Skocz do zawartości

SHL m11,m11lux,m11w,m11wlux


poll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Już Ci wyjaśniam kolego.,Masz silnik S-34 czyli o pojemności skokowej 173 cmmm i nie jest on z shl tylko oryginalny z WFM tej z ostatniej produkcji.W SHL m11 tej 3 bie3gowej były fabrycznie montowane silniki S-31.i różniły się tylko kształtem głowicy i cylindra poza tym reszta ta sama.Na resztę pytań w tej chwili nie jestem wstanie udzielić Ci odpowiedzi ale wydaję mi si.ę że były różne ilości tych zębów.Proponuje poszukać w nece iinstrukcji obsługi jednego i drugiego moto i tam na pewno będzie pisało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie tej dżwigienki na kierownicy która otwiera powierze w gażniku jak macie ją ustawioną w trakcie jazdy czy macie otwarte powietrze czy zamkniete. I jeszcze jedno pytanie czy też macie problemy z wyciekami z silnika czy tylko ja tak mam a moze ten typ tak ma. Bo juz sam nie wiem poskaldałem silnik na uszczelki + silikon i cieknie moze to jest jak w junaku ze jak nie cieknie to znaczy e nie ma oleju.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja jeszcze chcę się wytłumaczyć bo rozmawiałem z poll'em i doszedłem po medytacjach do wniosku że to wina NOWYCH pierścieni bo są jeszcze nie dotarte. Przypomniałem sobie jak w mojej wsk tez był ten problem w sumie jak odpaliłem ją po remoncie to mało zawału nie dostałem tak dzwoniło ale potem jej przeszło wiem że to na 99% wina pierścieni bo brat cioteczny w swojej shl m11 też tak miał. Dopiero po dwuch sezonach wysiadła tulejka na głóce korbowodu ale to wina samej tulejki bo była wykonana z gównianego materiału dlatego apeluję żeby tą część tj. tulejkę wyszukać jak najlepszą tj. najtwardzszą. Pozdrawiam wszystkich zmotórzonych :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam propo ssania to podczas zapalania dźwigienka do przeodu-czyli przepustnica ssania w najniższym poziomie.Dzięki temu ograniczamy dopływ powietrza w gaźniku i więcej paliwa moto pobiera bo jest większe podciśnienie wywierane na gaźnik przez pracę sinika.Jak już tylko moto złapie troszkę temp. czyli po około powiedzmy 3-5km normalnej jazdy przesuwamy dźwignie do siebie co powoduje że przepustnica pójdzie do góry i całkowicie odsłoni gardziel gaźnika.Jest to bardzo istotne aby nie zapomnieć o wyłączeniu ssania gdyż moto dostaje zadużo paliwa i nie osiąga max mocy.

 

Propo wycieków oleju to umnie też troszkę cieknie mimo uszczelki i cieniutkiej warstwy silikonu. Chociaż umnie narazie jest wlany hipol wiec może być troszkę zażadki i dlatego zwiewa olej.Ale póki co to niech zwiewa. Bo i tak czeka mnie rozbiórka silnika.

 

Co do dzwonienia powiedzmy pierścionków to już sam niewiem . Kupiłem nowe pierścionki które zmierzyłem śrubą mikrometryczną w sklepie i okazało się że pierścionek pierścionkowi nie jest równy.W sumie po zmierzeniu około 20 sztuk okazało się że jest między nimi rozbieżność aż o 0.1 mm co jest istotne bo jest wtedy duży luz. Dokładnie dobrałem do swojego tłoka dwa najwyższe i bardzo dokładnie podpiłowałem je do cylindra i do zamków w tłoku.Wymieniłem nową na tulejkę i sworzeń.Tulejkę również bardzo dokładnie rozwiertakiem dopasowałem do sworznia w ten sposób że niema w ogóle luzu no i cholerstwo dalej stuka.Z tego wnioskuje że musi to być luz na łożysku igiełkowym na stopie korbowodu.Więc niestety na dniach czeka mnie rozbiórka silnika i wymiana na drugi wał

Ale póki co nacieszę się jazdą.Oczywiście nie szybciej jak 60km (w trosce o dobre dotarcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wycieków oleju to też mam problemy choć między karterami NIC nie cieknie ani się nie sączy to olej zapierdziela wałkiem zmiany biegów a startera mimo że jest tam 2x oringi. A i jeszcze wałkiem zdawczym coś niecoś sączy ale tego się nie da uniknąć bo jest tam popychacz i po troszeczku olej "wychodzi" ze skrzynki. CO do rad to czerwony silikon i samemu zrobić uszczelki. W rolniczych trzeba popytać o materiał do robienia uszczelek do ciągników gość chciał coś koło 12zł za arkusz a3 ale nie kupiłem bo ileż można kupować :clap: w mądrej gazecie: "automobiliście" czytałem że uszczelkę należy nasączyć w lakierze żeby się nie sączyło przez nią ale tego sposobu nie próbowałem. A jeszcze jak skręcasz to można dać sylikon pod łby śrub tylko trzeba pamiętać żeby to dokładnie odtłuscić rozpuszczalnikiem - potrzeba kilka szmat bo jak użyjesz jedenej do odtłuszczania to gówno nie robota. Ja jeszcze papierkiem ściernym spasowałem sobie kartery i dekle znaczy się wyrównałem. No to chyba tyle moich wypocin :icon_mrgreen: Pozdrawiam i życzę szczelnego silnika !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci wyjaśniam kolego.,Masz silnik S-34 czyli o pojemności skokowej 173 cmmm i nie jest on z shl tylko oryginalny z WFM tej z ostatniej produkcji.W SHL m11 tej 3 bie3gowej były fabrycznie montowane silniki S-31.i różniły się tylko kształtem głowicy i cylindra poza tym reszta ta sama.

 

Totalna bzdura!! To jest czesto popełniany błąd. Nie jest to silnik 175 tylko 125!! To nic że wygląda jak SHLowski ale jest to oryginalna 125-tka montowana w -W-F-M-kach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i te cylindry mają to do siebie że ich tuleja jest strasznie gruba więc często przerabiano tzn. robiono szlif na 175 ccm. Więc błąd aż tak duży to nie jest wg mnie jeśli określi się je jako 175 bo do naszych czasów zapewne orginalnych 125 zachowało się niewiele mam na myśli nominały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i te cylindry mają to do siebie że ich tuleja jest strasznie gruba więc często przerabiano tzn. robiono szlif na 175 ccm. Więc błąd aż tak duży to nie jest wg mnie jeśli określi się je jako 175 bo do naszych czasów zapewne orginalnych 125 zachowało się niewiele mam na myśli nominały.

Nie do końca tak. Cylinder może i ma grube ścianki ale bez przesady nie był on rozwiercany pod 175. Jeżeli mamy być dokładni to silnik ten był konstruowany z możliwością zamontowanie cylindra o pojemnosci 175 a nie trozwiercaniu 125. Pierwsze słysze że do obecnych czasów mało zachowao się oryginalnych, nominalnych 125. Może i mało bo większość osób robiło szlify aby motor przyzwoicie chodził ale napewno nie takie że pojemnośc wzrastała do 175 :buttrock: . A propo niedoczekanych nominałów ja mam oryginalny silnik -W-F-M- 125 z 1956 roku i odziwo był bez szlifu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ślepa dyskusja ponieważ wg mnie mało dotarło nominałów do naszych czasów. Te rzeczy co ja mam to też można by bajki pisać :smile: ale nie o to chodzi. Kolega mówił mi o tych cylindrach że można było więcej zrobić szlifów niż cztery i wspomniał o tych 175ccm ale skoro mówisz że nie to może i nie. (Wiem że pojemność zależy od średnicy tłoka i skoku tłoka). Z drugiej strony do shl m11 obecnie można kupić tłoki na 5,6,7 i chyba 8 szlif !!! Tyle że to wszystko lipa bo produkcji rzemieślniczej. ALE jakiś czas temu dowiedziałem się z kolegą który składał zamówienie na tłok do silnika sahsa że jeśli dostarczy się materiał tj stare tłoki to mogą wykonać z nich jakiś inny nowy tłok więc może jest nadzieja na porządne tłoki i "nieskończoność" szlifów w shl m11 :smile: Co do ceny takiego tłoka to dokładnie nie pamiętam ale oscylowało to w granicach 300zł. Tyle że to był tłok do sahsa a jest on cholernie nie typowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jest z 1964r i jeżdże na nim, ale zbytnio mnie on nie zadowala - predkość maksymalna 70km/h, wiec myśle ze 175 to nie jest. Łatwo by było go przerobić, ponieważ wał jest grubszy i konkretniej wygląda niz w WSK 125.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zakładam ten nowy post na wzór postu kolegi KOBUZ1.Ponieważ cieszy sie duzym powodzeniem a o shl jest naprawdę niewiele na forum no może o konkretnych żeczach.Proponuje aby wszyscy którzy maja cokolwiek wspólnego z tymi pieknymi motocyklami dołanaczali sie do tematu.Jeśli macie jakieś fotki tych motocylki niekoniecznie już odrestaurowanych to proponuje je tu wrzucic poniewż kazdy właściciel shl z chęcia je pooglada.Ciekawe moga być równierz zdjęcia z przeprowadzonego remontu plus opisy dokładnie jak przebiegał w waszym wykonaniu.Zawsze można te wskazówki wykozystać bo duzo ludzi zabiera sie do remontu i niebardzo wie jak to zrobic , popełniając duzo blędów które mógłby uniknąć czytając tego typu własnie posty.Oczywiscie fotki odrestaurowanych moto bedą jak najbardziej mile widziane i to najlepiej jakieś dokładne i szczegółowe fotki.

 

Jeśli macie jakies ciekawe pomysły lub patenty to jak najbardziej benda mile widziane.Pod warunkiem że niebendą ingerowały w oryginalny wygląd shl.Poniewą ztylko oryginalne pojazdy najbardziej sie liczą i są najbardziej wartościowe.Oczywiście niezaszkodzi udoskonalic ten pojazd o jakieś drobiazgi np.światło stopu z przedniego hamulca czy kontrolkaładowania albo biegu luzem-tego typu drobne przeróbki.

 

Ciekawe też napewno bendą różnice miedzy tymi na pozór podobnymi pojazdami.Jeśli wiecie coś na ten temat to zapraszam dopisania.

 

Oto kilka fotek mojego sprzeta z 63 roku wtrakcie rekonstrukcji a w sumie składania.

http://img59.imageshack.us/my.php?image=dsc00584we7.jpg

http://img511.imageshack.us/my.php?image=dsc00582xa3.jpg

http://img71.imageshack.us/my.php?image=dsc00631oq3.jpg

http://img71.imageshack.us/my.php?image=dsc00632do5.jpg

http://img211.imageshack.us/my.php?image=dsc00634ea4.jpg

http://img211.imageshack.us/img211/758/dsc00630bs6.jpg

http://img71.imageshack.us/my.php?image=dsc00642ez4.jpg

http://img211.imageshack.us/my.php?image=dsc00648qc6.jpg

http://img521.imageshack.us/my.php?image=dsc00682ua4.jpg

http://img521.imageshack.us/my.php?image=dsc00629wc1.jpg

http://img211.imageshack.us/my.php?image=dsc00623nv8.jpg

http://img71.imageshack.us/my.php?image=dsc00650lr8.jpg

 

Reszta fotek jak już ja złoże mysle że do soboty stanie na kołach.

 

 

Moze ktos pomóc bo mam silnik od SHL 175 ccm z proszku i nie wiem jak go poskładać ,

Moze ma ktos jakies materjaly jak złozyc silnik krok po kroku ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos pomóc bo mam silnik od SHL 175 ccm z proszku i nie wiem jak go poskładać ,

Moze ma ktos jakies materjaly jak złozyc silnik krok po kroku ????

 

 

To Ci powinno pomóc chociaż troche:

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/kat_m11.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...