Skocz do zawartości

sx 250 00-01


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam okazje do kupienie za 8k sx 250 00 r z tym ze ja chce exc z tego wzgledu iz w nim sie wymienia tloczek raz na sezon ,ale gadalem z jackiem (serwisant z dimpolu w lodzi) i on twierdzi ze zarowno jak w sx 250 jak i exc 250 jaki np. cr 125 tlok spokojnie mozna wymieniac co rokczek i tu moje pytanie czy to prawda ?? czy taki tlok w sx 250 wystarczy na rok?? bo w exc 250 na rok tloczek spokojnie starcza a z tego co wiem sa to podobne silniki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziomek !

 

 

Na górze masz takie cudo jak opcja szukaj użyj jej to nie boli.

 

Bo drugie fajnego masz mechanika to chyba wróżbita, bo wie kto ile lata. Po 3 żywotność tłok liczysz w motogodzinach a nie w miesiącach, kwartałach, latach. Jedni latają co drugi dzień a jedni co miesiąc

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tak, jezdzac raz w tygodzniu przez 3h ciągłej dośc ostrej jazdy bez przystaku (z przystankami itp itd to wychodzi kolo 5h spedzonych na moto) czyli wbrew pozorom sporo zwazywszy na ogromne spalanie :buttrock: to na miesiąc robisz 12 moto/h a na sezon (licząc ze w zimie nie bedziesz jezdził albo sporadysznie) czyli 7 miesięcy wychodzi 84moto/h :bigrazz: ja zmieniam tłoka co 40h i jest on widocznie zuzyty (mowa o jezdzie amatorskiej i skłonnosci do przesadnego dbania o motocykl i jego stan :icon_mrgreen: )

Mozesz oczywiscie jezdzić na jednym tłoku cały sezon tylko moze sie to skonczyc tym ze co zmiana tłoka to bedziesz kupował nowego wiekszego o jedna selekcej a jest ich 4. Przy normalnym uzytkowaniu starcza okolo 3 tłoki na jedna selekcje.

jednak mimo wszystko tygodniowo 3h ostrej jazdy to całkiem sporo. Tłok kosztuje itp kosztuje w granicach 500zł i nie jest to jakis koszmarny wydatek zwłaszcza ze jego zmiane mozna przeprowadzic spokojnie samemu przy odrobinie wprawy w okolo 1h :bigrazz:

Silniki moze i te same ale inny układ zasilający (gaznik) i całkowicie inny zapłon co powoduije ze ten silnik jest znacznie bardziej wyzyłowany.

Ja polecam! nie ma co panikować. Nie jestes zawodnikiem i pewnie nie masz zamiaru w zawodach tytułu MP zdobywać wiec SX 250 powonno Ci długo słuzyć

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto powiedzial ze to moj mechanik ,to jest koles ktory biernie bierze udzial w zawodach cc itp na gas gas 300 i ma swoj serwis i kiedys jak bylem mlodszy robilem u niego skuter i powiedzialem sobie ze nic wiecej u niego nie zostawie do naprawy dlatego chcialem sie dowiedziec czy to prawda , w miedzy czasie gadalem z mario_1111(czy jakos tak) i on powiedzial ze jak sie wsadzi tlok dwu pierscieniowy to bez problemu mozna latac jeden sezon (dla mnie sezon na cross/enduro to jakies 100-120 h jazdy) wiec nastepne pytanie czym sie rozni tlok jedno pierscieniowy od dwu piercieniowego , jak one wplywaja na prace silniczka?? (dodam tylke ze mario ma serwis w poznaniu wiec nie wziol tych info z blota )

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam serwisówki do EXC 250 2t, ale podobno jest tam informacja, że tłok należy zmieniać co 6000 km. Jeśłi ktoś jest w posiadaniu manuala, niech sprawdzi i zweryfikuje ewentualnie moją wiedzę.

 

 

w mojej serwisówce jest info żeby wymienić tłok jak jest luz 0,08mm a na pierścionkach powyżej 0,04mm

 

 

mechanik ,to jest koles ktory biernie bierze udzial w zawodach cc itp na gas gas 300

 

brał raczej czynny udział w zawodach(brał udział w zorganizowaniu imprez) i zdobył tytuł mistzra okręgu w klasie open

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam ten sam dylemat.

Ano moto zakupione (październik), niby OK (właśnie wymieniam układ napędowy) ale historia jego nie jest mi znana. Na pewno fruwał cały sezon ... i się zastanawiam czy mu w cylinder zaglądać.

W sumie ciągnie OK....no tylko czasem walnie w cylinder (takie uderzenie przy awaryjnym hamowaniu, z wysprzęgleniem),nie jest to częste ale przy podczas 'walki o życie' to zdarzy się raz albo i dawa.\ (nie częściej).

Zastanawiam się czy to stuknięcie to typowe dla 2T czy raczej tłok/pierścienie wołają już o wymianę ?....no i jeszcze ta selekcja -nie mam pojęcia bo i wcześniejszy właściciel niczego nie zdradził.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam ten sam dylemat.

Ano moto zakupione (październik), niby OK (właśnie wymieniam układ napędowy) ale historia jego nie jest mi znana. Na pewno fruwał cały sezon ... i się zastanawiam czy mu w cylinder zaglądać.

W sumie ciągnie OK....no tylko czasem walnie w cylinder (takie uderzenie przy awaryjnym hamowaniu, z wysprzęgleniem),nie jest to częste ale przy podczas 'walki o życie' to zdarzy się raz albo i dawa.\ (nie częściej).

Zastanawiam się czy to stuknięcie to typowe dla 2T czy raczej tłok/pierścienie wołają już o wymianę ?....no i jeszcze ta selekcja -nie mam pojęcia bo i wcześniejszy właściciel niczego nie zdradził.

 

Pozdrawiam

Zagladnij do cylindra bo warto. Przyjzyj sie jak to jest zmontowane i stwierdzisz sam ze mozesz to bedz problemu wykonać w niedługim czasie. Jak byś miał jakies pytania przy rozbiórce to wal do mnie :icon_razz: robiłem to nie raz w niejednym moto. jak rozbierzesz zanosisz do serwisu tłoka i cylinder i oni okresla czy rozmiar jest ok jaka to selekcja i czy trzeba i jakiego tłoka wymienić ( sam raczej napewno odpowiednio tego nie zrobisz)

To stukanie to prawdopodobnie odgłos zużytej korby lub łożysk na wale ( z korbą to dośc nieciekawa sprawa bo co ok 2 tłoki powinno sie ją zmienić a wymaga to rozpołowienia silnika- 400zł korba + 400zł robocizna ) a w razie pękniecia główki korby moze dojść do powaznego nieszczescia.

Z koleji długo niewymieniany tłok przekzywia sie "idac do gory" i powoduje szybsze zdzieranie sie nicasilu przy kanale wydechowym. W ten sposób bardzo łatwo w np. 2 sezony lub nawet jeden intensywnej jazdy mozna z selekcji A zdobić selekcje D.

Wiedza na temat jaką sie ma selekcje jest dość ważna zeby potem nie było niemiłych niespodzianek.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...