czarczi Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 mam okazje do kupienie za 8k sx 250 00 r z tym ze ja chce exc z tego wzgledu iz w nim sie wymienia tloczek raz na sezon ,ale gadalem z jackiem (serwisant z dimpolu w lodzi) i on twierdzi ze zarowno jak w sx 250 jak i exc 250 jaki np. cr 125 tlok spokojnie mozna wymieniac co rokczek i tu moje pytanie czy to prawda ?? czy taki tlok w sx 250 wystarczy na rok?? bo w exc 250 na rok tloczek spokojnie starcza a z tego co wiem sa to podobne silniki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Ziomek ! Na górze masz takie cudo jak opcja szukaj użyj jej to nie boli. Bo drugie fajnego masz mechanika to chyba wróżbita, bo wie kto ile lata. Po 3 żywotność tłok liczysz w motogodzinach a nie w miesiącach, kwartałach, latach. Jedni latają co drugi dzień a jedni co miesiąc pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 znam człowieka co w 1 sezon załatwił 13 tłoków i 3 cylindry więc wszystko zależy ile się jeździ i jak Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 (edytowane) powiem Ci tak, jezdzac raz w tygodzniu przez 3h ciągłej dośc ostrej jazdy bez przystaku (z przystankami itp itd to wychodzi kolo 5h spedzonych na moto) czyli wbrew pozorom sporo zwazywszy na ogromne spalanie :buttrock: to na miesiąc robisz 12 moto/h a na sezon (licząc ze w zimie nie bedziesz jezdził albo sporadysznie) czyli 7 miesięcy wychodzi 84moto/h :bigrazz: ja zmieniam tłoka co 40h i jest on widocznie zuzyty (mowa o jezdzie amatorskiej i skłonnosci do przesadnego dbania o motocykl i jego stan :icon_mrgreen: )Mozesz oczywiscie jezdzić na jednym tłoku cały sezon tylko moze sie to skonczyc tym ze co zmiana tłoka to bedziesz kupował nowego wiekszego o jedna selekcej a jest ich 4. Przy normalnym uzytkowaniu starcza okolo 3 tłoki na jedna selekcje. jednak mimo wszystko tygodniowo 3h ostrej jazdy to całkiem sporo. Tłok kosztuje itp kosztuje w granicach 500zł i nie jest to jakis koszmarny wydatek zwłaszcza ze jego zmiane mozna przeprowadzic spokojnie samemu przy odrobinie wprawy w okolo 1h :bigrazz:Silniki moze i te same ale inny układ zasilający (gaznik) i całkowicie inny zapłon co powoduije ze ten silnik jest znacznie bardziej wyzyłowany.Ja polecam! nie ma co panikować. Nie jestes zawodnikiem i pewnie nie masz zamiaru w zawodach tytułu MP zdobywać wiec SX 250 powonno Ci długo słuzyć Edytowane 28 Listopada 2006 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 hahaha pozdro dla mechanika ktory zmienia co rok tloczek w secie. albo koles pomylil branze albo mial dobry humor. a w 250cm3 mysle ze da rade zalezy jak czesto i jak jezdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 28 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 a kto powiedzial ze to moj mechanik ,to jest koles ktory biernie bierze udzial w zawodach cc itp na gas gas 300 i ma swoj serwis i kiedys jak bylem mlodszy robilem u niego skuter i powiedzialem sobie ze nic wiecej u niego nie zostawie do naprawy dlatego chcialem sie dowiedziec czy to prawda , w miedzy czasie gadalem z mario_1111(czy jakos tak) i on powiedzial ze jak sie wsadzi tlok dwu pierscieniowy to bez problemu mozna latac jeden sezon (dla mnie sezon na cross/enduro to jakies 100-120 h jazdy) wiec nastepne pytanie czym sie rozni tlok jedno pierscieniowy od dwu piercieniowego , jak one wplywaja na prace silniczka?? (dodam tylke ze mario ma serwis w poznaniu wiec nie wziol tych info z blota )pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 w skrucie 2 piercieniowy - łagodniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Nie mam serwisówki do EXC 250 2t, ale podobno jest tam informacja, że tłok należy zmieniać co 6000 km. Jeśłi ktoś jest w posiadaniu manuala, niech sprawdzi i zweryfikuje ewentualnie moją wiedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Nie mam serwisówki do EXC 250 2t, ale podobno jest tam informacja, że tłok należy zmieniać co 6000 km. Jeśłi ktoś jest w posiadaniu manuala, niech sprawdzi i zweryfikuje ewentualnie moją wiedzę. w mojej serwisówce jest info żeby wymienić tłok jak jest luz 0,08mm a na pierścionkach powyżej 0,04mm mechanik ,to jest koles ktory biernie bierze udzial w zawodach cc itp na gas gas 300 brał raczej czynny udział w zawodach(brał udział w zorganizowaniu imprez) i zdobył tytuł mistzra okręgu w klasie open Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Witam Mam ten sam dylemat.Ano moto zakupione (październik), niby OK (właśnie wymieniam układ napędowy) ale historia jego nie jest mi znana. Na pewno fruwał cały sezon ... i się zastanawiam czy mu w cylinder zaglądać.W sumie ciągnie OK....no tylko czasem walnie w cylinder (takie uderzenie przy awaryjnym hamowaniu, z wysprzęgleniem),nie jest to częste ale przy podczas 'walki o życie' to zdarzy się raz albo i dawa.\ (nie częściej).Zastanawiam się czy to stuknięcie to typowe dla 2T czy raczej tłok/pierścienie wołają już o wymianę ?....no i jeszcze ta selekcja -nie mam pojęcia bo i wcześniejszy właściciel niczego nie zdradził. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 (edytowane) Witam Mam ten sam dylemat.Ano moto zakupione (październik), niby OK (właśnie wymieniam układ napędowy) ale historia jego nie jest mi znana. Na pewno fruwał cały sezon ... i się zastanawiam czy mu w cylinder zaglądać.W sumie ciągnie OK....no tylko czasem walnie w cylinder (takie uderzenie przy awaryjnym hamowaniu, z wysprzęgleniem),nie jest to częste ale przy podczas 'walki o życie' to zdarzy się raz albo i dawa.\ (nie częściej).Zastanawiam się czy to stuknięcie to typowe dla 2T czy raczej tłok/pierścienie wołają już o wymianę ?....no i jeszcze ta selekcja -nie mam pojęcia bo i wcześniejszy właściciel niczego nie zdradził. PozdrawiamZagladnij do cylindra bo warto. Przyjzyj sie jak to jest zmontowane i stwierdzisz sam ze mozesz to bedz problemu wykonać w niedługim czasie. Jak byś miał jakies pytania przy rozbiórce to wal do mnie :icon_razz: robiłem to nie raz w niejednym moto. jak rozbierzesz zanosisz do serwisu tłoka i cylinder i oni okresla czy rozmiar jest ok jaka to selekcja i czy trzeba i jakiego tłoka wymienić ( sam raczej napewno odpowiednio tego nie zrobisz) To stukanie to prawdopodobnie odgłos zużytej korby lub łożysk na wale ( z korbą to dośc nieciekawa sprawa bo co ok 2 tłoki powinno sie ją zmienić a wymaga to rozpołowienia silnika- 400zł korba + 400zł robocizna ) a w razie pękniecia główki korby moze dojść do powaznego nieszczescia.Z koleji długo niewymieniany tłok przekzywia sie "idac do gory" i powoduje szybsze zdzieranie sie nicasilu przy kanale wydechowym. W ten sposób bardzo łatwo w np. 2 sezony lub nawet jeden intensywnej jazdy mozna z selekcji A zdobić selekcje D.Wiedza na temat jaką sie ma selekcje jest dość ważna zeby potem nie było niemiłych niespodzianek. Edytowane 28 Listopada 2006 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Dzięki za radę.To chyba zajżę :cool: ....no i odezwę się na priwa jak to zrobić :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 a ja mam jeszcze takie pytanie jezdzac na crossowej secie tak amotorsko przynajmniej 6h tygodniowo co ile przydalo by sie wymieniac tlok?? bo kumpel ma taka yadzke 99 i jezdzi tak ok 6h tygodniowo i nie robil przy niej nic od 2 lat.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 bo kumpel ma taka yadzke 99 i jezdzi tak ok 6h tygodniowo i nie robil przy niej nic od 2 lat....to dziwne ze jeszcze ta jadzka jezdzi :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 to dziwne ze jeszcze ta jadzka jezdzi :bigrazz: powiem wiecej chodzi zajebiscie... i wydaje sie na bdb stan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.