Skocz do zawartości

Wszystko o tuningu yamaha dt 50 80 125 tuning dt


kolo98
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to jest wlasnie tlumiczek gianelli, ja mialem taki i dyfuzor i tlumik i bul odczuwalny przyrost mocy i bardzo przyjemny crossowo-stlumiony dzwiek ;)

nie zakladaj nic od scigow!!! w DT masz silnik 2T i W ZYCIU nie bedzie on mial basowego dzwieku!!! to nie 4T

pzdr

A jak wymienie sam tłumniczek(http://moto.allegro.pl/item141527901_konco...mtx_ts_rm_.html) bez dyfuzora to mi to coś da, wiecej mocy lub leszy dzwięk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz zablokowana koncowke tlumia to cos da poniewaz jest to przelotowka, no na 100% bedzie inny dzwiek nigdy nie slyszalem jak dt chodzi na orginalnym tlumiku:D bo w okolicy 2 dt i same sportowe tlumiki gianelli

 

ja mam sportowy wydech gianelli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania:

-Czy w DT 125 trzeba z dyfuzora wyciagnąć tylko dlawik czy caly dyfuzor wybebeszyc z wszystkiego co tam znajde?

-Sprzedawca mowil ze moja DT 125 jest odblokowana na module i robiono to w serwisie Yamahy, nie bardzo rozumiem ponieważ nie slyszalem zeby DT 125 odblokowywal ktos na module? Moze chodzilo mu o cos innego?

 

Jak co to mam DT 125 z grudnia 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania:

-Czy w DT 125 trzeba z dyfuzora wyciagnąć tylko dlawik czy caly dyfuzor wybebeszyc z wszystkiego co tam znajde?

-Sprzedawca mowil ze moja DT 125 jest odblokowana na module i robiono to w serwisie Yamahy, nie bardzo rozumiem ponieważ nie slyszalem zeby DT 125 odblokowywal ktos na module? Moze chodzilo mu o cos innego?

 

Jak co to mam DT 125 z grudnia 98.

Dobrze powiedzal bo yamaha dt jest blokowana na module :) Po odblokowaniu powinna sie krecic do okolo 12,5 tys obrotow.

Jak ja wybebeszalem dyfuzor to wywalilem wszystko ze srodka i kretem przeczyscilem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze powiedzal bo yamaha dt jest blokowana na module :biggrin: Po odblokowaniu powinna sie krecic do okolo 12,5 tys obrotow.

Jak ja wybebeszalem dyfuzor to wywalilem wszystko ze srodka i kretem przeczyscilem :clap:

 

Co do blokady na module to czytalem tlumaczenie pelnego odblokowywania DT 125 ze strony www.dt125.de no i tam nie ma nic napisane o blokadzie na module, jedynie co to blokada YPVS oraz cos z predkosciomierzem ale jezeli ja mam predkosciomierz na zwykla linke to nie musze na to patrzec.

Nie wiem czy dobrze mi sie wydaje ale czy na module nie byly blokowane tylko DT 80?

 

Moja sie nie kreci do 12,5 tys. obrotow :/ tylko do okolo 6 tys. Czy jest mozliwe ze to jest wina zle ustawionego gaznika. Motor jest na dotarciu i w sumie teraz to nawet mi pomaga ze sie zbytnio nie wkreca na obroty ale sprzedajacy mi mowil ze po dotarciu trzeba na nowo naregulowac gaznik i powinno byc wszystko ok - czy jest wogole mozliwa taka sytuacja?

 

-co do dyfuzora to czytalem gdzies ze lepiej nie wywalac wszystkiego ale sam sklaniam sie do tego zeby go jednak "wyproznic" :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz dt 80 ludzie wszystko wywalaja i moc wzrasta wiec tu tez wszystko

 

mi sie wydaje ze sprzedawca Cie oklamal poniewaz z niewyregulowanym gaznikiem albo by Ci ciezko palilia alby by miala problem z wchodzenie na obroty poprostu stasznie wolno by wchodzila jesli Ci idzie jak brzytwa do 6tys to wyglada na to ze jednak masz blokade na module bynajmniej tak mi sie wydaje

 

przez internet duzo Ci nie pomoge gdbym sie przejechal to wtedy mozna myslec

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz dt 80 ludzie wszystko wywalaja i moc wzrasta wiec tu tez wszystko

 

mi sie wydaje ze sprzedawca Cie oklamal poniewaz z niewyregulowanym gaznikiem albo by Ci ciezko palilia alby by miala problem z wchodzenie na obroty poprostu stasznie wolno by wchodzila jesli Ci idzie jak brzytwa do 6tys to wyglada na to ze jednak masz blokade na module bynajmniej tak mi sie wydaje

 

przez internet duzo Ci nie pomoge gdbym sie przejechal to wtedy mozna myslec

 

Gdzie w takim razie jest "blokada na module" w DT 125? Nie znalazlem jeszcze zadnego opisu zeby 125 miala blokade na module. Moze chodzi o YPVS? Taka mi mysl przychodzi do glowy ze jezeli w DT 125 nie bylo blokad na module moze dlatego koles mowil ze na module jest odblokowana?

 

Jezeli chodzi o wchodzenie na obroty, to "jak brzytwa" nie wchodzi, choc nie zachowuje sie jak by bylo cos z nia nie tak. Po prostu jest slaba i obroty koncza sie na 6 tys. a piszac slaba mam na mysli to ze np. derbi senda 70ccm jest zdecydowanie zwawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w takim razie jest "blokada na module" w DT 125? Nie znalazlem jeszcze zadnego opisu zeby 125 miala blokade na module. Moze chodzi o YPVS? Taka mi mysl przychodzi do glowy ze jezeli w DT 125 nie bylo blokad na module moze dlatego koles mowil ze na module jest odblokowana?

 

Jezeli chodzi o wchodzenie na obroty, to "jak brzytwa" nie wchodzi, choc nie zachowuje sie jak by bylo cos z nia nie tak. Po prostu jest slaba i obroty koncza sie na 6 tys. a piszac slaba mam na mysli to ze np. derbi senda 70ccm jest zdecydowanie zwawsze.

niektore DT 125 byly blokowane poprzez wyzszy cylinder zeby byly rozprezone i slabsze... we francji tak bylo (99%) poza tym blokady w tlumiokach i czasem na predkosciomierzu. nie mam pojecia jak dojsc jakie mozesz miec blokady... nr silnika moze cos powiedza??

Edytowane przez pawela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dtka 125 w zaleznosci od rocznika miala rozne blokady, w starych wersjach byl zablokowany 6ty bieg (fizycznie byl ale nie szlgo go zapiac), w pozniejszych wersjach z blokad mechanicznych wprowadzono "wazkie gardlo" na wlocie do dyfuzora czyli tulejke zmniejszajaca gigantycznie srednice lub 2 polksiezyce troche ponizej polowy dyfuzora, (szwajcarskie wersje mialy rozkrecany dyfuzor w pol i bezposredni dostep do blokad), wraz z blokada na wydechu YPVS byl obracany o 180 stopni, co powodowalo ze dt nie chciala sie dobrze wkrecac. YPVSke mozna obczaić poprzez zdjecie dyfuzora i zerknac w kanal czy czasem nie jest owalna strona do kanalu a wycieciem gdzies tam do gory. Poprawna regulacja fabryczna (juz poprawnie zamocowanego YPVSa nie fabrycznie obroconego) jest tak ze wstaiamy jakas blokade w otworek w mocowaniu YPVSu (aluminiowy element) i pomiedzy tym bolcem (blokada) maja byc te widelki (teflonowe) od tarczy YPVSu nastepnie naciagamy linki i odpuszczamy je o 0,5 obrotu i sprawdzamy czy zawor nie chodzi ciezko po wlaczeniu zaplonu. To jest seryjne ustawienie, ja w swojej DT (89 rok) mialem linki od zaworu podlaczone 1 na cylindrze byla polaczona z 2 na silniczku krokowym (chodzi mi o numeracje) widelki podczas wlanczania zaplonu wedrowaly mi w dol (przy self tescie). Eksperymentujac polecam uzytkownika DT 125 przestawic te widelki pod gorna kreske (mamy u gory kreske, w srodku otworek reg. i na dole jeszcze jedna kreske) jak przestawilem u siebie to motor od 6 tys byl nie do poznania (warunek to polaczenie linek 1-2, 2-1) rwal sie jak dziki do przodu. Co do innych blokad, to w liczniku montowano takie dziwne ustrojstwo ktore po przekroczeniu 60km/h zmienialo mape zaplonu i motor sie nie wkrecal wyzej byla to jedna z blokad modulowych (licznik na linke) inna blokada na module byl tez czujnik predkosci ale dokladnie nie wiem jak to bylo z tym bo to bylo juz na elektronicznym liczniku

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o to wybebeszanie dyfuzora to powinna zostać tam jedna przegroda!!!!!!!!!! Jest ona bardzo ważna ponieważ odbija spaliny z powrotem do cylindra i zamyka okno wydechowe w odpowiednim momencie - a co za tym idzie w cylindrze znajduje sie więcej mieszanki ponieważ nie ucieka ona do wydechu!!!!!!!!!!!!!! Jest to taka przegroda z dziurkami, ma sie odniej odbić impuls spalin a reszta spalin ma uciec przez dziurki!!!!!! Dzięki zachowaniu tej jednej przegrody mamy większą moc przy niższych obrotach oraz spalanie tak bardzo nie wzrośnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mój tumik tak głośno i brzydko pierdzi ze jezdzic sie nie da wieczorem w terenie przez ludzi zamieszkałym;p

Polecacie np to http://moto.allegro.pl/item141527901_konco...mtx_ts_rm_.html

a jeśli bym założył tumik od jakiejs 600 to bedzie efekt czy pogorszy sprawe? Chodzi mi o to żeby miec fajny basik ale zarazem żeby cicho chodził

pikus91 rozumiem ze masz oryginalny tumik tak ?

 

 

ja mam identyczny w kmx_ie od kad go kupilem ale jakiegos oszalamiajacego dzwieku czy mocy to nie zauwazylem a teraz jeszcze jak wymienilem stara wate szklana na welne mineralna to moto praktycznie juz nie slychac.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o to wybebeszanie dyfuzora to powinna zostać tam jedna przegroda!!!!!!!!!! Jest ona bardzo ważna ponieważ odbija spaliny z powrotem do cylindra i zamyka okno wydechowe w odpowiednim momencie - a co za tym idzie w cylindrze znajduje sie więcej mieszanki ponieważ nie ucieka ona do wydechu!!!!!!!!!!!!!! Jest to taka przegroda z dziurkami, ma sie odniej odbić impuls spalin a reszta spalin ma uciec przez dziurki!!!!!! Dzięki zachowaniu tej jednej przegrody mamy większą moc przy niższych obrotach oraz spalanie tak bardzo nie wzrośnie :biggrin:

 

No wiec w dziale mechanika 2T znalazlem juz kilka dyskusji na temat wybebeszania dyfuzora i wychodzi na to ze nalezy wyciągnąć z niego wszystko. Spaliny maja sie odbijac nie od tej dziurkowanej przegrody, tylko od końca dyfuzora, czyli tego stożkowego zwężenia(przegroda z dziurkami działa dokładnie tak jakby w miejscu przegrody kończył się dyfuzor czyli cała część dyfuzora za przegrodą nie odgrywa zupełnie żadnej roli). Wszystkie wyczynowe silniki 2T maja dyfuzory puste w srodku bez żadnych przegródek. Do każdego silnika oblicza sie i stosuje odpowiedni dyfuzor, czyli nie można stosować ich zamiennie z różnymi silnikami. Czasem zdaża sie ze producent zamiast produkować kilka różnych dyfuzorów do każdego modelu silnika produkuje jeden rodzaj dyfuzorów ale w środku wstawia np. blaszke zmieniającą jego charakterystyke, w zaden sposob nie jest to jednak przegroda tylko raczej wzdłużna kształtka której nie nalezy usuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...