Grzesiek. Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 Cześć! Piszę w sprawie przypadłości, która towarzyszy niemal wszystkim motocyklom MZ ETZ 250 i 251. Są to stuki dochodzące spod lewego dekla silnika (sprzęgła), najlepiej słychać je gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Milkną one po wciśnięciu klamki sprzęgła. Czy są one spowodowane i jak je usunąć?Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 był już ten temat i chyba uznano to zatypowy dzwięk pracy sprzegła w etz251/250- sam miałem 2x 251 i w każdej był ten odgłos :wink: póki nic niepokojącego sie nie dzieje to zostaw to w spokoju- niech sobie stuka Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 W zasadzie sprzęgło powinno pracować cicho, ale to chyba tylko w nowych silnikach nie ma tego turkotania. Powody mogą być różne: zużyte łożysko igiełkowe albo oporowe, ale ponoć baaardzo trudno je zajeździć. Luz międzyzębny na przekładni głównej - wymiana przekładni likwiduje hałas. Moim zdaniem ten hałas (w mojej MZ też go słychać) jest powodowany przez nadmierny luz wzdłużny wewnętrznego zabieraka sprzęgła. To ten zabierak z przynitowanym małym kołem przekładni głównej. Luz ten po zamontowaniu sprzęgła na wale powinien mieć wartość 0,05 do 0,10 mm. Mierzy się go ponoć jakimś specjalnym przyrządem, w dodatku na sprzęgłe zamontowanym na stożku wału. Kto dziś dysponuje takim przyrządem??? I kto przykłąda wagę do takich detali??? A w stanie rozmontowanym nie da się tego luzu zmierzyć, bo skąd będziesz wiedział, w którym miejscu stożka osiądzie piasta sprzęgła? Na mój rozum można ten luz usunąć dorabiając podkładki dystansowe na wzór oryginalnej, o różnych grubościach. Fabrycznie występowały w trzech grubościach: 1,95; 2,00 i 2,05 mm. Dorobić kilka różnych wymiarów od powiedzmy 1,90 do 2,20 mm stopniując co 0,05 mm i zakładać po kolei: z tą haasuje - demontaż, zakładamy grubszą. Hałasuje - znów grubszą aż stuk zniknie. Żmudne to ale wykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 ale czy warto??? bo wg mnie nie-mozna sie do tego stukotu przyzwyczaić Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leonsio Opublikowano 26 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2003 Miałem ostatnio też ostatnio problem ze stukami spod lewego dekla. One jednak były spowodowane łańcuchem napędu wstępnego - wyciągnął się biedaczyna i zaczął uderzać o sam dekiel.Po wymianie jednak stała się rzecz dziwna - zapłon przestawił mi się o 2 cm ! Tak, centymetry !Możliwości regulacji wynoszą ok. 7 mm, więc jestem teraz w kropce - jak wrócić normalny zapłon, a przede wszystkim, odgadnąć jak wymieniając łańcuch mogłem przestawić zapłon i to o 2 cm ?Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, będę bardzo wdzięczny, moja inwencja się już wyczerpała. Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 26 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2003 Miałem ostatnio też ostatnio problem ze stukami spod lewego dekla. One jednak były spowodowane łańcuchem napędu wstępnego - wyciągnął się biedaczyna i zaczął uderzać o sam dekiel.Po wymianie jednak stała się rzecz dziwna - zapłon przestawił mi się o 2 cm ! Tak' date=' centymetry !Możliwości regulacji wynoszą ok. 7 mm, więc jestem teraz w kropce - jak wrócić normalny zapłon, a przede wszystkim, odgadnąć jak wymieniając łańcuch mogłem przestawić zapłon i to o 2 cm ?Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, będę bardzo wdzięczny, moja inwencja się już wyczerpała. Piotrek[/quote'] a może czop wału sie obkręcił w prawej cześci?? zobacz także czy krzywka jest dobrze wpasowana w swoje miejsce, a swoją drogą to jak Ty żeś to zrobił???? 8O 8O :?: :?: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leonsio Opublikowano 28 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2003 Dzięki, sprawdzę.Nie wiem jak to zrobiłem...musiałem czymś ruszyć, ale czym ?Próbowałem powtórzyć całą operację, żeby sprawdzić czym tam mogłem obrócić, ale cała mechanika wydaje się być elegancko dopasowana do siebie ! Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 28 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2003 mam to samo zmienilem lancuszek sprzeglowy i gowno szlag mnie trafia teraz jeszcze bardziej dzwoni tez nie chciala zapalic no i sie wku**wilem i poszedlem z garazu nie moge chce jechac mz w bieszczady po h*j ja to ruszalem a tak wydatek kolejny sie szykuje kolejna kloda pod moimi nogami fuck :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leonsio Opublikowano 28 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2003 mam to samo zmienilem lancuszek sprzeglowy i gowno szlag mnie trafia teraz jeszcze bardziej dzwoni tez nie chciala zapalic no i sie wku**wilem i poszedlem z garazu nie moge chce jechac mz w bieszczady po h*j ja to ruszalem a tak wydatek kolejny sie szykuje kolejna kloda pod moimi nogami fuck :D Nie łam się, jak widzisz, nie jesteś sam :D W ostateczności zawsze można na krzywce zrobić drugą wypustkę i ją po chamsku obrócić... Pozdrawiam, Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 30 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2003 no niby juz dzwoni inaczej bardziej regulatniej :D na nowym lancuszku jade w bieszczady Mam nadzieje ze nie nawali jakby co to drugi lancuszek biore ze soba A jak nawali to sprzedam ja na trasie a za pieniadze pobalujemy sobie z dziewczyna :D hyhyhy Jak wroce to chyba ja sprzedam czas pokarze Narazie usiluje sie przyzwyczaic do tego stukotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 30 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2003 A wymieniłeś sam łańcuszek czy razem z kołami? Jeśli sam to może łańcuch hałasuje na wyrobionych zębach kół? Albo łańcuch ma inny moduł niż koła łańcuchowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 30 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2003 sam łancuszek zeby nie wydaja mi sie bardzo wyrobione jak wroce to wymienie alles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.