Skocz do zawartości

Czas przesiąść się na coś większego :) (czyt. Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu motocykla (R1 oraz R6 ;))? )


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

W wakacje zarobiłem sobie troszkę pieniędzy i postanowiłem przesiąść się na cos większego.

 

Już od ‘małego’ w mojej głowie miałem wizje nazywane marzeniami ;) o kupnie jednego z dwóch według mnie najładniejszych motocykli sportowych na świecie (piszę według mnie bo zaraz mnie zrugacie że wasze są ładniejsze ;) ). Mam tu na myśli Yamahę R6 lub R1. Wiem, że różnica jest diametralna,( pojemność, moc ... itd, po prostu całkiem inna klasa motocykla ). Niektórzy odradzali mi przesiadanie się z 125ccm na 1 litr i że 600 w zupełności mi wystarczy, inni ze, jeśli jestem rozważny i mam kawałek głowy to powinienem sobie poradzić. Ale odbiegam od tematu :P Powiem po porostu, że jest mi to niemalże obojętne, który z nich mi się trafi (z małą przewagą na R1 – jednak jej nosek jest troszkę ładniejszy :crossy:, z mocą myślę ze z czasem się jakoś oswoję).

 

Mam niewiele pieniążków (około 12 tyś + jakaś ewentualna pożyczka ok. 2 tyś od rodziny, jeśli znalazłbym naprawdę coś wartego kupna) i chciałbym właśnie któryś z nich zakupić. Wiem, że na pewno będą to jedne z najstarszych roczników tych modeli, i prawdopodobnie sprowadzone po mniejszym bądź to większym wypadku/szlifie (no chyba że będę miał mega szczęście i ktoś będzie chciał za grosze idealny rodzynek sprzedać :banghead: ) i może być ciężko ze znalezieniem ale jestem optymistą i wierzę w cuda ;). Dlatego chciałbym was poprosić o napisanie mi, na co zwracać szególną uwagę przy oglądaniu takiego motocykla (tak jak np. wadliwa dwójka w R6 poniżej 2001 – z tego, co wyczytałem na forum). Mam nadzieje ze wiecie, o co mi chodzi. Po prostu jakie są typowe, lub nietypowe usterki, bolączki, w tych motocyklach i jak mogę je sprawdzić przy oglądaniu motocykla, jakie będą czegoś takiego objawy. Będę wam naprawdę bardzo wdzięczny i z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi!

 

 

 

 

PS. Jeszcze tylko pytanko… czy to całe nadkole z nową lampą z R6 2001 pasuje/da się je zaadaptować do starszych jej modeli?

 

 

PS2. Co sądzicie o tym? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M322174 Podejżane, czy możliwe? Chciałbym ją wlasnie jechac obejzec bo to niedaleko odemnie.

Edytowane przez Hubi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Twojej sytuacji myślałbym tylko i wyłącznie o R6. Po 1)

"... inni ze, jeśli jestem rozważny i mam kawałek głowy to powinienem sobie poradzić..."

to tym nie wierz, bo to mówią tacy, co się nie przewrócili i nie wiedzą co to za ból. Dlatego tak pochopnie takie rzeczy mówią. A po drugie, i przede wszystkim w tej kasie łatwiej Ci będzie znaleźć zdrową R6 niż R1.

pozdrawiam

Edytowane przez Groszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro i tak chcesz moto po szlifie, to może lepiej sobie w Niemczech poszukaj? Na www.mobile.de widziałem niedawno R6 '05 poszlifowaną (nie mocno) z obydwu stron za 4000EUR. Przynajmniej będziesz wiedział co jest z nią nie tak. Co do różnicy w mocy, to R1 ma jej więcej, ale oddaje bardziej liniowo, a zapie**alać można prawie tak samo na R6 jak i na R1, i tak w Polsce nie ma gdzie :crossy: Co do znanych usterek to poza awarią dwójki w r6 <2001r. (dodam że rzecz nie dotyczy motocykli które były sprzedawane jako nowe w Polsce, bo do tego czasu usterkę już usunęli - info z któregoś ŚM.) nie słyszałem o niczym innym :wink: Ogólnie warto porównywać zdjęcia z ogłoszenia z fabrycznymi, można znaleźć różnice w malowaniu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam. chce kupić używaną yamahę R6 ewentualnie R1 z 2001 do 2003 r. na co zwracac uwagę, gdzie znajdę konkretne artykuły, fora, opinie oraz ktoś mi może polecić jakiś serwis, warsztat w okolicach Kielc ewentualnie Krakowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam do was pytanko przymierzam się do zakupu R1 lub R6 na co powinienem zwrócić uwagę w obu przypadkach aby nie wtopić? Zamierzam wydać około 15tyś preferuję R6 ale również biorę pod uwagę R1 z tego co wiem to skrzynie są słabym punktem? Bardzo proszę o podpowiedzi również gdzie można w okolicy Poznania kupić dobry sprzęt. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam do was pytanko przymierzam się do zakupu R1 lub R6 na co powinienem zwrócić uwagę w obu przypadkach aby nie wtopić? Zamierzam wydać około 15tyś preferuję R6 ale również biorę pod uwagę R1 z tego co wiem to skrzynie są słabym punktem? Bardzo proszę o podpowiedzi również gdzie można w okolicy Poznania kupić dobry sprzęt. Dzięki.

 

 

Pierwsze co sprawdzaj to na rame przy główce, zwróć uwagę na tarcze hamulcowe czy nie mają 'rantów' - znacznych śladów zużycia, popatrz na stan zużycia gum na podnóżkach to dużo może powiedzieć o stopniu wyeksploatowania motocykla, przebieg potraktuj z przymróżeniem oka, jeśli nie jest udokumentowany.

Najlepiej weź sobie jakiegoś mechanika zapłać mu nie żałuj tej stówki czy dwóch nawet, na miejscu możecie zdjąć bak, plastiki o oglądnąć dokładnie.

I uważaj nie napalaj sie ja oglądałem R6 na zdjęciach była igiełka, a rama była spawana przy główce, cała główka wyszlifowana po odpryskach zapewne po spawaniu, ale sprzedawca zarzekał sie ze to fabryka... :icon_rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przesiadka z małej pojemności na litra to dość ryzykowna sprawa, zwłaszcza że przy tej mocy błyskawicznie wchodzi się na duże prędkości a brak jeszcze nawyków i szybkiego czasu reakcji w sytuacji zagrożenia. Podobnie jak moi przedmówcy sugerowałbym R6 albo nawet jakąś 500, pojeździć sezon, zobaczyć jak się sprawy mają i dopiero myśleć o litrze.

 

Pozdro

 

 

 

download.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie skad wy bierzecie te info czym jezdzi pytajacy, jaka 125tka :icon_eek: skad wyscie to wytrzasneli skoro pytajacy jezdzi na Suzuki GSX600F, przynajmniej tak ma w podpisie, czytac troche zanim zaczniecie snuc swoje domysly i cokolwiek sugerowac.

 

R6 jest bardzo porywista i zeby jechac trzeba ja ostro krecic, R1 oddaje moc bardziej liniowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...