Skocz do zawartości

słabe hamulce w Virago 1100


piwo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Udało się z króćcami, a okazuje się, że hamulce sa słabiutkie. Żeby była jasność - wymieniony płyn, oczyszczony zacisk, wymienione klocki , a nie da rady nawet zblokować koła. Zastanawiamy się, czy to może nie oznaczać, że pompa hamulcowa jest do wymiany ?

 

Ktoś ise może orientuje gdize i ile to może kosztować ?

A może ktoś ma jeszcze jakies opcje co do skuteczności układu hamulcowego ?

 

Pozdrawiam

Piotr

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz choper jest choper :icon_razz: i hamulce ma kiepskie z założenia

Najmniejszy koszt to sprawdzić datę produkcji na przewodach hamulcowych i je ewentualnie zamienić można też założyć przewody w oplocie a najlepiej jak chcesz inwestować w sprzęt to załóż układ hamulcowy od jakiegoś nakeda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co martwić.

Ja też koła nie zablokuję choć mam miękkie klocki , nowy przewód i wszystko dokładnie wyczyszczone, nasmarowane itp...

 

Napisz jak działa hamulec!

 

Czy hamuje, tylko jakoś tak wg. Ciebie słabo?

Czy jest to wręcz niebezpieczne hamowanie? - czyt. długa droga hamowania.

 

Jak pracuje klamka? - stawia opór praktycznie od zaraz czy dochodzi do końca skoku( do rolgazu)?

Możliwe , że jest gdzies powietrze w układzie.

 

Po za tym klocki muszą się ułożyć do tarczy.

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim na początku miałem nie tyle słabe co twarde hamulce, po prostu musiałem bardzo mocno naciskać, po wymianie płynu i przeczyszczeniu jest ok, potrafię zablokować koło ( może nabrałem krzepy :icon_biggrin: ). A jakie masz hamulce, dwu czy jedno tłoczkowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się z króćcami, a okazuje się, że hamulce sa słabiutkie. Żeby była jasność - wymieniony płyn, oczyszczony zacisk, wymienione klocki , a nie da rady nawet zblokować koła. Zastanawiamy się, czy to może nie oznaczać, że pompa hamulcowa jest do wymiany ?

 

Ktoś ise może orientuje gdize i ile to może kosztować ?

A może ktoś ma jeszcze jakies opcje co do skuteczności układu hamulcowego ?

 

Pozdrawiam

Piotr

Kumpel miał kiedyś "gumowy" hamulec w virrago i przyczyną były skrzywione tarcze.

Nie pamiętam dokładnie, ale dorobiliśmy przyrząd z czujnikiem i okazało się, że bicie przekracza znacznie normę.

Jeszcze inny spec naprostował tarcze gumowym młotkiem i pomogło.

Powiedział nam jeszcze, że w tym modelu tarcze są bardzo delikatne i łatwo je uszkodzić nawet przy nieumiejętnym wyciąganiu koła.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyyy :crossy: :flesje: Co????? :biggrin:

Takiego "specjalistę" to bym chyba tym młotkiem potraktował :buttrock:

Myśę, że gdybyś miał do wyboru kupić nowe tarcze lub wyprostować stare(kilka dziesiątych mm), to byś się zastanowił.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem po kilkudniowej przerwie.

 

Odpowiadając na pytania:

jest to raczej niebezpieczne zwalnianie

klamka miękka - sprawia wrażenie gumowej

hamulce sa odpowietrzone

nie dochodzi do rolgazu

 

zastanawia mnie opcja z puchnącymi przewodami. Wiecie gdzie i za ile można zlaleźć przewody do Viagry? Ja znalazłem za dość duże pieniądze. oczywiście nie chcę oszczędzać na tym, ale wole sprawdzić w kilku źródłach.

 

niemniej opcja z ułożeniem kocków też jest możliwa, ale chyba nie może być az takiej różnicy ;)

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Edytowane przez piwo

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśę, że gdybyś miał do wyboru kupić nowe tarcze lub wyprostować stare(kilka dziesiątych mm), to byś się zastanowił.

Pozdrawiam

Akurat jak kupiłem swoją 1100 to była po małym "puk" w kolo i tarcze kupiłem nowe :banghead:

 

Wracając do hamulców to u siebie mam stalowy oplot ale tylko do miejsca w którym przewody rozdzielają się na dwie tarcze. Klamka działa miękko a hamulce brzytwa (jak na czopra) :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jak kupiłem swoją 1100 to była po małym "puk" w kolo i tarcze kupiłem nowe :icon_rolleyes:

 

Jeśli odkształcenie widać gołym okiem to nie ma innego wyjścia.

Warto jednak w prosty sposób sprawdzić bicie tarcz i mieć pewność co do jednej z możliwych przyczyn.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jak kupiłem swoją 1100 to była po małym "puk" w kolo i tarcze kupiłem nowe :notworthy:

 

Wracając do hamulców to u siebie mam stalowy oplot ale tylko do miejsca w którym przewody rozdzielają się na dwie tarcze. Klamka działa miękko a hamulce brzytwa (jak na czopra) :buttrock:

 

Krasnal, a ile dałeś za nowe tarcze ?

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...