Upload Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 WitamTym razem mam pytanie zanim coś źle podłączęW instrukcji jest napisane, że sygnał mogę wziąć z cewki (ignition coil)Ale w moim przypadku, (trassistorised electronic ignition)Powinienem go złapać z negatywnego wejścia Nie ma dostępu do Moto, na co dzień i nie widzę tych połączeńW manualu znalazłem 2 sprzeczne opisy Jeden mówi o kablu czarnym z zielonym paskiem Drugi o białym lub czarnym z żółtym (zależnie od modelu)Jeśli ktoś miał z was podobny problem to bardzo proszę o pomoc (zanim się do tego dobiorę w zaciszu teściowego garażu)PozdrawiamKrzysiekCzysta Desperacja Cytuj www.motosapiens.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 (edytowane) Witam.Rozumiem, że masz się podłączyć do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej.Na cewce masz dwa zaciski( dwa cienkie kabelki nie licząc grubego kabla WN który idzie do świecy).Musisz się podłączyć do jednego z nich i nie wiadomo do którego.Masz dwie możliwości.Jeśli podłączysz się do właściwego to powinno od razu zadziałać.Jeśli podłączysz się do tego drugiego, to też nic się nie stanie złego.Po prostu obrotomierz prawdopodobnie nic nie pokaże.Jeśli masz miernik, to możesz znaleźć ten właściwy kabelek bez pudła.1-Odłącz obydwa kabelki od cewki zapłonowej.2-Włącz zapłon.3-Zmierz napięcie na obydwu kablach względem masy.4-Na jednym powinno być napięcie 12-13V a na drugim około 0V i to jest właściwe miejsce do podłączenia obrotomierza.Powodzenia. Edytowane 28 Listopada 2006 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Upload Opublikowano 28 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Wielkie dzięki.Najbardziej boję się tego, że jak nie znajdę właściwego kabla (50%szans)To coś się rozp..adniePocieszyłeś mnie, ale da się wyczuć nutę niepewności w twoim poście I to mnie naprawdę przygnębia:o)PozdrawiamDam znać jak wyszło po wyckendzie Czysta Desperacja Cytuj www.motosapiens.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Jeśli masz miernik, to możesz znaleźć ten właściwy kabelek bez pudła.1-Odłącz obydwa kabelki od cewki zapłonowej.2-Włącz zapłon.3-Zmierz napięcie na obydwu kablach względem masy.4-Na jednym powinno być napięcie 12-13V a na drugim około 0V i to jest właściwe miejsce do podłączenia obrotomierza.Powodzenia. Taki sposób sprawdzenia byłby dobry ale tylko przy zapłonie z klasycznym przerywaczem. W zaplonie elektronicznym nic to nie da. Podłącz przewód obrotomierza po prostu pod którys z zacisków cewki i zobaczysz na ktorym działa.W niektórych obrotomierzach można tez ten przewód kilka razy owinąc wokol przewodu HV i też działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 (edytowane) Wg. manuala ma być podłączone albo do czarno/żółtego (dla jednej cewki), albo do czarno/zielonego (dla drugiej).Pozdrawiamedit: Teraz tak rzuciłem okiem i faktycznie, ten manual jest jakiś pomieszany. Prawdopodobnie będzie to czarno /żółty (dla pierwszej) albo biały (a nie czarno/zielony) dla drugiej, tak jak chyba we wszystkich innych suzuki. Zresztą będzie widać które to, gdyż pozostałe dwa (+)(prawdopodobnie pomarańczowo/białe) będą zmostkowane między cewkami. Edytowane 28 Listopada 2006 przez ober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 (edytowane) Taki sposób sprawdzenia byłby dobry ale tylko przy zapłonie z klasycznym przerywaczem. W zaplonie elektronicznym nic to nie da.I tu się nie zgodzę.Od strony cewki zapłonowej układ klasyczny (z przerywaczem) jak i tranzystorowy działają identycznie.Jedynie z układami typu CDI jest inaczej lecz nie są one często stosowane.W takim przypadku po włączeniu zapłonu na jednym przewodzie otrzymamy 100-300V.Z opisu wynikało, że jest to obrotomierz przystosowany do zapłonu klasycznego lub tranzystorowego.Jeśli ktoś wie jaki typ zapłonu jest w omawianym sprzęcie, to niech się wypowie. W niektórych obrotomierzach można tez ten przewód kilka razy owinąc wokol przewodu HV i też działa. Masz racjęNie wykluczone, że złapie on także impulsy z kabelka owiniętego dookoła przewodu WN.Tak działa większość stroboskopów do ustawiania zapłonu. Myślę, że Krzysiek nie masz się czego obawiać. Nawet jeśli podłączysz wejście obrotomierza do 12V to nic mu się nie stanie. Warto jednak sprawdzić dla pewności napięcia na zaciskach cewki.Pozdrawiam. Ps. Widzę, że kolega ober orientuje się dokładnie w temacie i mamy po sprawie. Edytowane 28 Listopada 2006 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Upload Opublikowano 29 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Witam ponownie Mam 2 manuale do VZ-etaW rozdziale „ignition” jest napisane jak byk „fully transistorized ignition system...”PozdrawiamTeraz dam rade DziękiCzysta Desperacja Cytuj www.motosapiens.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Nic się nie stanie jak podłaczysz do niewłaściwego. Na ogół zapłon tranzystorowy łaczy (+) przez cewkę do masy. Wejście obrotomierza bez problemu zniesie jak mu podasz nawet 14,5V (podłączenie do zacisku +). Na drugim zacisku bedziesz miał spadek napiecia przez uzwojenie cewki i napięcie może wynieść 7-9V. i do tego zacisku powinieneś podlączyć przewód sygnałowy obrotomierza. Miłych eksperymentówPozdrawiam Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 (edytowane) Na drugim zacisku bedziesz miał spadek napiecia przez uzwojenie cewki i napięcie może wynieść 7-9V. i do tego zacisku powinieneś podlączyć przewód sygnałowy obrotomierza. Masz na myśli wartość średnią napięcia.W chwili powstawania iskry na tym zacisku występują przepięcia o wartości kilkuset voltów.Możesz sprawdzić palcem :clap: :biggrin: :biggrin: :clap: Ja sprawdzałem oscyloskopem i wychodziły piki około 300V.Obrotomierz jest do tego przystosowany więc bez obaw.Pozdrawiam. Edytowane 29 Listopada 2006 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Upload Opublikowano 3 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 SprawozdanieTrafiłem za pierwszym razem!Czarny z zielonym paskiemPodłączyłem (na zewnątrz) tak by tylko sprawdzić czy działa zajęło mi góra godzinę (demontaż szyby, lampy i tuby – klaksonu) Natomiast wgryzienie się w instalację i poukładanie kabli pod zbiornikiem zajęło mi najwięcej czasu.Wszystkim dziękuję za pomocObrotomierz działa i nawet wskazuje w miarę poprawnie (wolne obroty) PozdrawiamKrzysiekCzysta desperacja +obrotomiarka Cytuj www.motosapiens.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.