Skocz do zawartości

Problem z Yamahą XJ 600 Diversion


FredCBR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z yamaszką. Oddałem motor do regulacji po kupnie (synchro, czyszczenie i regulacja gaźników), wymienili mi dysze na oryginalne. Miałem przed serwisem i mam nadal taki problem: motocykl na wolnych obrotach (podczas jazdy) nie może sie zebrać. Na początku myślałem ze to coś z mieszanką bo palił 7l/100. Jak silnik jest zimny to moto zbiera sie ladnie ale jak sie zagrzeje to juz masakra. Nie chce wchodzić na obroty. Jak już jest z 5-6tys obrotów to jedzie dobrze ale poniżej nie chce.

 

Dane: Yamaha XJ 600 Diversion

Rocznik : 1994

 

Mam wydech 4 w 1 Remusa i wlaśnie nie wiem czy to nie przez to.

 

Proszę o pomoc, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem ci na forum slaskim ze dysze sa wieksze z powodu przelotowego wydechu :bigrazz:

Spalanie tez bylo takie wysokie z tego powodu.

Wpakowanie jakiegosc tam wyechu nawet renomowanej firmy moze latwo zepsuc chratkterystyke silnika. Jak zakladac to dedykowane koncowki albo chociaz przetestowane przez innych uzytkownikow.

 

Na allegro widziale ze sprzedajesz wydech. Polecam w takim razie albo wrocic do starego kolektora 4w2 i wydechow albo jechac do mgmotorsport i niech ci dopasuja koncowke. Wykonuja na zamowienie do konkretnego motocykla. Cena od 450zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik jest zimny to moto zbiera sie ladnie ale jak sie zagrzeje to juz masakra

 

Moim zdaniem jeżeli by to była wina wydechu, nic do tego nie miałaby temperatura silnika.

1. Czy na oryginalnym wydechu było OK?

2. Czy sprawdzałeś luzy zaworowe ( to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna )

3. Czy nie bierze oleju?

Możesz sprawdzić ciśnienie w każdym cylindrze i sprawa będzie jasna.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej xjcie kiedys sprawdzalem po co sa polaczone krocce wezykami i zaslepilem je.

 

Okazalo sie ze mato duze znaczenie w utrzymywaniu skaldu miesznaki na wszystkich garach. 2 gary mialy baile swiece a 2 pozostale czarne.

 

W kazdym razie na zimnym silniku jazda byla taka sam ale na goracym powstal mega dziura ponizej 3tys obr. Nawet ruszyc bylo ciezko. Jednak kiedy wracalem tego samego dni w nocy w temperaturze 10 stC dziury nie bylo.

 

Dlaczego tak bylo nie wiem :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli by to była wina wydechu, nic do tego nie miałaby temperatura silnika.

1. Czy na oryginalnym wydechu było OK?

2. Czy sprawdzałeś luzy zaworowe ( to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna )

3. Czy nie bierze oleju?

Możesz sprawdzić ciśnienie w każdym cylindrze i sprawa będzie jasna.

 

Pzdr.

 

 

Kupiłem z takim wydechem. Zawory były ustawiane w serwisie (wymienili 2 płytki). A co do brania oleju to dymi na czarno jak odkręce gaz na full i potrzymam troche, z tego co wiem to XJ lubią olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem z takim wydechem. Zawory były ustawiane w serwisie (wymienili 2 płytki). A co do brania oleju to dymi na czarno jak odkręce gaz na full i potrzymam troche, z tego co wiem to XJ lubią olej.

... skoro dymi na czarno to nie olej ... olej dymi na niebiesko ... raczej zbyt bogata mieszanka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdź jak wyglądaja świece.

Jesli dymi na czarno i nie chce sie wkręcac to moze jest cos nie tak z poziomami paliwa w komorach pływaków.

Możliwe , że jest za wysoki.

 

Walczę właśnie z moja Xv-ką.

Objawy są bardzo podobne do twoich.

Zalewa mi przedni gar - moto dymi , nie che się wkręcać , jak juz złapie obroty to jedzie!

Mam za wysoki poziom paliwa. Świeca jest czarna i mokra od paliwa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w serwisówce piszą by sprawdzić filtr powietrza ... lub dyszę główną ... lub poziom paliwa w gaźnikach ... no i ogólnie raczej układ zasilania niż smarowania ... wygląda że w serwisie Ci nic specjalnie nie naprawili ... leć do nich i reklamuj robotę ... nie po to oddaje się gaźniki do regulacji by potem ... motor się zebrać nie chciał i kopcił jak parowóz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to XJ lubią olej.

Nie łykają go w dużych ilościach a już napewno nie tyle żeby kopcić(zresztą czarny dym to od zbyt bogatej mieszanki a nie oleju)jak się użytkuje normalnie na dłuższych trasach (a nie ciągle na niedogrzanym silniku na krótkich trasach) to praktycznie nie bierze oleju,jedynie jak bardziej odkręcasz to może brać z 0,2l/1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 4 świece mam czarne ale nie mokre, jest na nich nagar który schodzi jak sie go już palcem przejedzie. Filtr powietrza nówka był i jest. Serwis raczej nie mógł popsuć sprawy bo oddawałem do nich CBR i chodziła idealnie, yamahe też mówili że ustawią optymalnie (nie za mało paliwa i mocy). Narazie to stawiam na wydech...

 

Można samamu ustawiać skład mieszanki czy to już musi robić serwis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem!

Oddałes moto do serwisu , zapłaciłeś i jeździ jak przed serwisem.????

Coś mi się wydaję, że nie jest tak jak piszesz.

Nie prubowałeś się sam z tym bawić???

Wydali Ci niesprawny motocykl?

Nawet jeśli to powinni Ci powiedzieć dlaczego nie da sie go wyregulować.

To co piszesz to ewidentnie zbyt bogata mieszanka!

 

A świece mój drogi sprawdzałeś??

Czasami tak jest , że ch... człowieka bierze , reguluje, ustawia a tu się okazuje , że świeca poszła sie ebac...!

Iskra niby jest jak sie sprawdza ale i tak świeca jest dupnięta.

Sam to u siebie przerabiałem.

NGK mi padały co chwila!

Na iskrach moja XV-ka chodzi zajebiście.

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można samamu ustawiać skład mieszanki czy to już musi robić serwis ?

Mozna. Musialbys powabic sie poziome paliwa. Nie koniecznie bedzie taki jak w serwisowce i jednakowy w kazdym z gaznikow.

 

Poza tym jesli masz okopcone swiece to zle ci ustawili mieszanke. Moze w serwisie poszli na latwizne i ustawili jak ksiazka przewiduje albo testuja nowego mechanika. Robota jest zle wykonana i tyle. Nie ty powinienes sie zastanawiac czemu tak jest tylko warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja bym chciał ustawiac moją babcie tak jak ksiażka nakazuje to bym z garażu nie wyjechał ):icon_biggrin::):

 

Wal do tego serwisu i niech Ci moto ustawią.

Nie wyobrażam sobie żeby mechanik wydał niesprawny motocykl bez jakichkolwiek wyjaśnień!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po przerwie. Od jakiegoś czasu sam bawie sie gaźnikami w XJ. Fabrycznie ustawienie składu mieszanki to 2 obroty. Ustawiłem z kumplem na 3 i moto dalej było słabe. No to w drugą strone, ustawilismy na 1 obrót i poprawiła sie dynamika - lepiej sie moto zbierało. Myślałem już ze wszystko ok a tu dupa... świece jak były czarne tak są. Zmniejszyłem na 3/4 obrotu skład mieszanki i to samo. Stwierdziłem że przepale sprzęta i wyszło mi zajebiste spalanie 5L/60km :icon_question:

 

Poziom iglic był na przedostatnim rowku (od góry), obniżylem do końca i jeszcze dokręciłem śruby składu mieszanki na 0/5 obrotu.

 

 

Nie wiem czy dobrze robie, czy kręce w dobrą strone te śruby - bez jaj żeby mi yamaha paliła 9L/100km!

 

Co jeszcze zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...