Skocz do zawartości

Honda XR 650 R


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, zastanawiam się nad kupnem XRki, ale nim to uczynię proszę was o parę rad i podpowiedzi , a mianowicie:

 

Czy można oryginalną prądniće wymienić na inną pasującą, bo ta fabryczna to troszkę słabiutka na dłuższe wyjazdy (ani touratech, ani africanqueens takich nie mają)

 

Jak, o co i czy można założyć stelaże pod kufry, bo też nigdzie ich nie widziałem. Tam nie ma bagażnika ani podnóżków pasażera tak że nie wiem o co przykręcić.

 

Co myślicie o zakładaniu dwóch zbiorników paliwa, Przedni 24l to mus, a tylni 14l, nad tym się zastanawiam. Czy widział ktoś z was coś takiego na żywo???

Jak jestem koło zbiorników paliwa, to spytam co myślicie o zbrojeniu tego moto w gmole? Nie wiem jak wytrzymałe na gleby są zbiorniki Acerbisa, toteż o tym też myślę

 

Jeszcze kwestia zmiany zębatek w zestawie napędowym, na odpowiedzni większą z przodu i mniejszą z tyłu, żeby moto przy mniejszej prędkości obrotowej silnika, uzyskiwało większą prędkość, powinno to chyba też wpłynąć na spalanie (o wystarczającą moc się nie martwię bo to przecież ma 60KM)

 

I ostatnie... to co myślicie o jakiejś innej owiewce do XRki, co by tu pasowało??? czy samemu....mata szklana, żywica i jazda

No to ładne wypracowanko stworzyłem

Pomóżcie panowie bo sam to się troszkę w tym wszystkim gubię i trudno wszystko samemu wyszukać, może ktoś z was robił już takie cyrki ze swoim sprzęcilkiem, z góry dziękuję,

a, jeszcze jedno, czy to w HRce normalne że troszkę inny jest dźwięk pracy sprzęgła przy wciśniętej klamce i przy puszczonej, gdy klamka jest puszczona troszkę głośniej jakby pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam witam hehe ja tez sie zastanawiam na kupnem xr-ki mialem dominatora i spodobal mi sie jak chodzil a Xr-a powinna lepiej

 

a co do przerobek to ja chcialem w dominatorze zalorzyc blotnik zaraz pod ta smieszna owiewke a ta owiewke zmienic na cos typu KTm-a Lc8 kiedys na allegro byla Xr-ka wystawiona wlasnie tak przerobiona miala powiekszony bak tak prawie pod sam silnik obudowana fajnie owiewke wlasnie taka z przodu jak KTm lampe inna nawigacje no bajka poprostu koles startowal nia w ParyzDakar ehhh szkoda ze nie zgralem fotek no i tez miala tyl przerobiony calkiem inne boczki i blotnik takie jednolite zajebista ale cena z kosmosu

 

jak by ktos wiedzial gdzie takie czesci mozna dostac to bym byl bardzo wdzieczny za info

Edytowane przez ninjabike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przeróbki które proponujesz to, za wyjątkiem owiewki, łatwo zrobić kupując Rally, and long distance KIT od Touratecha

http://www.holan.pl/produkty.php?box=produ...a_kid=10&kid=78

Owiewkę to chyba trza by z laminatu samemu wykleić :) , Choć możę chłopaki z Olsztyna MGG by zrobili

Mnie przerażają te inne sprawy, a najbardziej kwestia prądu na pokładzie XRki...ta prądniczka to jest strasznie słaba, a o reflektorze to wolę nie myśleć, żarówka w nim to taka słabiutka bańka, tak że w nocy to ładna dolina może być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i mam jeszcze takie pytania a propo chlodnic chcialem zamontowac dodatkowa chlodnice oleju wiem ze w ramie jest obieg ale dodatkowa z zamykanym obiegiem

 

A o Xr-ce z chlodzeniem ciecza nigdy nie slyszalem i nie widzialem masz jakies linki czy cus kurde to musi cykac przeciesz to jest silnik nie do zajezdrzenia a ciekawe jaka cena tego by byla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema pewnego czasu sam borykałem sie z takimi trudnosciami i oto z mojego KTM zrobił sie turystyk (no prawie) stelaz wyspawał mi kolega ktory idealnie pasował mi pod zestaw toreb motocyklowych przełozenia miałem na poczatku 14/50 (terenowe)Vmax był na nich w okolicach 130-140 zmieniłem nastepnie przełozenia na 16/45 i furka smiga miło i sredni Vmax do oszcxzednej jazdy wynosił 110. co do baku to poszukuje jakiegos zamiennika acerbisa bo 11l to troche za mało ale pamietaj ze dalekie jazdy sa meczace na takiem motocyklu

 

napewno jak troche popatrzysz to znajdziesz miejsce pod stelaze baki napewno nie sa trudno dostepne lecz kosztowne a co do owiewki to widziałem jak w motozbycie sprzedaja takie szyby z pleksy do komarkow i innych sprzetow mocowane do kierownicy mysle ze takas szybe mozna jeszcze wyciac zeby była krotsza bo te coi widziałem to wygladaja jak zagiel

Edytowane przez zoltecek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki rocznik ma być tej XR? Bo jełśi to ma być ta z silnikiem chłodzonym cieczą to nie wiem czy wiesz ale ona nie ma homologacji.... Jest to dla mnei fenomen.. Sprzedają ją w stanach i tam jest uważana za najlepsze na świecie hardenduro. Sprzedają ją u nas ale zarejestrowac sie tego nie da. Przynajmniej tak twierdzi sprzedawca w Honda Plaza....

Bo to jest najlepsze enduro!!!!! żaden seryjny mu nie podskoczy!! mozna dopasc z 2 reki w Niemczech ale oni to bardzo cenią tak ze nic za darmo:) 62PS i 122 kg przy tym super trwałośc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wada jest ze ma tylko i wylacznie kopajke do palenia :) , a co trwalosci to w sumie nikt nie stwierdzil bo to dosc nowy i egzotyczny sprzet, ale w Baja 1000 byly takie 2 sztuki i ladnie wymiataly :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki rocznik ma być tej XR? Bo jełśi to ma być ta z silnikiem chłodzonym cieczą to nie wiem czy wiesz ale ona nie ma homologacji.... Jest to dla mnei fenomen.. Sprzedają ją w stanach i tam jest uważana za najlepsze na świecie hardenduro. Sprzedają ją u nas ale zarejestrowac sie tego nie da. Przynajmniej tak twierdzi sprzedawca w Honda Plaza....

hehehe skad Ty takie info wyczasnołeś :) :P oczywiscie ze sa z homologacja :biggrin: jak nie wierzysz to zadzwon do jakiegokolwieg dilera hondy to sie dowiesz :biggrin: W Krk koles który pracował u dawnego dilera hpondy własnie jezdził na takiej chłodzonej cieczą i miał ja normalnie zarejestrowana :biggrin:

 

Jak nie ma na oryginalny wyposazeniu dub do dokupienia bagarznika i gmoli zawsze mozna to jakos pomysłowo dorobic tylko trzeba udac sie do jakiego ślusarzo - spawacza i napewno nie bedize to drogo kosztowało. Fajny motor na dalekie offroadowe wyprawy (nie ma tu oczywiscie mowy o ciezkim terenie)

Ale czy nie lepszy byłby w tych pieniadzach KTM Adwenture

http://www.bikepics.com/pictures/072662/

http://www.bikepics.com/pictures/512182/

http://www.bikepics.com/pictures/489929/

http://www.bikepics.com/pictures/417209/

http://www.bikepics.com/pictures/153888/ moto stworzone do dalekich wypraw w terenie. Mazenie... :)

 

A o Xr-ce z chlodzeniem ciecza nigdy nie slyszalem i nie widzialem masz jakies linki czy cus kurde to musi cykac przeciesz to jest silnik nie do zajezdrzenia a ciekawe jaka cena tego by byla

http://w1.bikepics.com/pics/2006%5C08%5C31...668997-full.jpg fajna :wink:

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie pomoc :)

Co do stelazy pod kufry to bedziesz miec spore problemy zeby dostac jakis oryginalny gdyz w Polsce ich nie ma a jak jest mozliwosc zdobycia to tylko przez sprowadzenie z za granicy. Tu masz np. stronke z USA http://www.promotobillet.com/shop/item.asp?itemid=26 . W stanach z akcesoriami i czesciami do tego modelu nie ma problemu bo tak jak koledzy tu juz wspomnieli tam one sa bardzo popularne i Honda nastawiala sie glownie na rynek amerykanski tym modelem dlatego u nas w Europie te modele sa zadko spotykane. Co do stelazy to ratuje Cie dorabianie. Postaralem sie i znalazlem firme ktore dorabia na zamowienie za naprawde niska cene!! tu opinia klienta z linkiem do tej strony w wypowiedzi: http://grupy.scigacz.pl/Re,Stelaze,do,sakw...19,2006_10.html

Mozesz sie tez rozgladac po ebayach zagranicznych ale raczej masz marne szanse.

Co do akcesoryjnych plastikowych zbiornikow acerbisa to moge szczerze napisac ze sa cholernie wytrzymale. Mialem znajomego ktory mial takowy w DR 350 a tego sprzeta dosc mocno uzywal w terenie a zwlaszcza do jazdy na jednym kole. Glebowal dosc czesto a bak nienaruszony. Gmole raczej beda zbedne bo zeby uszkodzic ten zbiornik to trzeba naprawde ostro przygrzac. Jak to mowia jest idioto odporny :)

Co do wymiany prądnicy to tak jak napisalem ogólnie jest problem zeby dostac czesci do XRki 650 wiec i tu bedzie klopot.

Co do wiekszej owiewki to kiedys szperajac po internecie nawinely mi sie ciekawe zdjecia jak np. to http://www.bikepics.com/pictures/297461/ (polecam poogladac wiecej ich zdjec). MIales gdzies jeszcze jedno swietne zdjecie ale z oryginalna owiewka do DR-Z'ty lecz mi sie zapodzialo gdzies. Jednym slowem gdzies napewno da sie kupic akcesoryjna - duza owiewke do endurasa.

Podsumowujac XRka to swietny motocykl lecz moim zdaniem kiepski wybor na polskie realia... poprostu tych motocykli jest u nas zbyt malo i zaopatrzenie w tym kierunku jest kiepskie jak nie zerowe.

Ja bym radzil poszukac innego modelu. Ja bym proponowal TT-Rke, nie tylko ze wzgledu na to ze nie jezdze i jestem zadowolony ale rowniez dlatego ze zdobylem dosc duzo informacji na jej temat i wiem ze jest to motocykl nie do zdarcia (jak to sie zawsze mowi :D ) oraz sprawuje sie idealnie na dalekie wyprawy, zwlaszcza terenowe. Z akcesoriami typu: stelaz, bak acerbisa, modyfikacje silnika... nie powinno byc problemu. Dosc duzo tego jest zwlaszcza na zagranicznych ebayah ;)

Dla zachety umieszczam aukcje z profesjonalnie przerobiona do rajdow TT-Rka: http://cgi.ebay.de/Yamaha-TT600R-Rallye_W0...VQQcmdZViewItem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaca, dzięki za info, KTM to za bardzo nie chcę bo z tego co od kumpli słyszałem ten sprzęcik czasem się psuje, a na dalekiej trasie to awaria moto to mała tragedia. Xrke wymyśliłem sobie, bo zasadniczo Honda to sprzęt pancerny i zazwyczaj ciężko ją zepsuć

Dzięki za opinię na tremat baku Acerbisa, przynajmniej w gmole nie będę sprzęta zbroił, a co myślisz nad tylnim zbiornikiem? warto w to się bawić, jak bym go założył to coprawda muszę zmienić siedzenie i cena wzrasta, tak że się zastanawiam

A w kwestii odpalenia z kopniaka, to przynajmniej się to trudniej psuje niż elektryka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to lepiej moze szukaj XR 650 L , silnik od dominatora wiec sprawdzony i popularny chociaz nie jest to hard ednuro jak R-ka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...