Skocz do zawartości

620 vs 640


DEAD
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jakie oznaczenie ma ten gaznik Mikuni ?? mozna go kupic uzywanego gdzies z ebay czy allegro ???

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko trafić, a jeśli już to za używkę Mikuni w okolicach 600 zł to chyba najmniejsza cena. Też bym się pozbył DellOrta, ale wiadomo, kasa. Choc udało mi się go w miarę dobrze wyregulować.

Mikuni BST 40, a Keihin to FCR 41 MX, stosowany fabrycznie w 625 SXC.

Jeszcze taki ranking gaźników do LC 4 znalazłem:

Mikuni BST - nice easy cheap carb (the donkey)

Dello - cheap tuning but rough (the wild stallion)

Mikuni TM40/42 - mid priced tuning, perfect for the Lc4 ( Dunno how you call this cowboy horses )

Keihin FCR41/39 - high price top of the range (the Arab)-ten gaźnik nowy kosztuje 1150 $!

Edytowane przez BartekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale np:taki zolteczek z forum ma LC4 400 i nie ma problemow z tym gaznikiem delltoro , moze to zalezy od szczescia

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może czterysetka nie jest taka wymagająca, czy tez humorzasta, ale ja miałem dużo kłopotów z zalewającą się maszyną. Informacja, że na Dellorto motor jest jak wild stallion to prawda - szarpie bestia przy lekkim dodaniu gazu. Na małych otwarciach przepustnicy ciężko jest płynnie jechać, co nie znaczy, że się nie da.

Edytowane przez BartekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dzinwe ze takie firmy jak hausberg , i huskie tez stosuja ten gaznik

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie typy gaźników były stosowane w Husabergu czy są stosowane w Husce? Model Dellorto PHM 38 SD, który jest w LC4 600 to dosyć stara konstrukcja, jeszcze sprzed '90 roku. Poza tym jeździłem na lc 4 400, rok chyba '94, z gaźnikiem PHM 36 , i to jest całkiem inna bajka, motorek jest duuużo łagodniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy sie nie wiem jakie typy , ale wiem ze delltoro a skoro pojemnosc podobna to moze i gaznik podobny :icon_mrgreen: ciekawe czy tam tez sa takie kaprysne , bo jesli nie mozna by sie pokusic o podmianke , zastanawiam sie czy nie mozna by tu zastosowac gaznika z innego japonskiego enduro klasy 600 - 650 ccm

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikuni dostaniesz na niemieckim e-bay`u bez problemu, wrzuc tylko hasło LC4 lub LC4 vergaser, i powinno wyskoczyć kilka ofert na Mikuni. Uczestniczyłem w 2 aukcjach, poszły po ok. 400-500 PLN,później obserwowałem temat z ciekawości i najtaniej poszło za 250 PLN. W tej chwili stracilem motywację do szukania Mikuniego bo:

-z Dell`Orto zaczynam się umiec dogadywac i wciąga mnie ta nauka jego strojenia, są efekty.

-dostałem informację ze na Mikunich można naciąć się na minę-typ ze starszym rodzajem przepustnicy, które lubią pękać. Koszt nowej 600 PLN. Nowszy typ ma poprawiony ten element.

BartekJ-wiesz z tym co piszesz o "miękkiej" pracy czterysetki, faktycznie może coś być. Jeżdżąc na 640 miałem wrażenie w sposobie oddawania mocy jakby to był prawie taki łagodny japończyk klasy 600-650, trudno mi było znaleźć tą brutalność i szorstkość w oddawaniu mocy którą ma moja stara 600, a uwielbiam to. Jeśli tak mają wszystkie 640 na Mikuni, to ja to chrzanię i będę szukał albo Keihina, albo zostanę przy kapryśnym, ale nieokrzesanym dell`orto:).

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc na 640 miałem wrażenie w sposobie oddawania mocy jakby to był prawie taki łagodny japończyk klasy 600-650, trudno mi było znaleźć tą brutalność i szorstkość w oddawaniu mocy którą ma moja stara 600, a uwielbiam to. Jeśli tak mają wszystkie 640 na Mikuni, to ja to chrzanię i będę szukał albo Keihina, albo zostanę przy kapryśnym, ale nieokrzesanym dell`orto:).

Jak dla mnie to sprawa jest jasna chociaż mam tylko wiedzę teoretyczną na ten temat i są to tylko domysły. Mianowicie gaźnik MIKUNI BST jest gaznikiem podciśnienowym (z membraną) a na dodatek całkiem możliwe że w 640 współpracuje z systemem EPC (Electronic Power Controll System) a system ten na 2 i 3 biegu spowalnia otwieranie przepustnicy. I pewno stąd ta cywilizowana reakcja 640.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to sprawa jest jasna chociaż mam tylko wiedzę teoretyczną na ten temat i są to tylko domysły. Mianowicie gaźnik MIKUNI BST jest gaznikiem podciśnienowym (z membraną) a na dodatek całkiem możliwe że w 640 współpracuje z systemem EPC (Electronic Power Controll System) a system ten na 2 i 3 biegu spowalnia otwieranie przepustnicy. I pewno stąd ta cywilizowana reakcja 640.

Chyba się nie mylisz, bo ta 640 jest nowym nabytkiem, i prawdopodobnie EPC jest jeszcze nie zdemontowane.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne ze EPC zamula silnik, i większość właścicieli demontuje w swoich LC4 ten system po to by silnik nabrał lepszego charakteru. Jest to dość powszechny proceder, odłączanie EPC jest mało skomplikowane.

Tak jak podejrzewam-w tej LC4 640 właściciel najprawdopodobniej nie mial czasu jeszcze odłączyć tego systemu, stąd ten soft w reakcji na gwałtownie odkręcony gaz. Sprawdzę, bo mam cały czas kontakt z włascicielem.

I dlatego potwierdziłem wcześniej Twoją hipotezę-nie rozumiem więc skąd????????? To co wcześniej napisałeś o EPC i "spokojnym" gaźniku membranowym Mikuniego zgadza się.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TE 350 Dell'Orto PHF34DS (z pompka przyspieszenia)

TE 410 MIKUNI TM 34 (z pompka przyspieszenia)

TE 610 Dell'Orto PHM 40 MS (bez pompki przyspieszenia)

TC 610 Dell'Orto PHM 40 MS (z pompka przyspieszenia) ----> Ja posiadam taki

 

 

Dane z serwisowki takze 100% pewne:)

Pozdro:)

Edytowane przez MateuszEnduroboyz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko, na co zwócić szczególną uwage przy kupnie LC4? (chodzi mo o rzeczy specyficzne dla tego motocykla, oczywiście oprócz tych już wyżej wymienonych). Może coś sie szczególnie szybko zużywa, może gdzieś się tworzą luzy, może gdzieś sie szybko pojawia korozja?

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...