Luca Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 No właśnie może ktoś wyjaśni jak konfiguracja bardziej sprzyja waleniu się w zakręt a jaka mniej ?Czym cięższe moto i bardziej wysunięte koło przednie to tendencja walenia się w zakręty będzie większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Czym cięższe moto i bardziej wysunięte koło przednie to tendencja walenia się w zakręty będzie większa. Czyli żeby czuć większe siły na kierownicy i żeby nie było walenia się w zakręt to trzeba podnieść tył ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 duży wpływ na efekt walenia sie motocykla w zakręt ma także zużycie ogumienia koła przedniego i łożysk główki ramy Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Znalazłem na sieci taką informację i już całkiem zgłupiałem: The bigger the trail, the bigger the 'lever' arm that the reactions (F or R)have to work on, so the bigger the self correcting effect, the more stable thesituation and the bigger the force that the rider needs to put into the bars tohave any effect on where the bike is heading. (i.e. slower & heavier steering). Tu jest obrazek poglądowy co to jest TRAIL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 18 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) TRIAL jest wyprzedzeniem przedniego koła. Jest to odległość od punktu styku koła z jezdnią do punktu gdzie oś główki ramy jezdnię przecina. Tu na rysunku pokazana jest oś teleskopów, co jest błędem, gdyż oś teleskopów nie zawsze jest równoległa do osi główki ramy, o błędnym wyniku nie wspominając...Wyprzedzenie przedniego koła jest odległością a nie kątem, jak niektórzy twierdzą. PS. Proszę przetłumaczyć cytat Huberta, bo nie chcę narobić bałaganu ze swoim słabym angielskim... Edytowane 18 Grudnia 2007 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) Tak w skrócie: Im większy TRAIL tym większe ramię dźwigni na jakiej siły F i R muszą pracować, więc większy efekt autokorekcji, bardziej stabilna sytuacja i potrzebna większa siła jakiej kierujący musi użyć na manetkach. A tu jest źródło: https://www-auth.cs.wisc.edu/lists/vfr/1997.../msg02100.shtml TRIAL jest wyprzedzeniem przedniego koła. Jest to odległość od punktu styku koła z jezdnią do punktu gdzie oś główki ramy jezdnię przecina. Tu na rysunku pokazana jest oś teleskopów, co jest błędem, gdyż oś teleskopów nie zawsze jest równoległa do osi główki ramy, o błędnym wyniku nie wspominając..... To fakt ten rysunek nei jest do końca udany. Mimo to mocno uogólniając można powiedzieć że im bardziej wysunięte koło tym większy TRAIL. Ok wyjaśniło się doczytałem gdzieś że motocykl z dużym parametrem TRAIL jest ekstremalnie stabilny przy dużych prędkościach (nawet zbyt stabilny) ale przy małych prędkościach wymaga skupiania ciągłej uwagi na kierownicy żeby jechać prosto :icon_mrgreen: Edytowane 18 Grudnia 2007 przez hubert_afri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 im wiekszy "kat' wyprzedzenia tym bardziej stabilny motocykl na prostych ale trudniej go wprowadzic w zakret, ciezej jest go 'wybic' ze stanu rownowagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) Właśnie takie moto z wywalonym kołem do przodu nawet po koleinach tnie prosto a skręcanie wymaga pewnej wprawy i bardziej topornie reaguje na przeciwskręt, trzeba użyć większej siły by go wytrącić z równowagi zwłaszcza przy wyższych prędkościach.Skręcić takim amerykańskim chopperem z wywalonym na pótora metra kołem do przodu to prawdziwa sztuka :bigrazz: Edytowane 18 Grudnia 2007 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) Czym cięższe moto i bardziej wysunięte koło przednie to tendencja walenia się w zakręty będzie większa.wlasnie na odwrot , wystarczy spojrzec na motocykle sportowea i tendencja do latwego skrecania ma niewiele wspolnego z masa motocykla Edytowane 18 Grudnia 2007 przez Bodzyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 (edytowane) wlasnie na odwrot , wystarczy spojrzec na motocykle sportowea i tendencja do latwego skrecania ma niewiele wspolnego z masa motocyklaJesteś pewien, że nie ma różnicy jak wali Ci się przy małej prędkości 300kg a 100kg..Za to, czy się moto wali na zakrętach, czy nie, odpowiada ustawienie przedniego koła ale jak moto już ma tendencje do walenia się to jego waga ma znaczenie, zwłaszcza jak jesteś zmuszony podeprzeć się nogą.No ale to jest tylko moje zdanie i nie koniecznie musi być słuszne. Edytowane 19 Grudnia 2007 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 ale to nie ma nic wspolnego z tendencja moto do wchodzenia w zakrety, pozniej w zakrecie motocylk utrzymujemy tylko gazem i przeciwskretem btw jak musisz sie podeprzec to znaczy ze zjebales zakret Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 (edytowane) Chyba się nie rozumiemy. Piszemyw tym momencie o tendencji moto do walenia na zakrętach a nie o technice jazdy. Z samą tendencją jako tendencją do walenia się motocykla ciężar nie gra roli tylko położenie przedniego koła tak jak było to wcześniej wyjaśniane ale gdy ta tendencja podczas jazdy daje o sobie znać to masa moto nie jest bez znaczenia jak wali się 300kg, czy 100.Nie wiem, nie umiem tego wyjaśnić. Edytowane 19 Grudnia 2007 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 ja kumam ale w zakrecie takze masa nie ma znaczenia , bo pochylenie motocykla kontrolujesz gazem i przeciwskretem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coolargol Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Przeciwskręt :crossy: Typ motocykla jest nieistotny. ??? Motocykle z wysoko polozonym srodkiem ciezkosci, malym wyprzedzeniem, waskim tylnym kapciem beda latwiej reagowac na przeciwskret niz te z nisko psc, duzym wyprzedzeniem i szerokim k. Zasada taka sama, skutek inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 ja kumam ale w zakrecie takze masa nie ma znaczenia , bo pochylenie motocykla kontrolujesz gazem i przeciwskretemTak to my możemy nawet do końca roku dyskutować, zastosuj to samo przy prędkości parkingowej gdzie siła odśrodkowa jest mała. Motocyklem bez tendencji do walenia się na boki, między pachołkami przejedziesz bez najmniejszego wysiłku, potem przejedż to samo moto z dużą tendencją do utraty stabilności przy skręcie i trzeci raz to samo wciskając obciążenie po 25kg do każdej z sakw po bokach.Gwarantuje Ci, że odczujesz różnicę podczas manewrowania między pachołkami.O np. worek ziemniaków na zbiorniku też będzie dobry jak nadal będziesz miał wątpliwości co do znaczenia masy w pokonywaniu zakrętów. Za moich początków miałem taki experymwnt na WSK i nie było łatwo zwieźć całe wykopki. :icon_twisted: W fizyce nic nie ginie i masa ma znaczenie zwłaszcza gdy coś nie wychodzi tak jak powinno :buttrock: Tyle już się więcej nie upieram przy swoim bo to zaczyna być nudne.Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.