Skocz do zawartości

Junak czy AWO Simson?


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

I co Zbyhu' date=' zweryfikowałeś trochę poglądy na temat rusów :?:

:D[/quote']

 

hehe, no troche tak :(

choc taki MW nie wiem czy na dluzsze trasy by sie nadawal :(. Dniepr juz bardziej :wink:. I takiego jak Ty masz to moglbym miec :wink:. Ale az tak sie nie znam na silnikach :(. No i takiej kasiory nie mam :(.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

I co Zbyhu' date=' zweryfikowałeś trochę poglądy na temat rusów :?:

:D[/quote']

 

hehe, no troche tak :(

choc taki MW nie wiem czy na dluzsze trasy by sie nadawal :(. Dniepr juz bardziej :wink:. I takiego jak Ty masz to moglbym miec :wink:. Ale az tak sie nie znam na silnikach :(. No i takiej kasiory nie mam :(.

Pozdrawiam

 

No Mw nadaje się nawet na bardzo długie trasy, jak myślisz po co mu ten kanister z boku :?: :?:

Tyle że prędkość podróżna to 60-70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale az tak sie nie znam na silnikach

Zbyhu, nie pekaj tylko bierz Rusa...

W razie czego masz niedaleko speca od tych sprzetow. O ile Andrychow jest niedaleko od Rybnika :(

 

Poza tym ruski maja niesamowity klimat. Zwlaszcza takie jak MW Pipcyka... Ten sprzet jest po prostu przepiekny. A jak sprawdza sie "w praniu" to miales okazje sprawdzic na wlasnej skorze... :(

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był co wybrac Junak kontra AWO. O ruskich sie nie wypowiadam bo sie nie znam na nich .AWO 425s z 1956roku miałem przez trzy lata.Mniej wiecej w tym samym czasie kumpel kupił Junaka.Razem robilismy remonty swoich motocykli.Z tym ze w Awo poza renowacja (gruntowna) "nadwozia" robiłem tylko silnik bo wszystko inne było sprawne :!: W junaku trzeba było robic praktycznie wszystko,od silnika,po hamulce przez elektyke, skrzynie biegów i zawieszewnie.Efekt? Ja juz jezdziłem (w zasadzie bezawaryjnie) a kumpel co wyjechał to za kazdym razem cos sie chrzaniło.

 

 

Na korzyśc Junaka ----to w końcu nasza historia

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak:

AWO

dosc maly motorek, wiec jak jestes wysoki to radze Junaka

malo awaryjny (choc dobrze zrobiony junak tez nie jest awaryjny)

moc moze przeszkadzac(12 lub 14 koni-zalezy czy model T czy S )

spalanie na poziomie junaka

JUNAK

duzy, wygodny motorek (ale AWO tez wygodny)

napewno bardziej awaryjny, ale tez bez przesady

moc odpowiednia (tzn. nie za mala do jazdy)

spalanie jest z tego co pamietam na tym samym poziomie co AWO

 

junaka latwiej dostac w Polsce

a co do klangu to co sie komu podoba. Junak ma taki glosny basowy wydmuszek (dla mnie bombowy) w stylu angielskich klasykow. A AWO ma taki cichy, basowy, przytlumiony wydech (tez zajefajny). nie potrafie ocenic ktory lepiej brzmi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem ze nie odpowiadam w zaden sposob na pytanie... bo chodzilo o AWO lub Junaka, jednak moim zdaniem stara (starsza od mojej) Japonia jest jeszcze ladniejsza :D

 

Co do cen czesci to nie wiem kto zapuscil takowe plotki...posiadam katalogi wysylkowe chyba wszystkie polskie i ceny naprawde sa przystepne.

 

Moj sztrucel ma 24 lata... prawie zabytkowy, jezdze nim cale dnie, zrobilem juz prawie 3000km i nic sie nie psuje i do niczego oprocz smaru do lancucha sie nie dotykam.

 

W przypadku Junaka lub AWO zabawy bedziesz mial wiecej, ale co kto lubi 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Jezdzilem na awiaku i junaku. Odpowiednio 2 i 8 lat. Na jednym i drugim robilem trasy, i uwazam, ze Awo sie pod kazdym wzgledem chowa.

Przede wszystkim kazdy motocykl sztywno polaczony z silnikiem - beemy, ruski i awiaki, nie maja tego Czegos, co sie odczowa przy predkosciach ok 100 i przy zdjeciu gazu - tego angielskiego plyniecia.

Sprzety na wal w takiej chwili zwalniaja, co czuc, bo glowa leci lekko do przodu.

Trudno to opisac, trzeba przezyc.

Uwazam ze Juncol to najzajebistrzy pojazd w trase, z tych demoludowych weteranow.

A cha - zeby nie bylo - na emkach i innych ruskach tez jezdzilem - emki mialem z 4 lata.

pozdrawiam i nie czaj sie kolego - nie boj sie ze Junaka nie opanujesz, ja kupilem swego Janka jak mialem 16 lat a w "warsztacie" 1 mlotek, srubokret i obcegi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Ja najbardziej sie ku Junakowi sklaniam, bo to to juz w akcji widzialem, na czyms takim siedzialem, klang silnika slyszalem i dziadek mial Juanak M07 z koszem. Szalal tym do Swinoujscia z Rybnika nawet, co w dwie strony stanowi z 1400 km. I to w 4 osoby. Jakos dawal rade, wiec jednak Janek moze byc bezawaryjny... A poza tym to POLSKI motor :D.

AWOka jeszcze na zywca nie widzialem, nie siedzialem, nie slyszalem... Nikt tez nie mial go w rodzinie :D. I to nie Polski moto...

A co bedzie faktycznie?

To sie dopiero okaze, jak wroce z Francji i bede mial faktycznie w rece pieniadze.

Bardzo serdeczne dzieki za wszystkie informacje!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... nie maja tego Czegos' date=' co sie odczowa przy predkosciach ok 100 i przy zdjeciu gazu - tego angielskiego plyniecia.

Sprzety na wal w takiej chwili zwalniaja, co czuc, bo glowa leci lekko do przodu.

Trudno to opisac, trzeba przezyc.

[/quote']

 

:?: Rodzaj przeniesienia napędu nie ma wpływu na moc hamowania silnikiem.Wazne tylko czy silnik ma dobrą kompresje.Jak ma dobrą to hamuje mocniej ,jak gorszą to słabiej.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprzętach z wałem występuje za to reakcja przenosząca się na zawieszenie i dodatkowo moment bezwładności układu korbowego powodujący przechylanie motocykla na prawo lub lewo przy zmianie obrotów. Spróbuj sobie w długim łuku na wysokich obrotach silnika dodać i ująć gazu :twisted: :twisted: adrenalinka gwarantowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:?: Rodzaj przeniesienia napędu nie ma wpływu na moc hamowania silnikiem.Wazne tylko czy silnik ma dobrą kompresje.Jak ma dobrą to hamuje mocniej ' date='jak gorszą to słabiej.[/quote']

Tu nie chodzi li tylko o hamowanie silnikiem, ale o to ze dwa lancuchy w napedzie wpadaja w taka jakby interferencje - ich luzy wzajemnie sie nakladaja na siebie i stad jest to wrazenie plynnego zmieniania predkosci, bez szarpania.

A co do dalszych wyjazdow, to trasa 1400 na junaczku to nic wielkiego.

Razem z kolega - ja na M07 (109 nr ramy!!!), a on na M72 solo, rowno 10 lat temu zrobilismy trase wzdluz granic naszego pieknego kraju - 3500 bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, Dobrze zrobiony Jasiek nie jest wcale wiecej awaryjny niż Awo, nie narzekałem na swojego, drobne pierdoły pojawiają się nawet w japońcach, a wrażenia z jazdy duuuużo przyjemniejsze, mam Jaśka a Awokiem troche pojeździłem, i na wycieczki z tobołami to tylko Junak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Dobra, jak kasa bedzie to i Janek bedzie :D.

Co prawda znajac swoje szczescie do motocykli qpie Jaska w pazdzierniku/listopadzie za powiedzmy 2500zl, przez zime zapakuje w niego przynajmniej 1000zl i do lipca bede walczyl, zeby ujechac 500 km :).

Ale coz... Jasek jest tego wart :D.

Hmmm, tylko ja nie mam zadnej ksiazki o naprawach Junaka :).

Musze sobie kupic :D.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Dobra' date=' jak kasa bedzie to i Janek bedzie :).

.....

Ale coz... Jasek jest tego wart :D.

Hmmm, tylko ja nie mam zadnej ksiazki o naprawach Junaka :D.

Musze sobie kupic :).

[/quote']

Tak trzymać, a bez książki się obejdziesz :lol: , nie jest kto wie jak skomplikowany :idea:

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...