Skocz do zawartości

Zestaw tłok + pierścienie do Junaka


Merh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

heh... widzicie-miałem ostatnio sporo roboty przy tym klasycznym sprzęcie.wszystko sprowadzało sie do wyeliminowania stuków w silniku. jak zawsze jednak mam pod górke i nic z tego nie wyszło. mam juz jednak jakiś pogląd na temat tłoków :cool: otóz oryginalne były widocznie g.. warte,skoro po godzinie jazdy tłok puchł i zatrzymywał motor w miejscu. co innego produkcja almotu. te tłoki szczerze polecam! przehonowano tylko cylinder i po złożeniu wszystkiego do kupy motor smigał przez jakies 2h non stop.tylko po to by przekonać się co warty jest ten tłok.a lekko nie miał,bo motor bujałem do 100 i ponad < :lalag: ciekawa sprawa>

i nic! po zdjeciu głowicy i cylindra tłok wyglądał na gładzi jak nowy.co innego denko,które zalecialo juz pięknie nagarem (ehhh,roztłuczone prowadnice). Na uwage zasługuje też chyba jakość wykonania.naprawde dobry materiał i wykonanie.porównywałem wszystko z oryginałem i nawet kąty otworów sie zgadzały !

 

Pierścienie-zainwestowałem w pierścienie z firmy P. Derdy . i nie żałuję bo są to pierścienie konkretnej jakości. przesyłka błyskawiczna. także polecam do junaczka,bo wszystko ładnie gra razem z tym tłoczkiem.

 

Sworzeń-hmm... jesli ma ktoś jakiś do polecenia niech tu napisze.napewno sie przyda :icon_evil: ja jezdze na oryginale. A panewke w główce zamowiłem od P.Rottermana z allegro. nie narzekam.nie bylo z nią wiekszych problemow.

 

Na koniec mam pytanie odnośnie prowadnic-wykonywać je z brązu ba1054? czy moze poleci mi ktoś sklep w ktorym da sie kupić porządne,sprawdzone w trasie prowadnice.Dla mnie to teraz najważniejsza sprawa,bo moze uda sie dzieki zabiegowi ich wymiany usunąć klekotanie i przecieki oleju do komory spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo za pomysły !! Tłok oraz pierścienie nie dotarte a ty my dajesz już tak ostro w rure??? Oj ten Junaka z tobą nie ma lekko. Jak wiadoko to najpierw trzeba cały zestawik dotrzeć przy prądkości 50-60 km bo wtedy silnik ma dośc przyzwoite obroty (nie za wysokie), czasmi równiez dać mu odpoczać na trasie krótkimi postojami. Tym razem udało ci się że nic nie stało się dla silnika. Co do prowadnic to nie wiem jaki masz tam luz na nich, ale nie może być też tak spasowane że zawory ledwo chodzą. Oczwiscie olej doprowadzany jest do głowcy po to aby również smarowały się zawory w prowadnicach. Czy chcesz czy nie chcesz to nie wyeliminujesz czarnego nalotu na tłoku po pierwsze- spalanie miesznik robi swoje no a po drugie to wina naprawde rozbitych prowadnic.

 

A jeszzce o jaką "panewke w głowce" ci chodzi bo nie kojarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra-ja to nazwałem panewka,bo sie ostatnio napatrzyłem na praktykach u tokarza :P po prostu tulejka w główce korbowodu w razie niejasności :P a dawałem mu w parnik zeby go porzadnie rozgrzac.

nie jestem jednak katem za jakiego mozna mnie uwazac po powyzszyma poscie :biggrin: bez przesady! nie robie motoru po to zeby go zajezdzic od razu ;]

 

a co do prowadnic to maja luz napewno juz za duzy,bo głowica byla oryginalna,40-letnia ;] wiec luz jest cos okolo 0,5-0,7 :buttrock: czyli juz po prowadnicach.

 

a na docieranie bede mial czas w przyszlym roku.zreszta tym motorem nie lubie jezdzic szybko,bo on nie jest do tego stworzony. 60-70 na zebatce 22z i silniczek sobie jakos powoli cyka.

 

ponawiam wiec pytanie o te prowadnice-bo nigdzie nie doczytalem sie jeszcze gdzie mozna dostać porządne zamienniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

po 1. Przy takim docieraniu o kant d*** rozbić te Twoje remonty. Silnik dociera się pomału, a nie odrazu ostre pałowanie.

 

po 2. Nagar na tłoku jest tłusty z oleju? A może to również pierścienie się zużyły ? <patrz pkt1>

Jeżeli chcesz robić głowicę samodzielnie to kup brąz i porządne zawory <np od Parandowskich>

Jednak proponuję oddać głowicę do profesjonalnego warsztatu - całość ok 300 zł. Jeżeli będziesz zainteresowany to pisz na priv to podam adres :) <nie jestem spokrewniony z właścicielem :D tylko byłem klientem>

 

po 3. zmień zębatkę zdawczą z 22z na 19/20 z inaczej nie zbliżysz się do fabrycznych osiągów ...

 

 

Pozdrawiam

Artur

 

Sprzedam Junaka M07/10

http://allegro.pl/item136232891_junak_m07_10.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

po 3. zmień zębatkę zdawczą z 22z na 19/20 z inaczej nie zbliżysz się do fabrycznych osiągów ...

 

 

 

Popieram kolege. Zębatka 22 to za ciążko dla silnika a w szczególności na dotarciu. Sam jeździłem na takiej i wiem co mówie. Po zmianie na 20 motor a konkretniej to silnik był nie do poznania. Owiele lepsze osiągi i jeszcze nie udało mi się zagrzć go. Wcześniej na 22 zdarzało się przy prądkości 80km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym docieraniem to nic zlego ze mu dales troche w palnik - docieranie na niskich szybkosciach obrotowych muli silnik. Wazne zeby po pierwszych 50 km wymienic olej, nastepna zmiana po 200 km.

Tak ze odwrotnie niz koledzy mowia.

Natomiast z zebatka zdawcza maja 100% racji - 22 jest o te 2 zeby za duza do tego silnika.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi, ze zestawy almota nie sa wcale takie rewelacyjne. fakt, ze tloki juz nie puchna, ale np. pasowanie otworow na sworzen jest straszne, bo albo sworzen lata, albo nie ma mowy o plywaniu sworznia, bo wchodzi za ciasno.

ogolnie jest ok, ale do idealu daleko.

 

OT: widze, ze coraz wiecej ludzi z DzikiegoJunaka pojawia sie na tym forum :lalag: Pozdrowienia Kamraci!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja pisze niewyraźnie ,czy wy nie czytacie tego co piszę?! dałem mu w parnik na jednej krotkiej trasie,i to tez bez przesady,bo nie jechałem ciągle stówką! ludzie-już mowiłem: BEZ PRZESADY!!! a to ktos pisze ze mi sie pierścienie zużyły,a to że sworzeń jest nie tak osadzony w tłoku.

ja opisuje jak to sie ma u mnie.

 

dobrze,ze piszecie jak to sie ma w niektórych przypakach,ale skonczcie juz mowic ze jestem sadystą :) co do zębatki to i tak pewnie ją zmienie.mam na to całą ,wspaniałą zimę i czasu pod dostatkiem.

 

i niech mi ktoś w koncu jasno powie-bo pytałem sie wielu mechaniorów i w koncu nie wiem: czy sworzeń w tłoku ma siedzieć ciasno,a pracować tylko na tulejce? bo u mnie od takiego zestawienia otwory na sworzen w tłoku wyrobiły sie dosyć szybko i złapały luzu.na oryginalnym<na 100%>tłoku. teraz złozyłem na ciasno w tłoku a w tulejce na płynny obrót.

poki co jakoś to jezdzi.

 

PYTANIE NR2! to gdzie w koncu mozna dostać dobre prowadnice?! zna ktoś odpowiedź?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PYTANIE NR2! to gdzie w koncu mozna dostać dobre prowadnice?! zna ktoś odpowiedź?!

 

W składzie metali kolorowych :notworthy: Brąz Ba 1054 i dotoczyć na wymiar z odpowiednim pasowaniem, montować na ciepło w głowicę.

A jakie zawory będziesz montował do tej głowicy? Jeżeli chcesz pójść po kosztach (czego nie polecam :biggrin: to proponuję prowadnice od T25 (wladimirec - taki ciągnik rolniczy :flesje: )

 

czy ja pisze niewyraźnie ,czy wy nie czytacie tego co piszę?! dałem mu w parnik na jednej krotkiej trasie,i to tez bez przesady,bo nie jechałem ciągle stówką! ludzie-już mowiłem: BEZ PRZESADY!!!

 

Twój moto :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh- całe szczescie zawory mam jeszcze oryginalne: 9.0 i 9.5 z tego co pamietam.sa w bardzo dobrym stanie,więc żadnych przekrętów stosował nie bede.(zresztą sie nie opłaci)

a co do tego czy to moje moto-hmmm... to zabytek,więc chyba w pewnem sensie nie tylko moje :evil: zresztą wiem dobrze jakie uczucia budzą sie po przeczytaniu tekstu o katowaniu motocykla,szczególnie takiego. w pełni rozumiem bulwersy :evil: ale uspokajam-ten motor u mnie nie zginie :cool: poki co to własnie pod moim okiem odżył,więc chyba nie jestem jeszcze aż takim złym włascicielem :icon_mrgreen:

 

a z tym składem to rzeczywiście istnie przmyslane rozwiązanie ;) dzieki za podpowiedź ,ale nie jestem jeszcze az tak ociemniały żeby na to nie wpaść.tylko o to chodzi że w moich okolicach nie ma takiego składu.

dzwoniłem juz po całej polsce i wszedzie tylko hurt albo nie mają takiego. bardzo prosze o konkrety :biggrin:

Edytowane przez Merh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał kilka cylindrów w silniku a nie jeden, to byś więcej wiedział o jakości tłoków z Almotu. Róznice wagowe między tłokami zamawianymi w jednym wymiarze do jednego silnika są ogromne, 4-5 gramów nawet! Pierścienie mają beznadziejne. Wymiary tłoków są ok, nie puchną, ale to cholerne pasowanie sworzni.... Niewielki wybór jest niestety dorabianych tłoków. Ktoś tu na forum zachwalał tłoki z Gorzyc, jak ktoś miał doświadczenia z tłokami z Gorzyc to niech się wypowie czy są dobre.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam niestety doswiadczenia z tlokami z Gorzyc, natomiast chce odpowiedziec na pytanie Mercha o pasowanie sworznia.

We wspolczesnej japonii sworzen pasowany jest w pelni plywajaco, czyli zarowno w tulejce glowki korbowodu jak w otworach tloka przesowa sie pod naciskiem palca ( bez zadnych luzow ). Do takiego pasowania potrzebny jest wlasciwy material na tlok i korbowod ( ktory nie ma zadnej tulejki ) i odpowiednia dokladnosc wykonania.

Do Junaka podchodze jak do starych anglikow - w tulejce korbowodu suwliwie ( ruch pod naciskiem palca ) w otworach tloka lekki wcisk.

Do wlozenia sworznia w otwory tloka musisz podgrzac tlok ( ja okladam szmata wyjeta z wrzacej wody i po podgrzaniu tloka lekko wsuwam sworzen ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z tym składem to rzeczywiście istnie przmyslane rozwiązanie :) dzieki za podpowiedź ,ale nie jestem jeszcze az tak ociemniały żeby na to nie wpaść.tylko o to chodzi że w moich okolicach nie ma takiego składu.

dzwoniłem juz po całej polsce i wszedzie tylko hurt albo nie mają takiego. bardzo prosze o konkrety :)

 

slabo szukales, w lublinie w tabalu powinni miec, albo sprowadzic na zamowienie. tylko to nie bedzie tanie...

nikt ci nie da gotowego wyrobu, bo nie wiadomo jakie masz otwory w czapce na prowadniki, moze juz wyjundane a wtedy trzeba robic nadwymiar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...