Skocz do zawartości

Kopniak/rozrusznik-blokuję się...


markus1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moja 150-ką a mianowicie kopka się zacieła, w pewnym momencie się blokuje i nie chce "iść" już niżej. Na popych moto też nie chce zapalić bo gdy puszczam sprzęgło kółko się blokuje a Etka nie zapala...ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sugeruje zatarcie niestety :/ Kopka nie chce isc bo mogl sie rowniez pierscien o cos zaczepic albo wypadlo zabezpieczenie ze sworznia tlokowego i blokuje ruch tloka. Jednak zdaje mi sie ze gdy moto postoi powinien znow dobrze dzialac ale nie wiem czy tak probowales. Jesli caly czas tak jest po ostudzeniu sie to rozwaz moje rady odnosnie pierscieni i zabezpieczenia :D POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to byc wina tłoka jak i zarowno skrzyni biegow...zdejmij głowice i cylinder...jezeli to nie bedzie to no to musisz walnac silnik na blat i rozkrecac po kolei...najpierw sprzeglo a potem skrzynie...moze ktoras sruba blokuje bo nakretka sie odkrecila....rozbiorka nic innego nie pozostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zatarles sprzet albo jakas srubka sie wykrecila i blokuje

 

sprubuj sprzet cofnoc na biegu do tylu ale na wylaczonym zaplonie a nastepnie do przedu tez na biegu jesli nie ruszy to wyglada na to ze zatarcie

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zatarty lub zapieczony tłok (kiedy ostatnio paliła ??) najlepiej rozłoż gara i sprawdź co i jak. Bo to wskazuje na tłok/cylinder/wał korbowy bo nie idzie ani z "kopniaka" ani z "pychu". Sprawdź stan tłoka, cylindra oraz wału.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa:( najgorsze jest to że sie w ogóle nie znam na mechanice hehe... a więc sprawa wyglądała tak że paliła normalnie bo nigdy z nią nie miałem problemów, i pewnego razu ta zasrana kopka zablkowała się to spróbowałem na pych i zapaliła:) ale póżniej niestety już ani kopka ani pych nie skutkował... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niekoniecznie zatarcie... Musisz otworzyc silnik i sprawdzic co sie dzieje z tlokiem. Innego rozwiazania nie widze :/

 

P.S. A od kiedy nie mozesz go kopnac?? Zgasl w czasie jazdy czy jakos tak przyszedles odpalic a kopka stoi?? POZDRO

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie zgasł w czasie jazdy...paliła bez problemu...a tu nagle zonk:/ chciałem zapalić a tu kopka nie chciała ruszyć :D

 

na zimnym silniku tak samo ? jesli odpala na zimnym a na cieplym blokuje to jest napewno zatarty .. Pozdrawiam

 

Kiedy byl robiony remont silnika ?

a remont był robiony 13 tysięcy km temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musisz rozebrac silnik i zobaczyc czemu tak sie blokuje ten tlok :icon_mrgreen: Jak rozbierzesz napisz jak to wszystko wyglada i czy wtedy bedziesz mogl ruszyc tlokiem. Sprobuje jeszcze na biegu do tylu popchac czy tez sie blokuje. Moglo ci cos wpasc na gladz cylindra (zabezpieczenie tloka, pierscienie i inne badziewia) i to moze blokowac obrot. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musisz rozebrac silnik i zobaczyc czemu tak sie blokuje ten tlok :) Jak rozbierzesz napisz jak to wszystko wyglada i czy wtedy bedziesz mogl ruszyc tlokiem. Sprobuje jeszcze na biegu do tylu popchac czy tez sie blokuje. Moglo ci cos wpasc na gladz cylindra (zabezpieczenie tloka, pierscienie i inne badziewia) i to moze blokowac obrot. POZDRO

Już próbowałem pchać ją do tyłu na biegu i nic, nadal to samo...nie pozostało mi nic innego jak rozebrac motorek i sprawdzić co jest nie tak :icon_mrgreen: dzieki,pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałem poprzedie moto KTM 125 to pewnego dnia stało sie tak ak tobie. Przyczyna nie była tak oczywista jak w wyżej wymienionych przypadkach :icon_mrgreen:

Zcioł sie klin na wale trzymający magneto i magneto sie odkreciło i zsuneło i przekrzywiło na wale blokujac mozliwosc obracania sie wału czyli zablokowało silnik :) nowy klin + porządnie dokrecone magneto i po bólu :P

Sprawdz! zajzyj pod boczny dekiel silika z którego wystaja kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...