublikowano 16 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 Mam słabe ładowanie (ok 13,8V) i chce sprawdzić czy nie jest gdzieś przerwane uzwojenie wzbudzania - dysponuje miernikiem cyfrowym ale nie wiem gdzie przyłożyć te przewody i jak sprawdzić odczyt (z elektryki jestem kompletnie zielony) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B3n3k Opublikowano 16 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 Hejka.Uzwojenie stojana to nie to samo co uzwojenie wzbudzenia.Te napiecie 13,8V odczytujesz wlasnie z zaciskow uzwojenia stojana(po wyprostowaniu). Nie wiem czy 13,8V to malo skoro akumulator ma 12V.Nie wiem gdzie masz przylozyc miernik.W mojej etce nigdy nie grzebalem przy pradnicy.Jestem tylko tzn bede elektykiem i cos tam o tym wiem.Uzwojenie wzbudzenia gdyby bylo przerwane to bys nie mial w ogole napiecia na stojanie - jest raczej w porzadku, byc moze w etce nie ma uzwojenia wzbudzenia ale sa magnesy trwale ale nie mam takiej wiedzy,zeby dokladnie Ci powiedziec. Jak pisalem nigdy nie grzebalem w pradnicy ETZty.Mozliwe,ze pradnica jest juz troche wysluzona i trzeba wymienic na nowa.Wymiana uzwojenia nie wchodzi w rachube.Niech lepsi fachowcy cos powiedza. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B3n3k Opublikowano 16 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 Ok sprawdzilem na schemacie.Etka ma uzwojenie wzbudzenia a nie magnesy sorki za mieszanie :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 16 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 Czolem! Ja w WSK sprawdzam ladowanie na klemach akumulatora :(. Na zapalonym silniku powinno u mnie byc ponizej 8, a powyzej 6V.Nie wiem, moze w etce tez nalezy sprawdzac na klemach...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 16 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 no te napięcie mierzyłem na klemach akumulatora przy odpalonym silniku i największa wartość wynosiła właśnie 13,8V a podobno powinno być ok 14,4- i dlatego nie bardzo moge jeździć na światłah bo siada mi akumulator (poniżej 3 tyś. rph nie mam ładowania) i mam mały problem - :( bo nie wiem od czego zacząć Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 16 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 Czolem! Mam dokladnie ten sam problem. Tylko ja chyba ladowania nie mialem wcale :(.Wymienilem dzisiaj pradnice. Zaraz ide pojezdzic, zeby zobaczyc co sie bedzie dzialo.Ale niestety nie wroze zadnej poprawy :(.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B3n3k Opublikowano 16 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 14,4V a 13,8V to nie jest wielka roznica. Aby było ładowanie napiecie z pradnicy musi byc wieksze od napiecia akumulatora.Czyli u Ciebie jest to spełnione.Jezeli masz napiecie 13,8V na wiekszych obrotach-powyzej 3000 obr/min to wydaje mi sie, ze regulator poprostu jest lipny bo za bardzo obniża napięcie pradnicy przy malych obrotach. Jak wiemy to regulator ma zapewnic stale napiecie na wyjsciu pradnicy nie zaleznie od predkosci obrotowej wału.I najlepiej jakby to napiecie bylo wyzsze od 12V Oczywiscie to jest tylko teoria.Moze warto zaryzykowac i wymienic regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 17 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 wymieniłem regulator i jak było tak jest (czyli 30 zł w dupe :( ) szlak mnie trafia bo nie wiem co dalej z tym ku**a zrobić :( :( :( Może w koncu ktoś mi powie jak sprawdzić ten alternator :?: :?: :?: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 17 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 Czolem! No u mnie wymiana pradnicy chyba jednak pomogla...Zobaczymy co bedzie dalej, ale po 60 km wszystko dziala, co potrzebuje prad z akumulatora :(.Tez wymienilem prostownik i to dupe dalo :(. Takze jestesmy w podobnej sytuacji. Tylko, ze ja mialem zapasowa pradnice...Zapytam kolege, ktory ujezdza MZ 250. Moze cos mi powie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 17 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 dobrze że chociaż Tobie sie udało - a tak sobie chyba myśle że nie ominie mnie wizyta u elektromechanika :( (znowu kilka ładnych złotych w plecy). Będe naprawde wdzieczny zbyhu jeśli pogadasz z kumplem- z góry dzieki. Pozdrawiam. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 17 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 Czolem! Nie ma sprawy, tylko on teraz jest w pracy. Podjade po poludniu.Konkretnie mam zapytac dlaczego nie ma ladowania (ze jest powyzej 3000 obrotow) i dlaczego daje tylko 13,8V i jak sprawdzic uwojenie alternatora :(?I zaznaczyc, ze regulator zostal wymieniony...? A jeszcze moje przypuszczenie - akumulator nie jest winny? Moze ma malo elektrolitu, albo juz stary, zasiarczony?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 17 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 A więc tak. Alternator sprawdza się tak: masz trzy zaciski X V W do nich podłączone sa czarne kable. Zdejmujesz kable i mierzysz oporność pomiędzy każdym z nich opór powinien być mały ( bliski 0 ). Powinna być identyczna. Potem mierzysz czy czasem nie ma przebicia na masę czyli jeden kabel podłączasz do zacisku a drugi do masy Mz - powinno być nieskończonośćPotem masz zaciski od szczotek. Podłączasz miernik i obwód powinien być zamknięty- nie pamiętam ile omów ale koło kilkunastu do kilkudziesięciu. Możesz poobracać powolutku wałem nie powinno być dużych różnic, w każdym razie obwód nie powinien się rozłączać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 17 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 dzięki Pipcyk- zaraz ide i posprawdzam te kabelki :( :( Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 17 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 nie wiem czy to na peweno to ale okazało sie że jedna dioda nie działa (teść mojego brata to sprawdził ) :( - czyli jest możliwośc że jest juz po problemie :( :( Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B3n3k Opublikowano 17 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 good luck :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.