Maro Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Jestem bezpośrednio przed zalaniem silnika olejem po przejechaniu pierwszego 1000 km.W moich poszukiwaniach w internecie natrafiłem na produkt jak w temacie. Opis producenta, iż jest to produkt dedykowany do V-Twinów i zgodny ze specyfikacją H-D, traktuję jako chwyt marketingowy. Jednak specyfikacja tego 100% syntetyka mocno mnie zainteresowała. Czy ktoś z niego korzystał i moze podzielić się wrażeniami? Inne merytoryczne wypowiedzi mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andi Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 no wlasnie ciekawe czy Vtwin od HD to tez podobny Vtwin japonia bo do japonczykow wlasnie jest 10/40 a pod HD 20/50 moze to zwiazane jest z tym ze HD sie wiecej grzeja ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 (edytowane) po pierwsze niewydaje mi się że olej do japoni powinien być identyczny jak do HD - jak sięgam pamięcią (kiepsko z tym u mnie) Hd-cja, gutki, i bumy mają osobno skrzynię biegów i suche sprzęgło - więc w silniku nie muszą mieć oleju takiego jak japonia - o motulu słyszałem dobre zdanie od właściciela leciwej viragi 750.o i raczej bym go przypisał do olejów do każdego rodzaju silnikado tego napewno napaje się do hd bo ma normy i znaczki hamerykańskiego isnstytutu jakośc ...bla bla coś tam - ma najwyższy standard SL a co do 10/40 a 20/50 - chodzi o płynność i lepkość - 20/50 - i tutaj mały cytat:Klasyfikacja lepkościowa to tzw. klasyfikacja SAE, która określa lepkość oleju w stosunku do temperatury otoczenia. . Litera "W" oznacza że olej jest wielosezonowy (do stosowania zarówno w zimie jak i w lecie).Krótko mówiąc im wyższa cyfra po literze "W" tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze. Z kolei im niższa cyfra przed literą "W" tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach. więc pewnie jest dobrypozdrawiamklaus Edytowane 20 Października 2006 przez Klaus_Drifter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galar Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 no wlasnie ciekawe czy Vtwin od HD to tez podobny Vtwin japonia bo do japonczykow wlasnie jest 10/40 a pod HD 20/50 moze to zwiazane jest z tym ze HD sie wiecej grzeja ?? 10W/40 nie nadaje się do wszystkich japończyków.Klasyfikacja użytego oleju ma związek z konstrukcją silnika a wszczególności sposobem jego chłodzenia. Jak silnik chłodzony cieczą to 10/40 jak powietrzem i ewentualniechłodnicą oleju to wskazany 15/50 lub 20/50.np. doskonale będzie się nadawał do rusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Jesli olej ma specyfikację zgodną z zaleceniami producenta motocykla to możesz lać go bez obaw. Jesli nie to możesz zrobić eksperyment :D Prawdopodobnie nic się nie stanie. Chociaż na jesień/zimę/ wiosnę to ja bym zalał jakiś inny olej a nie 20W50 Klaus -> do HD tez możesz nalać jeden olej we wszystkie dziury :D I nic nie wybuchnie. a pod HD 20/50 moze to zwiazane jest z tym ze HD sie wiecej grzeja ?? Chyba grzeją sie tak samo jak inne motocykle chłodzone powietrzem. A moze nawet mniej bo silnik plus skrzynia to parę ładnych kg aluminium i stali :D Zresztą olej 10W40 tez można śmiało lać do HD. W zasadzie to jest to nawet zalecane (w pewnych warunkach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 no pompka nie twierdzę że wybuchnie ale poco przepłacać chociaż jakktoś ma hdecje to stać go na olej drogimało tego zauważyłem -na przykłądzie gutków że olej do silnika cholernie drogi a nie musi spełniać wymogu pracy jednocześnie w skrzyni biegów ale to kwestia marketingowa i oto chodzi a latałem już na 20w50 i 10w40 i różnicy nie widziałem ani słyszałem pozdrawiamklaus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 no pompka nie twierdzę że wybuchnie ale poco przepłacać chociaż jakktoś ma hdecje to stać go na olej drogi Fabryka zaleca lanie jednego oleju wszedzie. Tylko że ma to być olej syntetyczny. [off topic]Przepłacanie za olej do HD? :D Litr oleju do sprzęgła (jeśli lejemy mineralny) 40 zł u dealera, litr do skrzyni 30-kilka zł (wymiana teoretycznie co 8 tys km a praktycznie raz do roku wystarcza- no chyba, ze zrobisz 30 tys km :D ), litr oleju silnikowego 20W50 25 zł (wymiana co 8 tys km). Jeśli kupujesz olej poza ASO ceny są niższe :D . [/offtopic] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.