Pioter900 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Witam !!Mam problem z motocyklem. Sprawa jest dość dziwna. Wybrałem się motocyklem w jedno miejsce. Dojazd do miejsca odbył się bez problemów. Za to w drodze powrotnej, przy gwałtowniejszym odkręceniu manetki, coś mi zaczęło stukać, gdzieś między stopami, znaczy się albo w skrzyni biegów lub w sprzęgle (tak mi się przynajmniej wydaje). Stukoty były czasami odczuwalne na podnóżkach. Przejechałem tak z 30km, spokojnie, z w miarę jednostajną prędkością (żeby unikać stukotów). Podczas tego przejazdu, czasami stukało (pojedyncze stukoty, czasami krótkie serie stukotów, które po chwili przechodziły – stukotało, powiedzmy raz na kilka minut…). Po dojeździe do domu, wziąłem się za naciągnięcie łańcucha, bo te hałasy zrzuciłem właśnie na zbyt luźny łańcuch, który nie wiedzieć czemu (?!), nagle miał by mi zacząć hałasować (faktem jest, że był trochę za luźny). Po naciągnięciu łańcucha, hałasy ucichły (ale, raczej nie było to związane z łańcuchem, bo niby dlaczego ?!). Pojawiła się jednak inna usterka :P, usterka, którą w zasadzie, zauważyłem kilkaset km temu, a może nawet 1kkm temu – ze względu, iż pojawiła się wtedy tylko kilka razy, a potem zniknęła, zdarzenie puściłem w niepamięć. Obecnie przypadłość znowu się pojawiła, i nie chce odejść :biggrin: Przy szybkim rozpędzaniu motocykla, zdarza się zazwyczaj że na drugim biegu, przy ok. 6tyś RPM zaczyna się chyba ślizgać sprzęgło (obroty gwałtownie rosną, bez przyrostu prędkości). Sprzęgło (chyba?), ślizga się tak do ok. 7-8tyś RPM, a następnie zaczyna działać normalnie, nie ślizga się. Na pozostałych biegach takie zjawisko nie występuje. Na 6tym biegu, fura rozpędza się wraz z rosnącymi obrotami (wydaje mi się ze sprzęgło się nie ślizga), i tak jak zawsze pali gume na pierwszym biegu. Jak by tego wszystkiego było mało… wydaje mi się, że gdy rozpędzam się trochę mniej agresywnie – na jedynce dochodzę do mniejszych obrotów niż poprzednio (np. do 5tyś), wtedy sprzęgło się nie ślizga na tym 2gim biegu (między 6-7tys). Raz, zdarzyło się również, ze po nocnym odpoczynku motocykla, zaraz po odpaleniu silnika, usłyszałem taki jakby świst, dźwięk podobny do nagle naciągającego się łańcucha rowerowego (ale u mnie w moto, takowego nie ma :biggrin:)… Świst/hałas, ucichł w kilka chwil po odpaleniu silnika, pojawił się tylko kilka razy, dochodził chyba ze sprzęgła. Częstotliwość/szybkość tego dźwięku była dość mała, co chyba wskazuje na to że dźwięk dochodził ze sprzęgła. Moje moto to FZR600 z 92r.Co może się dziać z moja maszyną ?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 a mierzyles suwmiarka grubosc tarcz sprzeglowych lolku? :Palbo lejesz taki syfiasty olej i masz tego skutki.. tak to jest jak sie kupuje plastyka na 1-sze moto i nie umie sie nic przy nim zrobic.. przygotuj narzedzia w garazu synku, to zajade w tygodniu i oblookamy tego twojego grata Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax-r Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Aleś to opisał... a jaki masz przebieg twojego motocykla? Swist na zimnym silniku - może to łożysko np. kosza sprzęgłowego się zaciera lub jest wyrobione, i dlatego czasem stuka? Ślizgające się sprzęgło to kończące się sprzęgło, to przegrzane sprzęgło, to źle wyregulowane sprzęgło... Lepiej tam zaglądnąć :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Regularne palenie gumy odbije sie w koncu na roznych podzespolach motocykla, w tym na sprzegle. Nie ma sensu wowczas pytac co sie dzieje tylko odwiedzic serwis z pytaniem o ceny tarcz, przekladek i sprezyn.Kiedys w watku o paleniu gumy napisalem ze jest to dla mnie najglupsza z mozliwych zabaw motocyklowych, ktora nie wplynie na trwalosc moto dodatnio i przeczytalem w odpowiedzi, ze jezeli mi sie to nie podoba to nie powinienem sie w tym watku wypowiadac. Moze i prawda, tyle ze warto wiedziec ze kiedys ktos musi za ta zabawe zaplacic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Ale, sprzęgło ślizga mi się tylko na 2gim biegu, na określonych obrotach… Czy to normalny objaw kończącego się sprzęgła !? Sprzęgło mam dobrze wyregulowane. Przebieg mojego moto to ok. 45kkm… ale nie wiem czy mogę wierzyć temu licznikowi :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Popatrz na regulacje sprzęgła,jesli sie kończy,znaczy że powoli masz koniec sprzęgła. Może nie zawsze, ale najczęsciej tak jest. Jeśli czujesz że sprzegło sie zaczyna ślizgać,regulacja nie pomaga,to czas pomysleć o wymianie sprzęgła i oleju. Po za tym jak Adam napisał. Palenie gumy to najgłupsza rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 oj nie robicie z Pitera takiego jelenia motocyklowego... jak przypali ta gume, to mozna smialo powiedziec, ze jest swieto... czyli obstawiacie lozysko kosza i tarczki, czy moze cos jeszcze? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax-r Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Poprzedni v-max przeciągał mi na 2 biegu jak mu odkręcałem tak powyżej 7000obr (zał. się booster). Wystarczyło odpuścić troszkę gazu i dodać ponownie - przestawało ciągnąć.To zużycie sprzęgła - tarcze wyjechane :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Na drugim biegu przy przyspieszaniu najwieksze sily dzialaja na sprzegle i w skrzyni ( najczestsza awaria skrzyni to wypadajacy 2 bieg ), wiec to jest pierwszy objaw zuzycia ze slizga sie na tym biegu. Potem zacznie sie slizgac na innych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 troche rozebralismy sprzeta..okazalo sie, ze kosz sprzeglowy ma luzy (lata na boki troche), czyli wiadomo skad dochodza stuki... lozysko kosza... docisk sprzegla jest bez luzow tarcze sprzeglowe maja odpowiednia grubosc, jednak na metalowych tarczach miedzy tymi ciernymi widac slady spalenizny i przegrzania -> spalone sprzeglo -> tarcze sprzeglowe do wymiany... mam racje? btw. macie jakis dobry sposob zeby odkrecic srube kosza sprzeglowego? siedzi tam naprawde mocno, probowalismy na rozne sposoby i ani drgnela.. tylko nie mowcie mi, ze ona ma lewy gwint, bo sie pochlastam... Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Boje sie ze to czy gwint jest lewy czy prawy musisz sprawdzic w serwisowce.Ktos na forum ja pewnie ma.Jezeli naped pierwotny jest kolami zebatymi ( tzn wieniec zebaty na koszu zazebia sie z zebatka zdawcza silnika, czyli nie ma lancucha sprzeglowego ) to ja stosuje kanadyjska 1 pensowke, ktora wkladam miedzy zeby i blokuje kola. Polskie male monety groszowe tez mozna zastosowac. Potem biore nasadke na dlugim ramieniu i odkrecam.Jezeli kosz sie kiwa mimo silnego przykrecenia to polecialo lozysko kosza a on sam tez ma pewnie jakies zuzycie - trzeba pojsc do warsztatu i wszystko dokladnie obmierzyc. Jezeli przekladki maja slady przegrzania to zwykle sprzeglo zalatwione i trzeba wszystko wymienic na nowe. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax-r Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 (edytowane) Swist na zimnym silniku - może to łożysko np. kosza sprzęgłowego się zaciera lub jest wyrobione, i dlatego czasem stuka? Ślizgające się sprzęgło to kończące się sprzęgło, to przegrzane sprzęgło, to źle wyregulowane sprzęgło... Lepiej tam zaglądnąć ;) a nie mówiłem :wink: Zrób fotki jak to jest zrobione u ciebie... Patent Adama M. też dobry. Blokowanie kosza też jest dobrym sposobem na odkręcenie. Mozna zablokować koło tylne na biegu i próbować odkręcic ale to juz ryzyko bo od sprzęgła do koła jest kilka elementów które można pourywać :bigrazz: Lewy gwint jest bardzo czesto stosowany na osi kosza sprzęgłowego - jesli wał-kosz kręci się w prawo. Wtedy nakrętka nie ma prawa sama się odkręcić...Szkoda, że nie przyjżeliście sie bardzo dokładnie nakrętce przed odkręcaniem - na niej prawdopodobnie było widać ślady w którą stronę była dokręcana (narożniki byłyby leciutko zagniecione od klucza). Pneumatem do odkręcaniakół powinno dać się odkręcic... Tarcze przypalone są do wymiany - już z nich nic nie będzie. Daj relację jak się uporasz... powodzenia! Edytowane 1 Listopada 2006 przez vmax-r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Mam pytanie czy na koszu sprzegłowym dopuszczalne sa jakies luzy minimalne czy wogole nie?oraz czy to normalne w tym motocyklu, ze na biegu jałowym na wolnych obrotach słychac jest troche głosniej skrzynie lub sprzegło, a po dodaniu gazu lub wcisnieciu klamki sprzegła ustaje. Jezeli to nie jest normalne to co moze byc zuzyte/uszkodzone :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax-r Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Wg mnie i z tego co słyszałem (od mechaniorów z serwisów) to pewien luz jest dopuszczalny. Ten hałas to wynik luzu pomiędzy sklejonymi tarczkami a koszem, wszystkie są razem - jak wciśniesz klamkę to się wszystko napina i szmery cichną. Kosz ustala je tylko razem... Ale jak już stuka w czasie jazdy dość głośno i ma to wpływ na płynność jazdy to masz efekt jak u kolegi z tematu. Miałem kiedys w dragstarze taki objaw, że jak chodził na wolnych obrotach to tak stukało i rzęźiło sprzęgło jakby miał ze 150.000 przebiegu. Jak wciskałem sprzęgło to hałas o połowę cichł. Okazało się, że FABRYCZNIE KOSZ SPRZĘGŁOWY BYŁ ŹLE ODLANY - MIAŁ ŹLE USTALONE POŁOŻENIE OSI KOSZA. To się zdarza... po wymianie kosza jak nie ten silnik :icon_biggrin: I dobrze - mogło to doprowadzić do rozerwania kosza lub szybkiego zużycia ułożyskowania tegoż kosza a to już koszta... Przy silnikach gdzie nie ma osłon-owiewek, wygłuszeń każdy dźwięk, szmer-hrobotanie będzie stresujące - ja się przyzwyczaiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Witam !Ja słyszałem kiedyś… :buttrock: że, odgłosy które słychać na biegu jałowym, dochodzące ze sprzęgła, które cichną po wciśnięciu sprzęgła, to ponoć objaw zużycia łożyska kosza sprzęgłowego. Wygląda na to że, to prawda. U mnie łożysko padło, mam duużyy luz na koszu… niestety, poprzednio też zauważyłem, że ze sprzęgło głośno pracowało, i cichło po wciśnięciu klamki :icon_biggrin: Jak zgram foty z tel… pokarze jak to to u mnie wygląda… BTW: czy ktoś może wie o co chodzi na załączonym przeze mnie obrazku. To z serwisówki, na temat zużycia kosza… http://img151.imageshack.us/img151/6641/f1ni7.jpg Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.