dragip Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Witajcie w swojej hondzie NSR 125 chcem zmienić tylną zębatkę z 36zębów na największa seryjną czyli 42...w tej chwili stanie mi na tylną opone i koniec bo sie dusi... wiadomo dwusów na niskich obrotach ale czy taka zmiana da rządany efekt czyli jazda na tylnim? :biggrin: wiem ze spadnie vmax i podskoczy spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 42 z to moze byc za duzo bo bedziesz miał strasznie krótkie biegi.... ale na pewno motor bedzie sie szybciej wykrecał na mxymalne obroty i dostanie kopa... ale v-max mysle ze nie przekroczy 120-130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzales Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Dokładnie jak kolega wyżej mówi. Będziesz miał bardzo krutkie przełożenia, ale zato więkrzą moc. Lecz moto straci na prędkości. To zastanów sie dobrze :biggrin: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Różnica 6 ząbków na tyle in plus da Ci kopa jak diabli, ale nie pojeździsz w trasie. Jeśli chodzi o podwórkowe kaskaderstwo, będziesz na pewno zadowolony. Na prędkości stracisz bardzo, nie wiem, czy nawet te /jak ktoś powiedział już/ vmax 120 osiągniesz, osobiście wątpię.Ja bym poszedł na kompromis i dodał jeden ząbek z tyłu i odjął z przodu. Biorąc pod uwagę różne wielkości, można się spodziewać innych przełożeń, ale nie odbiegających drastycznie od oryginalnych.Niech MOC będzie z Tobą :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Odejmowanie z przodu na zębatce zdawczej nie ma wg mnie sesu gdyż skróci się żywotność łańcucha, lepiej dać wiecej na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Odejmowanie z przodu na zębatce zdawczej nie ma wg mnie sesu gdyż skróci się żywotność łańcucha, lepiej dać wiecej na tył.Dodanie 6 zębów na tyle to nic innego, jak w ogóle wymiana łańcucha na mocniejszy, i to dużo. :bigrazz: Łańcuch oryginalny ma przewidziane fabrycznie przeciążenia i wszelkie kombinacje z wymianami zębatek, MUSZĄ się wiązać ze zmianą łańcucha. Chyba że w grę wchodzi jeden ząbek... :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Dodanie 6 zębów na tyle to nic innego, jak w ogóle wymiana łańcucha na mocniejszy, i to dużo. ;) Łańcuch oryginalny ma przewidziane fabrycznie przeciążenia i wszelkie kombinacje z wymianami zębatek, MUSZĄ się wiązać ze zmianą łańcucha. Chyba że w grę wchodzi jeden ząbek... :)Oj, nie zgodze się. Obciążenie łańcucha nie zmieni się przy zmianie ilości zębów z tyłu. Fizyka...Zmiana zębatki zdawczej na mniejszą jest nieopłacalna, bo wtedy łańcuch jest bardziej obciążony i ma większy kąt załamania ogniw na wejściu. Mamy więc dwa czynniki przyspieszające jego zużycie.Na potrzeby partizan-stunt'u wystarczy zmiana zębatki tylnej na odpowiednio większą. Obciązenie łańcucha nie zmienia się. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Oj, nie zgodze się. Obciążenie łańcucha nie zmieni się przy zmianie ilości zębów z tyłu. Fizyka...Zmiana zębatki zdawczej na mniejszą jest nieopłacalna, bo wtedy łańcuch jest bardziej obciążony i ma większy kąt załamania ogniw na wejściu. Mamy więc dwa czynniki przyspieszające jego zużycie.Na potrzeby partizan-stunt'u wystarczy zmiana zębatki tylnej na odpowiednio większą. Obciązenie łańcucha nie zmienia się.OK, może się mylę... :cool: Jednak wystarczy wsiąść na rower w przerzutkami, żeby zobaczyć różnice w rozmaitych kombinacjach zębatek z przodu i z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 OK, może się mylę... :D Jednak wystarczy wsiąść na rower w przerzutkami, żeby zobaczyć różnice w rozmaitych kombinacjach zębatek z przodu i z tyłu.Tylko co to ma do zużycia łańcucha, po zmianie zębatki tylnej na większą? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Tylko co to ma do zużycia łańcucha, po zmianie zębatki tylnej na większą?Może jestem przeczulony, ale jednemu gościowi łańcuszek strzelił na drodze po wymianie zębatki. Miał dużo szczęścia, że nic mu się nie stało, bo zdarzenie było na autobanie. Dlatego daję pod rozwagę ten nieszczęsny łańcuch. Lepiej dmuchać na zimne. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragip Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 v-maxem sie nie przejmuje, sadze ze nawet 100km/h jak bedzie to wystarczy bo chcialbym ta zebateczke tylko do lekkiej zabawy a tak to jazda po miesciemaly koszt a moglbym sie czegos nauczyc, tearz tylko musze sobie obmyslec czy mi lancucha starczy.... bo jak nie to zmiana albo moze wydłużyć o kilka ogniwek sie da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrAnEk654321 Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Witam, na wiekszesj z tylu napewno na miescie poszalejesz :biggrin: A z lancuchem to mi sie wydaje ze bedziesz musial go wydluzyc, ale nie jestem pewny. :) Pozdrawiam: no i udanych pierwszych pionow :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragip Opublikowano 8 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 no to wciagam te 42ząbków i zobaczymy, lancuch sie wydłuży ciut jak bedzie trzeba :icon_mrgreen: dzieki wszystkim za odpowiedzi :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.