zetek Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 (edytowane) :( Hej witam.Mam taki problem odnośnie nagrzewania się mojego motoru Po uruchomieniu silnik ładnie się nagrzewa na ssaniu następnie wyłączam ssanie jadę silnik osiąga temp pracy po przejechaniu paru kilometrów zaczyna się coraz bardziej grzać włącza się wentylator temperatura nadal rośnie tyle ze znacznie wolniej, ale rośnie . Przy takiej pogodzie jak dziś też włącza mi się wentylator a wskazówka temp wychyla się grubo poza połowę, ale latem jest jeszcze gorzej. Pukałem chłodnice założyłem nowy termostat płyn w chłodnicy jest czysty, założyłem dodatkowy włącznik wentylatora .Słyszałem ze GPZ 900 tak mają ze bardzo się grzeją jak można temu zapobiec , bo żadna przyjemność z jazdy wiedząc ze za chwile będzie się gotować albo i gorzej. :rolleyes: POZDRAWIAM !!! Edytowane 26 Listopada 2006 przez zetek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweel Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 GPZ 900 niemiały żadnych problemów z temperaturą musi cos być nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetek Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 (edytowane) Też tak mi się zdaje tylko, co jest nie tak.Świece mam ładnie wypalone. Myślę nad zmianą chłodnicy moze na większą, ale czy to da rezultat?? nie wiem :icon_biggrin: Edytowane 26 Listopada 2006 przez zetek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 (edytowane) Zobacz czy na działającym silniku nie masz bąbelków w chłodnicy . Jeśli tak to najprawdopodobniej uszkodzona jest uszczelka pod głowicą allbo (rzadko ale możliwe) uszkodzony jest blok silnika lub głowica ew może być jeszcze "zajechana" pompa wody ew zatkany układ chłodzenia np przez niesprawny termostat który zaciął się w pozycji "zamknięte" Edytowane 26 Listopada 2006 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 a co z pompą wodną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetek Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 No, ale co może być z pompą wodną nie tak?? Napędzana jest z wału poprzez przekładnie zębatą i musi się kręcić, co w niej może być nie tak?? A jeśli może to jak to się sprawdza??? :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 (edytowane) Nie wiem co u ciebie jeste nie tak, poprostu szukam mozliwych przyczyn. Jak piszesz ze zrobiles termostat i wypplukales chlodnice to jeszcze pompa jest elementem ktory trzeba sprawdzic. Pompa wymusza obieg cieczy. Wiec jesli nie dziala to nie dostarcza zimnej cieczy do silnika, a goraca nie moze dojsc do chlodnicy. Może byc tak ze jest za malo wydajna. Odkrec i zbadaj tak jak opisane w serwisowce. oczywiscie nie jestem ekspertem, ale ja bym to sprawdzil. Edytowane 26 Listopada 2006 przez Tuzmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Jeżeli mamy wyliczać co może być nie tak to sprawdź chłodnicę. U mnie zaczął się grzać w poprzednim sezonie, przy małych prędkościach. Okazało się ,że chłodnica była zabłocona (U mnie chłodnica jest za kołem więc podczas jazdy po błocie cały czas ładnie ją zapycha). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Sprawdz czy ciecz chłodząca nie ubywa. Czy jak ktoś wczesniej pisał, nie idą bąbelki w zbiorniku płyny chł. Ewentualnie dobierz sie do pompy cieczy. A ten "nowy" termostat jest nowy, czy z jakiegoś szrota. Sprawdz go może wkładając do gorącej wody jeśli to używka. Może chłodnica jest tak zawalona błotem i muchami, ale niechce mi sie w to wierzyć. Przewody niedrożne? Raczej nie, bo co by je blokowało? Mam dokładnie połówke silnika z Twojej GPZ, przezież układ chłodzenia jest banalnie prosty... Sprawdzaj pompę i już. Pozdrawiam i udanej naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetek Opublikowano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Mam pytanie dla posiadaczy 900R, przy jakiej temp silnika albo, przy jakim ustawieniu (wychyleniu) wskazówki temperatury włącza się wam wentylator w połowie czy poza połową. I jeszcze jedno jeżdżąc latem wentylator chodzi wam cały czas czy włącza się sporadycznie :crossy: POZDRAWIAM :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 97 stopni Celcjusza czy jakos tak. W upale, w korku pracuje często, na trasie nigdy, chyba że palujesz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolkan Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Wentylator włącza się gdy wskazówka jest poza połową, latem w trasie nie pracuje, lecz gdy wolno się motocykl toczy zaraz łapie temperaturę. Nieraz stałem w korku w upale, wskazówka nigdy nie weszła na czerwone pole. Cytuj wieczny włóczęga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Plynu Ci weszlo w uklad tyle co mialo wejsc, czy tez moze mniej ? Moze jakas poduszka powietrzna czy cos (nie wiem jakie ten silnik, uklad ma tendencje).Po drugie ja bym sprobowal calkiem ten termostat wyrzucic, oraz podczas jazdy (o ile to mozliwe) sprawdzic reka temperature chlodnicy, wezy - na gorze i na dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek77 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 A powiedz mi gdzie kupiłes termostat?? Szukam do GPZ 500, bo mi z kolei nie łapie temperatury w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Sprawdz czy nie maja w Larsonie, zapytaj też na http://motobot.pl/ , sprowadzaja tam też częsci oryginalne na zamowienie, wejdz na stronę Klasy, albo jak będziesz w pobliżu, to wpadnij do serwisu. Na Allegro poszukaj używki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.