Skocz do zawartości

SHL m11,m11lux,m11w,m11wlux


poll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak to prawda ostatnio strasznie podrożały te sprzety niestety i stety.A stety dlatego że w koncu ludzie zaczeli doceniać te piekne maszyny dzieki czemu coraz mniej jest tych pojazdów na złomowiskach.I bardzo dobrze bo szkoda bo Polskie nasze.

 

Co do ceny to sie niedziwię że są coraz droższe ja w swojąwsadziłem ponad 1500zł i jeszcze bym mógł tu i uwdzie pare żłoty wsadzic.Dlatego wcale sie niedziwię jak ktos krzyczy za odremontowana helę 2000zł bo wiem ile pracy lkosztuje remont od podstaw już o pieniążkach niewspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SHL M11 -> CB 500 -> R1100R -> XRV 750 -> GSF 1200 -> XRV 650 HRC -> XL600V-> Polski Bandyta GSF 1200S :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na stan tego moto mozna stwierdzić że jest wart tego tysiaka bo po pierwsze masz już felgi w chromie(koszt za 2 szt. około 200zł) polerka zrobiona i to nawet możliwie.Wiem ile pracy trzba wsadzić żeby był taki efekt a to świadczy otym że gosciu robił ja dla siebieczyli fuszerki raczej nieodwalał co jest bardzo wązne bo niekupujemy kota w worku.Jesli masz rozebrany silnik to bardzo dobrze bo możesz sobie ocenić jego stan.Gdzie normalnie nikt niepozwoliłby Ci ruszyć nawet jednej śróbki.Moto jest pomalowany i co najważniejsze kompletny.Ważne czy sa kwity oczywiscie i stan tłumika bo to jest dość droga rzecz(ok240zł czyli 1/4 całego moto).Dokładnie sprawdz stan silnika naważniejszy jest wał i kartery.Czy korbowód niema luzu pionowego(poprzeczny może byc delikatny).W karterach sprawdz w jakim stanie są gniazda łożysk.Mianowicie jeśli łozyska daja się łatwo wyjąć i włozyć tzn że już jest duży luz i kartery są wypracowane.Nato bym własnie zwrócił uwagę bo z tymi częściami jest juz problem a jesli już się pojawia to sa drogie.Pozatym warto amory pooglądaćna ile są sprawne.

 

Moja rada dokładnie pooglądaj wszystko chociaż raza weż do ręki potarguj sie i bież bo warto w tych pieniądzach i taki stan.

 

 

Kolego Joe jak znajdę todam znac bo jaiieś tam tłoki mam do heli ale niewiem an który szlif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja perełka czeka już tylko na linki w białych pancerzach i w droge.Juz niemoge sie doczekać kiedy ja poraz pierwszy odpale i sie przejadę,a pózniej rejestracja i juz do bólu sobie posmigam.

 

Propo wałów mam pytanko.Mianowicie czy ktoś się spotkał z 3 rzedowym wałem.Bo mam taki jakis nietypowy.Mianowiciew kolega mi podpowiedział że może byc to wał od silnika s-34 czyli WFM i może on mieć trzy rzedy roleczek na stopie korbowodu.Jest oryginalny i ma minimalny luz dlatego zastanawiam sie czy by go niezałozyc przy następnym rozmontowaniu silnika bo co oryginał to oryginał i napewno bedzie miał dłuzszą zywotność od dzisiejszych nowych korbowodów.Najciekawsze jest również to że w ogóle niewidac roleczek tylko jakąs taka mosiężna przekładkęw nacięciu stopy korbowodu.Koledzy mówia że jest to przekładkla miedzy rolkami.A ja juz sam niewiem co mam o tym mysleć.Mógłbym w sumie go rozebrać ale niechcę tego robic bo jest wycentrowany.Acha i ważna zeczą jest to że juz ktoś przynim majstrował bo jedna blacha boczna nosi slady majstrowania.Dlatego całkiem możliwe że ktoś coś tam wsadził.Jesli cokolwiek wiecie na ten temat to prosze piszcię ile dusza pragnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja wreszcie znalazłem:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5464f19599807c3c.html

jest z 1964r jest zarejestrowana,opłacona, brakuje tylko przeglądu. nareszcie :biggrin: :bigrazz: ;) ;)

SHL M11 -> CB 500 -> R1100R -> XRV 750 -> GSF 1200 -> XRV 650 HRC -> XL600V-> Polski Bandyta GSF 1200S :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich ponownie.

Na poczatku chciałbym pogratulować koledze Karlo nowego nabytku.A w sumie to tylko baku który ma w chromach czyli od wersji lux. Sam już ponad 3 lata takiego poszukuje, bo jakbym chciał pochromować swój to bym zapewne poszedł z torbami a poza tym nierówności które szpachla wyrówna byłyby widoczne.

 

Mam niestety inny problem z moją Sucheelka.Mianowicie po kapitalce silnika w którym stary został tylko (fabryczny)wał(z delikatnym luzem na korbowodzie) okazało sie że słychać specyficznie dzwonienie.Dokładnie dochodzi z okolic cylindra bo nic innego niemoże dzwonić, skoro moto był od podstaw restaurowany i każda śrubka została dokręcona dlatego eliminuje dzwonienie z innego źródła. Samo dzwonienie występuje tylko gdy dotknę tylko samej manetki gazu i delikatnie dodam gazu(silnik nawet nie nabiera jeszcze obrotów więc ruch wręcz minimalny),dzwonienie słychać aż do momentu kiedy praca silnika nie zagłuszy samego dzwonienia.Podczas obciążenia silnika czyli jazda dzwonienie również występuje.Znów na wolnych obrotach NIEMA dzwonienia .Sam już nie wiem co to może być.Na początku myślałem że może to luzy na korbowodzie ale to byłby raczej inny rodzaj dźwięku(raczej stukanie a nie dzwonienie-może się mylę)i w zakresie wszystkich obrotów.

Troszkę po forum poszukałem i doszedłem do wniosku że może to pierścionki. W silniku mam założony nowy fabryczny tłok z epoki cylinder jest po szlifie,który był oddany do szlifu razem z tłokiem więc powinien być raczej dopasowany(ale zato ręki nie dam sobie uciąć bo niebyłemu przy samym szlifowaniu, honowaniu i pomiarach oczywiście).Tylko kupując nowe pierścionki był jeden problem(i tu może być mój szkopuł).Mianowicie nowe pierścionki są dopasowane do nowych tłoków które mają zamki kształtu owalnego.Starego typu tłoki mają zamek w kształcie prostokąta. Dlatego ja delikatnie podpiłowałem wcięcia na zamki w pierścionkach. Wiadomo co ręczna robota pilniczkiem to nigdy dokładnie nie wyjdzie. Może być w tym miejscu ból skoro pierścionek może troszkę luzu wokół tłoka(płaszczyzna poprzeczna) ale to minimalny luz?

Dziwny jest również fakt że gdy tylko odpaliłem pierwszy raz motocykl bez ustawiania zapłonu i regulacji gaźnika to nie było tego dzwonienia. Nawet troszkę na tych ustawieniach pojeździłem ale nie więcej jak 10km.Dopiero jak prawidłowo ustawiłem zapłon(na żaróweczkę) i wyregulowałem gaźnik oraz założyłem nową uszczelkę pod prawy dodatkowy dekiel(ten co sie stojan z iskrownika przykręca) pojawiło sie dzwonienie.Ale te zabiegi nie mogły przecież wpłynąć na dzwonienie które jest słyszalne z cylindra którego przecież nie ruszałem.

Zdjąłem głowicę i cylinder okazuje się się ze wszystko jest w porządku żadnego mechanicznego uszkodzenia niema a po złożeniu z powrotem te same objawy. Sam już nie wiem co jest normalnie zbaraniałem :notworthy: .

Znajomy podpowiedział że może to być zbyt duzy luz pierścienia w tłoku, który w czasie pracy przemieszcza się góra dół i tłucze o tłok może to.Tylko jak zmierzyć i ile ma wynosić prawidłowy luz pierścienia w tłoku??

W sumie to całkiem możliwe fabryczny tłok ma szczelinę na pierścionek powiedzmy 2mm a dzisiejsze nowe tłoki mają np.1.8mm i takie są tez pierścionki na wysokość.W komplecie stary tłok i nowy pierścionek maja już luz i tłuka??

Można gdzieś jeszcze kupić oryginalne pierścionki(I szlif mnie interesuje)

W sumie ojczulek wspomina że kiedyś też coś zawsze brzęczało mu w silniku ale słuchając shl mojego kolegi takich objawów niema wiec w czym jest problem u mnie??

 

W poniedziałek kupie nowe pierścionki i postaram sie w miarę oczywiście moich mozliwości dokładnie podpiłować te wcięcia aby jak najlepiej pasowały do zamka. Oraz założę nowy sworzeń i postaram sie bardzo dokładnie dopasować nową tulejkę w główce korbowodu żeby wyeliminować wszelkie możliwe tam luzy.

 

Obiło mi się o uszy że właśnie w aluminiowych cylindrach(bo były żeliwne i aluminiowe w późniejszych wersjach SHL) wystepuje coś w rodzaju dzwonienia albo jakiegoś szumu.Ale tego nie jestem pewien.Może to właśnie oto chodzi??

 

Jak możecie coś mądrego an ten temat podpowiedzieć to zapraszam bo muszę coś z tym zrobić tak przecież jeździć niemożna bo skoro coś stuka to będzie stukało do czasu rozwali i będzie po robocie.Dlatego lepiej zapobiegać niżeli ładować.

 

Ps.Moto zarejestrowane i ubezpieczone(w sumie koszt 240zł :biggrin: ) jak dorwę cyfrówkę to na pewno się pochwalę ale narazie walczę z tym cholernym dzwonieniem.

Edytowane przez poll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź obejmij rękami cylinder jak chodzi jeśli dalej słychać dzwonienie to trzeba go wyciszyć nabijając kawałki paska klinowego pomiędzy żeberka. Ale może być też wina tulejki n korbowodzie i w żadnym wypadku nie kupuj u żyda tylko gdzieś w hydraulicznym (na szczebrzeskiej jest hurtownia) !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie.

Na poczatku chciałbym pogratulować koledze Karlo nowego nabytku.A w sumie to tylko baku który ma w chromach czyli od wersji lux. Sam już ponad 3 lata takiego poszukuje, bo jakbym chciał pochromować swój to bym zapewne poszedł z torbami a poza tym nierówności które szpachla wyrówna byłyby widoczne.

 

Mam niestety inny problem z moją Sucheelka.Mianowicie po kapitalce silnika w którym stary został tylko (fabryczny)wał(z delikatnym luzem na korbowodzie) okazało sie że słychać specyficznie dzwonienie.Dokładnie dochodzi z okolic cylindra bo nic innego niemoże dzwonić, skoro moto był od podstaw restaurowany i każda śrubka została dokręcona dlatego eliminuje dzwonienie z innego źródła. Samo dzwonienie występuje tylko gdy dotknę tylko samej manetki gazu i delikatnie dodam gazu(silnik nawet nie nabiera jeszcze obrotów więc ruch wręcz minimalny),dzwonienie słychać aż do momentu kiedy praca silnika nie zagłuszy samego dzwonienia.Podczas obciążenia silnika czyli jazda dzwonienie również występuje.Znów na wolnych obrotach NIEMA dzwonienia .Sam już nie wiem co to może być.Na początku myślałem że może to luzy na korbowodzie ale to byłby raczej inny rodzaj dźwięku(raczej stukanie a nie dzwonienie-może się mylę)i w zakresie wszystkich obrotów.

Troszkę po forum poszukałem i doszedłem do wniosku że może to pierścionki. W silniku mam założony nowy fabryczny tłok z epoki cylinder jest po szlifie,który był oddany do szlifu razem z tłokiem więc powinien być raczej dopasowany(ale zato ręki nie dam sobie uciąć bo niebyłemu przy samym szlifowaniu, honowaniu i pomiarach oczywiście).Tylko kupując nowe pierścionki był jeden problem(i tu może być mój szkopuł).Mianowicie nowe pierścionki są dopasowane do nowych tłoków które mają zamki kształtu owalnego.Starego typu tłoki mają zamek w kształcie prostokąta. Dlatego ja delikatnie podpiłowałem wcięcia na zamki w pierścionkach. Wiadomo co ręczna robota pilniczkiem to nigdy dokładnie nie wyjdzie. Może być w tym miejscu ból skoro pierścionek może troszkę luzu wokół tłoka(płaszczyzna poprzeczna) ale to minimalny luz?

Dziwny jest również fakt że gdy tylko odpaliłem pierwszy raz motocykl bez ustawiania zapłonu i regulacji gaźnika to nie było tego dzwonienia. Nawet troszkę na tych ustawieniach pojeździłem ale nie więcej jak 10km.Dopiero jak prawidłowo ustawiłem zapłon(na żaróweczkę) i wyregulowałem gaźnik oraz założyłem nową uszczelkę pod prawy dodatkowy dekiel(ten co sie stojan z iskrownika przykręca) pojawiło sie dzwonienie.Ale te zabiegi nie mogły przecież wpłynąć na dzwonienie które jest słyszalne z cylindra którego przecież nie ruszałem.

Zdjąłem głowicę i cylinder okazuje się się ze wszystko jest w porządku żadnego mechanicznego uszkodzenia niema a po złożeniu z powrotem te same objawy. Sam już nie wiem co jest normalnie zbaraniałem :) .

Znajomy podpowiedział że może to być zbyt duzy luz pierścienia w tłoku, który w czasie pracy przemieszcza się góra dół i tłucze o tłok może to.Tylko jak zmierzyć i ile ma wynosić prawidłowy luz pierścienia w tłoku??

W sumie to całkiem możliwe fabryczny tłok ma szczelinę na pierścionek powiedzmy 2mm a dzisiejsze nowe tłoki mają np.1.8mm i takie są tez pierścionki na wysokość.W komplecie stary tłok i nowy pierścionek maja już luz i tłuka??

Można gdzieś jeszcze kupić oryginalne pierścionki(I szlif mnie interesuje)

W sumie ojczulek wspomina że kiedyś też coś zawsze brzęczało mu w silniku ale słuchając shl mojego kolegi takich objawów niema wiec w czym jest problem u mnie??

 

W poniedziałek kupie nowe pierścionki i postaram sie w miarę oczywiście moich mozliwości dokładnie podpiłować te wcięcia aby jak najlepiej pasowały do zamka. Oraz założę nowy sworzeń i postaram sie bardzo dokładnie dopasować nową tulejkę w główce korbowodu żeby wyeliminować wszelkie możliwe tam luzy.

 

Obiło mi się o uszy że właśnie w aluminiowych cylindrach(bo były żeliwne i aluminiowe w późniejszych wersjach SHL) wystepuje coś w rodzaju dzwonienia albo jakiegoś szumu.Ale tego nie jestem pewien.Może to właśnie oto chodzi??

 

Jak możecie coś mądrego an ten temat podpowiedzieć to zapraszam bo muszę coś z tym zrobić tak przecież jeździć niemożna bo skoro coś stuka to będzie stukało do czasu rozwali i będzie po robocie.Dlatego lepiej zapobiegać niżeli ładować.

 

Ps.Moto zarejestrowane i ubezpieczone(w sumie koszt 240zł :icon_razz: ) jak dorwę cyfrówkę to na pewno się pochwalę ale narazie walczę z tym cholernym dzwonieniem.

 

 

W mojej SHL-ce też występuje ten problem ale jest tak jak napisał smok że dzwonia żeberka cylindra. Mam SHL M11 z 67r a więc juz tą z aluminiowym cylindrem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Państwa. Jestem tutaj nowy. Chciałem się zapytać o szczegóły silnika S34, silnik z wyglądu bardzo przypomina silnik z SHL-ek, lecz ja go miałem włożonego do WFM-ki z 1964r. Interesuje mnie zwłaszcza informacja o pojemności, ponieważ na tabliczce znamionowej ramy pisze 125, a silnik wygląda mi na większy niż choćby w WSK 125, czy WFM 125. Motocykl nabyłem od nie żyjacej już osoby, więc nie mam możliwości się zapytać, czy może jest włożony z innego motocykla. I mam jeszcze jedno pytanko - wiecie może czy na zębatce przy kole tylnym w WSK 175 jest tyle samo zębów, ile jest w WSK 125. Ponieważ mam składaka, którego trudno określić. Mam do niego włożony wyżej opisany silnik, a zębatka jest od WSK 175 i motocykl jest zrywniejszy, ale prędkość maksymalna wynosi 70km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...