Skocz do zawartości

Honda CBR 1000 katowanie


Waldi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat palenie gumy jest jedną z najgłupszych rzeczy, jakie można robić na motocyklu. Często ludziki robią to na zimnym silniku.........

 

POzdrówka

 

poczym ida do mechanika i mowia "panie mechanik motór mi sie popsul" :buttrock:

 

Zeby bylo smieszniej, mechanikiem jest Dzidek :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KS-Rider, bardzo proszę, wytłumacz mi - młodemu szczylowi, w jaki sposób fakt, że nie palisz gumy czyni cię rozsądniejszym od na przykład Szramera?

Myśle, że przyczyna leży w Niemieckich zakazach odkręcania manetki, które opisałeś w dziale o przepisach :icon_mrgreen:

 

Przede wszystkim kraj nie ma z tym nic wspolnego. debile sa wszedzie. Maszyna rzecz martwa fakt ale pewne czynniki i urzytkowanie jaj sprawiaja ze staje sie ludzka. Slyszales juz twierdzenie "sprzet wloski kaprysny jak diva " ?

 

Sprobuje wiec wytlumaczyc prostymi slowami. Sprzet aby byl dostepny dla kazdego wykonany jest z materialu jak najtanszego czyli aluminium i stal czy inne stopy a nie z tytanu, zlota platyny, czy tez " kosmicznej technologi ".

 

Katujac silnik jezeli jest zimny ( przez to powloki w jego srodku nie sa dostatecznie powleczone olejem ktory splynal do karteru co prawda nie w calosci ale powiedzmy jego wieksza czesc.W trakcie urzywania wystepuje nadmierne zuzycie materialow. Zimny metal jest mniej elastychny, rozgrzany bardziej elastyczny oraz lekko sie "rozstepuje lub rozchodzi " w swej strukturze.

 

Pompa olejowa nie jest w stanie wybudowac pelne cisnienie ktore umozliwi przesmarowanie elementow powierzchni tracych

 

 

Gdy jest juz rozgrzany i nastepuje jego przeciazenie ( katowanie ) Pompa wodna umozliwi co prawda chlodzenie go woda ( o ile chlodzony jest woda ) ale sama chlodnica wraz z ciecza ze wzgledu na jaj brak chlodzenia zwieksza swoja temperatura i nagrzewa sie. - hyba logiczne nie ?

 

Temperatura w silniku rosnie, na skutek wodwyzszonej temp. nastepuja fizychne i czesciowo hemiczne procesy. zaczodzi tzw. techniczne zmeczenie materialu. i zmiany w jego struktorze. Nie wiem czy ktos wie jaka temperatura wystepuje w komorze silnika - samym cylindrze. W kazdym razie moze nastapic odksztalcenie metelu. Cos jak tk np. rozhartowania metalu.

 

Dlatego wiec jezeli lecisz autostrada na maxa hlodnica ma odpowiednie chlodzenie, ktore przewidzial i sprawdzil konstruktor oraz producent. dzieki temu tez takie zuzycie nie wystepuje. ( nie w takim duzym stopniu ).

 

Moga wiec zajsc zmiany. Przetwarzajac to na ludzki organizm patologiczne (nieodwracalme) zmiany mozgu

po wypaleniu Crack'u u cpunow. Innym przykladem byloby bieganie po pustyni przy 50 - 60 stopniach Celcjusza. Organizm tez chyba by sie meczyl. roznica jest tylko take, ze czlowieka nie jajezdzisz, bo system samozahowawczy czlowieka spowoduje, ze wczesniej straci on przytomnosc, co pozwoli organizmowi dojsc do siebie i zregenerowac sily, co zapewni dalsze prawidlowe funkcjonowanie organizmu. W przypadku martwego silnika takiej mozliwosci nie ma. jedynie co jest to ogranicznik maksymalnych obrotow. W innym przypadku "przekrecil" bys silnik.

 

Poprzez nadmierne rozgrzanie oleju ( w zaleznosci od symboli wczejniej lub pozniej ) olej staje sie zadszy i przez to moze nastapic zerwanie filmu oleju, ktore spowoduje jego brak na powierzchniach tracych dzieki temu zachodzi proces zacierania sie poszczegolnych elementow silnika i jego pod-lozysk oraz lozysk glownych.

 

Opisane zmiany nastepuja w srodku silnika a nie nna zewnatrz wiec sa nie widoczne dla oka, co nie znaczy, ze nie zaszly albo ich nie ma.

 

O skutkach zewnetrznych; druty ktorymi wzmocniona jest opona zostaja przetarte o nawierzchnie i tluka o tablice rejestracyjna, a nawet o blotnik i inne czesci motocykla.

 

mam nadzieje, ze to wystarczy. dla mnie ten temat jest juz zamkniety. Kto zrozumial, ten zrozumial, kto nie, wroci do tegotematu z powrotem i bedzie przytaczal swoje racje

 

jeszcze rau polecam filmik "Humor" O pewnym idiocie i BMW.

 

pozdrawiam.

 

:icon_mrgreen:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KS-Rider, bardzo proszę, wytłumacz mi - młodemu szczylowi, w jaki sposób fakt, że nie palisz gumy czyni cię rozsądniejszym od na przykład Szramera?

Myśle, że przyczyna leży w Niemieckich zakazach odkręcania manetki, które opisałeś w dziale o przepisach :clap:

 

Niezupelnie, Szramer siedzi w Stanach i w razie czego stac go na drugi silnik w zajechanym motocyklu za polowe miesiecznej wyplaty, poza tym nie ma tam rodziny, domu do splacania, jednym slowem nie jest jakos ograniczony finansowo i moze wydawac zarobione pieniadze na co mu sie zywnie podoba.

Poza tym skad wiesz czy on naprawde tak katuje swoje sprzety, teraz troche ciezko to sprawdzic :notworthy:

Widzisz tylko to co pisze, a pisze glownie po to aby sprowokowac jakas zadyme.

Natomiast mlode szczyle w Polsce czytajace to co pisze i chca byc tak samo cool pala bezmyslnie gume, a potem placza ze w silniku w miare nowego motocyklka panewki slychac ;)

Moja ocena palenia gumy = ocenie drogowca.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Osobiście gumy nie pale, bo mnie studenta nie stać na zmienianie co miesiąc. Nie chodziło mi jednak o odpowiedź czemu palenie gumy jest złe i co o nim myślicie. Nie podoba mi się po prostu stwierdzenie że ten kto pali ten jest nierozsądny a ten kto nie pali ten jest rozsądny. Bzdura. Każdy robi ze swoją maszyną co chce i zakładam, że jest świadom konsekwencji. Tylko o to mi chodzi. Nazywanie kogoś idiotą, bo pali kapcia jest chamstwem i prostactwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezupelnie, Szramer siedzi w Stanach i w razie czego stac go na drugi silnik w zajechanym motocyklu za polowe miesiecznej wyplaty, poza tym nie ma tam rodziny, domu do splacania, jednym slowem nie jest jakos ograniczony finansowo i moze wydawac zarobione pieniadze na co mu sie zywnie podoba.

Poza tym skad wiesz czy on naprawde tak katuje swoje sprzety, teraz troche ciezko to sprawdzic :)

 

jak ktoś siedzi w usa nieznaczy ze ma kase, bo wydatki bywaja spore , wynajem mieszkania mega słony,opłaty za utrzymanie motocykla całkiem spore(garaż, tablice i ubezpieczenie=3000$ rocznie), rodzina na utrzymaniu w Polsce itp , silnik teoretycznie kosztuje 2-3 tyg pracy :biggrin: tylko po cholere co 2 miesiace go wymieniać , jak można co 2tyg olej zmieniać->25$ na materiał i 15 min roboty :banghead:

Adamie jak wyobrażasz pojechać sobie na dragstrip i niespalić(rozgrzać) gumy przed startem??mija sie to z celem , chyba że ktoś jedzie po to by sie poslizgac?? to samo uzyskujesz odkrecając na podwójnej ciagłej :banghead:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co sadze o ludziach katujacych sprzet ? polecam Ci " Humor " i posta pt. tytulem

" O pewnym idiocie i BMW "

 

polecam Ci wziac z niego przyklad bo jestes tak samo madry jak i on

 

pozdrawiam

 

:rolleyes:

 

 

Tzn. że Rossiego też można porównać do tych idiotów z BMW??

 

Palenie paleniu gumy nie równe... oczywiście koleś na filmie nie popisał się niczym nadzwyczajnym, taka zwykla błazenada.

 

Osobiście do takich zabaw szkoda mi sprzęta i tego nie praktykuje ale nie popadajmy w skrajność...

 

Rozumiem też, że pewnie według Ciebie najlepiej jest jeździć zgodnie z instrukcją, tam wszystko jest napisane przy jakich obrotach bieg zmieniać itd. :icon_razz:

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie jak wyobrażasz pojechać sobie na dragstrip i niespalić(rozgrzać) gumy przed startem??mija sie to z celem , chyba że ktoś jedzie po to by sie poslizgac?? to samo uzyskujesz odkrecając na podwójnej ciagłej :bigrazz:

 

Szramer, moj post nie dotyczy sportu tylko glupich popisow przed kolegami w miejscu ogolnie uznanym za publiczne ( podworko / zlot / ulica ), w ktorym moga znajdowac sie osoby zupelnie nie zainteresowane tymi popisami :crossy: Przeczytaj sobie post niejakiego Szeryfa w watku o wypadkach co jesli nie zabija to cie wzmocnia :smile:

Kupil motocykl, ktory poprzedni wlasciciel przywiozl mu prawie na miejsce - prawie bo na swoim osiedlu on wsiadl i gaz do dechy po to zeby wysypac sie na pierwszym krawezniku ( a jego matka ogladala to z okna ).

Niezle musiala sie czuc. Facet mial 8 mcy noge sztywna w kolanie.

To jest cos co nazywam ulanska fantazja, chociaz nie zwiazane z paleniem gumy :P

Zreszta abstrachujac od jakichkolwiek ocen ( wiadomo ze spojrzenie mlodego czlowieka bedzie inne niz takiego jak ja old farta :P) warto pamietac z tego watku ze palenie gumy moze naruszyc silnik motocykla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. że Rossiego też można porównać do tych idiotów z BMW??

 

Palenie paleniu gumy nie równe... oczywiście koleś na filmie nie popisał się niczym nadzwyczajnym, taka zwykla błazenada.

 

Osobiście do takich zabaw szkoda mi sprzęta i tego nie praktykuje ale nie popadajmy w skrajność...

 

Rozumiem też, że pewnie według Ciebie najlepiej jest jeździć zgodnie z instrukcją, tam wszystko jest napisane przy jakich obrotach bieg zmieniać itd. ;)

pzdr.

 

O ile mi wiadomo to Moto GP jest ciut z innej bajki. Kolega Rossi szczerze mowiac pewnie o to nie dba.

 

Z tego co slyszalem , ale moge sie mylic, to silnik Yamaha'y Rossi#ego po kazdym wyscigu jest rozebrany na czynnili pierwsze, kardy element jest wymierzony ( nie linijka tylko troche dokladniejszymi marzedziami pomiarowymi ). W zaleznosci co i na ile jest zuzyte jest albo zamontowane albo wymienione na nowe. Mowie ze nie wiem. podejrzewam jednak ze caly silnik po kazdym wyscigu jest nowy.

 

Nie dziw sie wiec ze onpali gume. Robi to dla fanow, ktorzy tego od niego oczekuja i za to go uwielbiaja.

 

pozdrawiam

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziw sie wiec ze on pali gume. Robi to dla fanow, ktorzy tego od niego oczekuja i za to go uwielbiaja.

 

 

 

To co napisales idealnie pasuje do pytania: czemu ten wiesniak z CBR1000 pali kapcia przy kumplach? :crossy:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale pieprzycie jak stare baby.

 

Dajcie na luz, każdy jeździ jak mu przyjemnie. To że nie wszyscy pięknie cyrklują kółeczka nie znaczy że nie można po prostu spalić gumiaka. I teksty typu "ale debil, tylko odkręcić potrafi" zaczynają mnie denerwować. To jak ma się nauczyć lepiej, z książki?

 

Nie wierze że nikt nie próbował palić, a jak próbował to wątpię że robił to lepiej za pierwszym razem niż ten koleś.

 

 

Więc proponuje skończyć te mądre wypowiedzi jacy to jesteście porządni a "wieśniak z cbr" jest beee.

 

PS.

jestem wieśniakiem, fajnym chłopakiem

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cen innych wedle siebie ! ! !

 

Widzisz nie kazsy zaczal jezdzic w mlodym wieku ( jak np. Ty ). Sa ludzie ( tez mimo mlodego wieku ) ktorzy tego tez nie robia.

 

Wierz mi, ze nie robilem, nie robie i nie bede robic. majac 167 komi pod dupa to raczej rzadna sztuka. Sztuka ale jest ruszyc szywko i nie postawic maszyny na kolo !!

 

pozdrowienia

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...