Hubi Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 (edytowane) Witajcie, W wakacje zarobiłem sobie troszkę pieniędzy i postanowiłem przesiąść się na cos większego. Już od ‘małego’ w mojej głowie miałem wizje nazywane marzeniami ;) o kupnie jednego z dwóch według mnie najładniejszych motocykli sportowych na świecie (piszę według mnie bo zaraz mnie zrugacie że wasze są ładniejsze ;) ). Mam tu na myśli Yamahę R6 lub R1. Wiem, że różnica jest diametralna,( pojemność, moc ... itd, po prostu całkiem inna klasa motocykla ). Niektórzy odradzali mi przesiadanie się z 125ccm na 1 litr i że 600 w zupełności mi wystarczy, inni ze, jeśli jestem rozważny i mam kawałek głowy to powinienem sobie poradzić. Ale odbiegam od tematu :P Powiem po porostu, że jest mi to niemalże obojętne, który z nich mi się trafi (z małą przewagą na R1 – jednak jej nosek jest troszkę ładniejszy :crossy:, z mocą myślę ze z czasem się jakoś oswoję). Mam niewiele pieniążków (około 12 tyś + jakaś ewentualna pożyczka ok. 2 tyś od rodziny, jeśli znalazłbym naprawdę coś wartego kupna) i chciałbym właśnie któryś z nich zakupić. Wiem, że na pewno będą to jedne z najstarszych roczników tych modeli, i prawdopodobnie sprowadzone po mniejszym bądź to większym wypadku/szlifie (no chyba że będę miał mega szczęście i ktoś będzie chciał za grosze idealny rodzynek sprzedać :banghead: ) i może być ciężko ze znalezieniem ale jestem optymistą i wierzę w cuda ;). Dlatego chciałbym was poprosić o napisanie mi, na co zwracać szególną uwagę przy oglądaniu takiego motocykla (tak jak np. wadliwa dwójka w R6 poniżej 2001 – z tego, co wyczytałem na forum). Mam nadzieje ze wiecie, o co mi chodzi. Po prostu jakie są typowe, lub nietypowe usterki, bolączki, w tych motocyklach i jak mogę je sprawdzić przy oglądaniu motocykla, jakie będą czegoś takiego objawy. Będę wam naprawdę bardzo wdzięczny i z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi! PS. Jeszcze tylko pytanko… czy to całe nadkole z nową lampą z R6 2001 pasuje/da się je zaadaptować do starszych jej modeli? PS2. Co sądzicie o tym? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M322174 Podejżane, czy możliwe? Chciałbym ją wlasnie jechac obejzec bo to niedaleko odemnie. Edytowane 23 Listopada 2006 przez Hubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pozdro600 Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 ciekawe gdzie zgubil lusterka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 (edytowane) w Twojej sytuacji myślałbym tylko i wyłącznie o R6. Po 1)"... inni ze, jeśli jestem rozważny i mam kawałek głowy to powinienem sobie poradzić..."to tym nie wierz, bo to mówią tacy, co się nie przewrócili i nie wiedzą co to za ból. Dlatego tak pochopnie takie rzeczy mówią. A po drugie, i przede wszystkim w tej kasie łatwiej Ci będzie znaleźć zdrową R6 niż R1. pozdrawiam Edytowane 26 Listopada 2006 przez Groszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasiek Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 PS2. Co sądzicie o tym? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M322174 Podejżane, czy możliwe? Chciałbym ją wlasnie jechac obejzec bo to niedaleko odemnie. Oprocz tego ze miala malowana rame to nic :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek_CBR Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 R1 bedzie mniej nerwowa niz R6, moze lepiej dozbierac.... :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Skoro i tak chcesz moto po szlifie, to może lepiej sobie w Niemczech poszukaj? Na www.mobile.de widziałem niedawno R6 '05 poszlifowaną (nie mocno) z obydwu stron za 4000EUR. Przynajmniej będziesz wiedział co jest z nią nie tak. Co do różnicy w mocy, to R1 ma jej więcej, ale oddaje bardziej liniowo, a zapie**alać można prawie tak samo na R6 jak i na R1, i tak w Polsce nie ma gdzie :crossy: Co do znanych usterek to poza awarią dwójki w r6 <2001r. (dodam że rzecz nie dotyczy motocykli które były sprzedawane jako nowe w Polsce, bo do tego czasu usterkę już usunęli - info z któregoś ŚM.) nie słyszałem o niczym innym :wink: Ogólnie warto porównywać zdjęcia z ogłoszenia z fabrycznymi, można znaleźć różnice w malowaniu itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amillos Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 witam. chce kupić używaną yamahę R6 ewentualnie R1 z 2001 do 2003 r. na co zwracac uwagę, gdzie znajdę konkretne artykuły, fora, opinie oraz ktoś mi może polecić jakiś serwis, warsztat w okolicach Kielc ewentualnie Krakowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Zalezy czy sie znasz. Jesli nie to proponuje znalesc kogos kto pomoze przy ogledzinach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amillos Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Zalezy czy sie znasz. Jesli nie to proponuje znalesc kogos kto pomoze przy ogledzinach.dzięki ale z znalezieniem takiej osoby tez bedzie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elcomo Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Mam do was pytanko przymierzam się do zakupu R1 lub R6 na co powinienem zwrócić uwagę w obu przypadkach aby nie wtopić? Zamierzam wydać około 15tyś preferuję R6 ale również biorę pod uwagę R1 z tego co wiem to skrzynie są słabym punktem? Bardzo proszę o podpowiedzi również gdzie można w okolicy Poznania kupić dobry sprzęt. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Mam do was pytanko przymierzam się do zakupu R1 lub R6 na co powinienem zwrócić uwagę w obu przypadkach aby nie wtopić? Zamierzam wydać około 15tyś preferuję R6 ale również biorę pod uwagę R1 z tego co wiem to skrzynie są słabym punktem? Bardzo proszę o podpowiedzi również gdzie można w okolicy Poznania kupić dobry sprzęt. Dzięki. Pierwsze co sprawdzaj to na rame przy główce, zwróć uwagę na tarcze hamulcowe czy nie mają 'rantów' - znacznych śladów zużycia, popatrz na stan zużycia gum na podnóżkach to dużo może powiedzieć o stopniu wyeksploatowania motocykla, przebieg potraktuj z przymróżeniem oka, jeśli nie jest udokumentowany. Najlepiej weź sobie jakiegoś mechanika zapłać mu nie żałuj tej stówki czy dwóch nawet, na miejscu możecie zdjąć bak, plastiki o oglądnąć dokładnie. I uważaj nie napalaj sie ja oglądałem R6 na zdjęciach była igiełka, a rama była spawana przy główce, cała główka wyszlifowana po odpryskach zapewne po spawaniu, ale sprzedawca zarzekał sie ze to fabryka... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAJDOR Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Chyba nie ma ani jednej rzeczy w której R6 byłaby lepsza w czymś od R1 więc chyba wybór prosty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersorok Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 mi jednak bardziej do gustu przypada R6 :crossy: tym bardziej że jesteś po 125 tce , pojeździj r6 a po jakims czasie jak zarobisz w następne wakacje poszukaj R1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Przesiadka z małej pojemności na litra to dość ryzykowna sprawa, zwłaszcza że przy tej mocy błyskawicznie wchodzi się na duże prędkości a brak jeszcze nawyków i szybkiego czasu reakcji w sytuacji zagrożenia. Podobnie jak moi przedmówcy sugerowałbym R6 albo nawet jakąś 500, pojeździć sezon, zobaczyć jak się sprawy mają i dopiero myśleć o litrze. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Ludzie skad wy bierzecie te info czym jezdzi pytajacy, jaka 125tka :icon_eek: skad wyscie to wytrzasneli skoro pytajacy jezdzi na Suzuki GSX600F, przynajmniej tak ma w podpisie, czytac troche zanim zaczniecie snuc swoje domysly i cokolwiek sugerowac. R6 jest bardzo porywista i zeby jechac trzeba ja ostro krecic, R1 oddaje moc bardziej liniowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.