Skocz do zawartości

Pierwsze moto - max 15-20 tys. - 125-250ccm - 2 czy 4t?


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Przemyslalem sprawe :icon_mrgreen:

 

Pln na moto max 15 000. Nigdy nie jezdzilem, ludzie mowia mi ze jak kupie 250 i bede bardzo spokojnie jezdzic, powoli lapac o co chodzi to sie nie zabije 😉

Mysle nad 250 poniewaz chce aby te moto bylo na pare lat, nie chce kupic 125 i szybko je sprzedac, tracic na tym itd.

Chce full crossa, fajnie jak by moto bylo dosc lekkie, zywotne.

 

Moze glupie pytanie, ale czym sie rozni 2t od 4t, jak sie jezdzi na 250 2t i na 250 4t? Jaka jest roznica?

 

http://moto.allegro.pl/item145337159_yamah..._motocross.html - bardzo mi sie spodobala ta yamaha, co myslicie o niej? Czy cena jest dobra, nie wygorowana?

Co sadzicie o tym calym MXWÓJCIK-CENTRUM, jakie maja maszyny, skad one pochodza, nie ma tam zadnych walkow?

Czy ta yamaszka by byla za ta kaske ok, czy mozna kupic cos lepszego? Ile ona wazy?

 

Kurde tyle jest tych moto, tyle rodzaji, itd ze glowa boli, tym bardziej nie obeznanego w temacie :icon_razz:

 

 

Wazne jest to ze kaska bedzie, i bardzo mnie ciagnie do motocrossu, spac nie moge po nocach 😉

 

Pomocy pomocy, pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 2t = mocowo 450 4t nawet nie wiem, ok. 55-56??

125 2t = mocowo 250 4t około 42 KM mysle

 

skoro mowisz ze 125 nie chcesz, to takie 250 4t mocowo podobnie

heh ale jak nigdy nie jezdziles to kup sobie wr250F a i tak cie poniesie

no chyba ze tylko cross wchodzi w gre :icon_mrgreen: to taka yz jak pokazales - nie sledze cen rynku ostatnio ale wydaje mi ze cena przyzwoita...

 

w tej klasie wg. mnie tylko YZ250f bo yamaha to yamaha ;)

 

Roznice 2t a 4t? no jezeli o moc ci chodzi to masz wyzej a silnikowo no to spytaj tate napewno wieczorem przy herbatce ci wytlumaczy :icon_razz:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa roznica 2t a 4t jest koniecznosc lania oleju do benzyny w 2t (dozownik), no i dla mnie najwazniejsze-dzwiek o niebo lepszy 4t niz 2t oraz mocny dol w 4t. Czyli bierz 4t..Ale masz 16 lat?Ja to simsonkiem wtedy jezdzilem, a to byloby Twoje 1 moto...Ale to Ty masz kase:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze dobrze jak bys zrobil jak bys kupil moto za troche mniej niz 15 tys i zostawil sobie na jakis dobry stroj buty kask gogle itd bo to tez jest bardzo wazne w mx i enduro Pozdro Widze ze tez cos na rowerze robisz skaczesz? :flesje:

 

Co do tematu to mysle ze lepszym rozwiazaniem jest 4T ze wzgledu na charakterystyke pracy, koszty utrzymania, spalanie :biggrin:

Edytowane przez michal_dh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 t jest bardziej lagodny, lagodnie oddaje moc. 2t musisz krecic bo na dolnych obrotach nie jedzie jest taki moment ze dostaje takiego kopa ze az ciezko utrzymac kierownice w 4T tak nie ma wiec dla poczatkujacego bardziej 4t jesli 4t kupisz to nie martw sie ze nie mozesz go odpalic kwestia nauki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 t jest bardziej lagodny, lagodnie oddaje moc. 2t musisz krecic bo na dolnych obrotach nie jedzie jest taki moment ze dostaje takiego kopa ze az ciezko utrzymac kierownice w 4T tak nie ma wiec dla poczatkujacego bardziej 4t jesli 4t kupisz to nie martw sie ze nie mozesz go odpalic kwestia nauki;)

 

 

 

w przypadku ćwiary twoja wypowiedź się ma jak piernik do wiatraka

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz choć troszke wiedze motoryzacyjną to wiesz ze w samochodzi są zawory :wink: np. 16v :) to samo dotyczy motocykli 4T one też mają zawory i jest ta sama zasada działania . Czyli są zawory dolotowe którymi wpada paliwo i zawory wydechowe którymi wylatuja juz z cylindra spaliny :)

Natomiast 2T to motocykle nie mające zaworów :) tu wszystko odbywa sie na zasadzie podciśnień i ciśnień :) tłok pracujacy w cylindrze jak idzie do góry to paliwo jest zasysane pod tłoka z gaznika a potem jak tłok idzie w dół to paliwo jest wypychane z pod tłoka kanalikami w cylindrze nad tłoka i spalane po czym uchodzą jak tłok schodzi w doł przez kanał wylotowy :)

Tyle o mechanice

2T od 4T mozesz odróznić po WYDECHU bo 2T ma duży wydech "balon" (tube rezonansową) a 4T ma cienką ryre wychodz. z cylindra

2T bzyczy i osiaga wysokie obroty BZZYtt... BZYYYYT... BZYYYYYYYYYT

4T ma basowy dzwięk przypominający traktor :icon_razz: BRAAP... BRAAAAAAAAAB :banghead:

 

2T maja znacznie wieksza moc bo 2T 250 ma kolo 56KM

4T 525 ma pod 60KM więc bardzo podobnie

Obydwie te pojemnosci są to jedne z najmocniejszych motocykli.

 

2T jest bardziej agresywny i mniej przewidywalny

4T zawsze wiesz kiedy nastapi wystrzał bo następuje on już od najniższych obrotów.

 

2T trzeba wymieniać tłoka ok 2 razy w roku czyli co ok 40-60 motogodzin przy jezdzie amatorskiej :)

4T trzeba wymianiaolej co 1000KM a zawory regulować co okolo 1500KM

Koszty utrzymania wychodzą bardzo podobnie

 

Ja na początek polecam 250 4T

 

Najlepiej przejedz sie na tym i na innym i zobaczysz co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadzac po twoim poscie nie miales nigdy stycznosci z moto... Musisz wiec wiedziec ze w przypadku kazdej wysilonej jednostki napedowej (crossowe silniki) trzeba czesto o nie porzadnie dbac. Np w 2t robi sie dosyc czesto remonty silnika i trzeba uzywac odpowiedniej ilosci oleju aby mieszanka byla odpowiednia. Co do 4t tam znow bardzo czesto wymienia sie olej w skrzyni i trzeba uwazac na zawory i rozrzad zeby nie bylo np czegos takiego: http://bikepics.com/pictures/732335/ (w najgorszym przypadku)...

 

Zastanow sie wiec nad tym czy na pewno chcesz crossa... Zdaje mi sie ze ze zwyklej endurawki 250 4t bedziesz szczerze zadowolony a za ta kase wyrwiesz naprawde niezle moto :icon_razz: POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzedawcy to nie masz czego się obawiać . Sprzęty sprzedaje Marcin Wójcik trener kadry polski i napewno zalezy mu na dobrej opinii. Masyznz pewnie niezle katowane , ale częsci napewno oryginalne i wymieniane na czas , wkoncu kadra polski :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nio rowerki to moja pasja :D Wiem jak wyglada silnik 2 i 4t, w szkole mialem, tylko nie wiem jak sie na nich jezdzi :) Co do kosztow utrzymania wiem wiem, licze sie z tym.

Tak wiem, kaski buty, ochraniacze itd bede sciagal z usa.

Jak to jest, w 2t trzeba paliwo z olejem mieszac, a w 4 t nie?

 

Kurde moze na poczatek kupic sobie np. KTM'a 125 2t, sam juz nie wiem, czas pokaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item144927342_kawas...per_okazja.html

jesli masz 16 lat i nie więcej jak 80 kg to bierz cos w tym stylu reszte kasy odloz na ochraniacze i w przyszlosci na inny sprzet ktory i tak musisz remontowac gruntownia przynajmniej 1 raz w sezonie, pielegnacja po kazdej jezdzie, jesli myslisz o czyms trwalszym to pomysl o yamaha DT125

P.S. zaraz napewno kilku kozaków powie ci jak to mieli po 2 lata i u wojka na polu jezdzili na cwiarach ale olej to uwierz mi jesli nabierzesz wprawy to kolesie na dużych motocyklach beda ogladali twoje plecy ... a o wiele szybciej i latwiej opanowac sztuke jazdy zaczynajac od maluch pojemnosci i lekkich motporkow... zreszta najpierw pogadaj ze znajomymi i troche pojezdzij na wypozyczonym sprzecie wtedy bedziesz mial pelen obraz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli myslisz o czyms trwalszym to pomysl o yamaha DT125

HAHAHA :D koleś chce jezdzić motoccros i chce wydać kupe kasy i ma sobie DT kupić :) :) koles chce wyczyna i stać go na to i napisał ze wie jak wysokie są koszty :lapad:

To tak jak ktoś by chciał uczyć sie na przestażałych drewnianych nartach ze sztywnymi wiązaniami wówczas gdy moze kupić nowoczesne, lekkie i wypasione narty również dla początkujących :buttrock:

Naprawde na corssie da sie nauczyć jezdzić od 0 :)

 

Jak kupisz tak jak wyzej napisałes KTM 125 EXC to naprawde mozesz byc zadowolony. Moto jest bardzo lekkie po torze spokojnie mozna platać a 40KM to naprawde sporo :)

 

http://moto.allegro.pl/item144494069_ktm_125_exc.html ten jest wyjątkowo tani ale tak wyglada KTM za mniej wiecej te pieniądze co mowiłes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAHAHA :biggrin: koleś chce jezdzić motoccros i chce wydać kupe kasy i ma sobie DT kupić :biggrin: :clap: koles chce wyczyna i stać go na to i napisał ze wie jak wysokie są koszty :)

 

tak jakbys nie zauwazyl to pisze tez ze to ma byc 1 moto wiec moze jednak do konca nie wie jakie sa koszta ... wiec nie rozumiem co cie tak bawi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...