Skocz do zawartości

suzuki RG


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

zdaje sobie sprawe ze zakladam milionowy temat nt. suzuki RG 80, ale "pilnie" potrzebuje informacji od posiadaczy tego motorka. w szukaj nie znalazlem tego, co potrzebuje.

 

kolega przymierza sie do zakupu rg 80ccm z 95`

przejechane 28k, sciagany z niemiec.

 

jedziemy w srode na ogledziny- potrzebuje informacji aby jak najdokladniej sprawdzic moto.

dlatego tez zwracam sie z prosba do posiadaczy tego srzeta aby zdradzili mi troche info o tym pojezdzie, na co szczegolna zwrocic uwage.

 

nie piszcie mi prosze o klockach hamulcowych czy oponach- chodzi mi o konkretne przypaddlosci tego konkretnego pojazdu. cos typu gasniecie zimnego na wolnych- slaba kompresja itd. jak jest ze skrzynia, sprzeglem i tak dalej.

 

dzieki serdeczne i pzdr:)

 

[[[temat do usuniecia w srode(o ile moge o to prosic) jesli bedzie taka potrzeba ]]]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak.. uwazaj przedewszystkim na kompresje co sie wiaze z tlokiem... uwaznie przyjrzyj sie na wal bardzo uwaznie... i przedewszystkim zwracaj uwage na wszelakiego rodzaju odglosy silnika...ze sprzeglem raczej nie ma klopotu tak samo jak ze skrzynia... bo jak wiadomo do rg nie jest zadobrze z czesciami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj dobrze silnik ma chodzic cicho i nic nie ma prawa sie tłuc tam. Jesli moto nie bedzie chodzilo na 1,5 tys obr to niech sie rozgrzeje i zmniejsz na gazniku obroty. Ja popelnilem blad jak kupywalem gaznik byl do czyszczenia i regulacji. na chacie wyregulowalem i lozyska sie zaczely tluc. sprawdz to co zwykle akumulator lancuch zeby schodzic z ceny ;p Popatrz na srubki w silniku czy bedzie widac czy cos bylo grzebanie czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do walu to nie mam zielonego pojecia jak mu radzisz uwazac na wal ;| Przeciez silnika nie bedzie rozkladal... USterki mozna poznac tylko po stukach nierownej pracy itp. Chociaz u mnie w bylej DT bylo slychac lekkie stuki na wolnych a po rozbiorce silnik wogole nie mial luzow i pieknie chodzil :) Do teraz nie wiem co w nim bylo ale sadze ze podkladki dystansowe na wale mogly sie juz wytrzec :) Ja bym ci radzil sprawdzic kompresje poprzez wrzucenie dwojki na asfalcie i probe przeciagniecia moto. Kolo powinno sie blokowac. Sprawdz rowniez wszelakie wycieki. Umow sie z typem zeby silnik byl zimny jak przyjedziesz ogladac!! Przed zapaleniem zbadaj temperature reka i dopiero odpalaj i zobacz jak chodzi. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli powinien na jalowym krecic mniej niz 1,5k? malo jak na takiego dwusuwa:D

 

wal planuje sprawdzic jezeli pozwoli na zdjecie pokrywy magneta, sprawdzic czy nie ma luzow za duzych i tak dalej.

 

powiadacie tak wiec ze rg nie ma jakichs zbytnio duzych przypadkosci?

co do sprawdzenia na zimnym silniku to planujemy przyjechac tak z godzinke przed czasem, zeby kolesia zaskoczyc.

dzieki za odp. pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym powinien trzymać 1,4-1,5. Max obroty przy rozgrzanym silniku bez obciążenia to od 10tyś do 12tyś. -W sumie to kwestia regulacji.

Luzów wału nie da rady sprawdzić, najwyżej luz na łożyskach. W tym moto w sumie nie ma się do czego przyczepić ;] Jak jeździ to będzie służył ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wlasnie tez bede jechal rg ogladac, no i niewiem, bo podobno niemialo zadnego remontu od nowosci a ma 25000 przejechane, ile jeszcze moze pociagnac bez remontu?i jak bede remontowal to za co sie zabrac w pierwszej kolejnosci i skad brac czesc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wlasnie tez bede jechal rg ogladac, no i niewiem, bo podobno niemialo zadnego remontu od nowosci a ma 25000 przejechane, ile jeszcze moze pociagnac bez remontu?i jak bede remontowal to za co sie zabrac w pierwszej kolejnosci i skad brac czesc?

 

 

no to podejrzewam ze remont by Cie czekal i to szybko....trza by wymienic lozyska, simmeringi, korbe, tlok + wszystkie uszczelki(uszczelkio radze orginalne a nie podroby). a co do czesci to byl juz post, w ktorym podano sklep w ktorym prawdopodobnie mozna dostac czesci..musisz poszukac..a jak nie to salon Suzuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majak co ty chłopie piszesz?? u mnie w iżu przed remontem, na jednym tłoku było przejechane ponad 55000tysiecy, fakt ze tlok byl poodkształcany, nagar ponad 5mm, luz płaszczyzny cylindra. Ale to jeździło, nie weim jak w tych nowych motorach jest z tłokami, ale jak kiedyś pozonne zrobili to jeździly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci napisze tak . Jak pojedizesz to oblukac. Masz siasc i to ma sie bujac te 90-100km/h bo tutaj cylinder jest żeliwny wiec jak juz to musisz najlepiej zrobic szlif nowy tlok pierscienie.Tutaj nie ma nikaslu ze wymieniasz sam tlok. A i taka rada tez masz wsiasc i sprawdz wszyskiego biegi. Bo mi podczas uzytkowania cos sie stalo z wodzikiem i 6 wypadala jak przekroczyles 6 tys :) Mechanik nie wiedzial nawet jak to zrobilem:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suzuki rg dozywa do 25tys ale pozniej lepiej zrobic remont bo szkoda aby strzelil pierscionek i narobil syfu

 

Wojt@s rg to nie jest stary motor ktory kreci do 7-8tys rg dochodzi do 12tys i napewno ma bardziej wysilony silnik niz w starych sprzetach poniewaz z 80 wycisniete jest okolo 12-13 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...